Jump to content

HenkR

Junior
  • Content Count

    25
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • Gender
    Male
  • First name
    Henk
  • Last name
    Rensenbrink
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    De website van KvK

Company info

  • Location
    Hallum
  • Branch
    Wetenschap & onderwijs

Vision

  • I'm looking for people who
    vrijheid zoeken maar toch een grote dosis aan verantwoorlijkheid kunnen nemen, aangezien de werknemers niet alleen maar dure vrachtwagens rijden maar tevens met ander mans produkten aan het rond rijden is.
    Tevens moeten het mensen zijn die niet te beroerd zijn om hun handen uit hun mouwen te steken en goede raad weten met het drukke verkeer.
  • My opinion about entrepeneurship
    Mijn mening over ondernemenschap is dat het veel vrijheid geeft maar anderzijds ook veel druk op je schouders.
    Dit onderscheid de mensen van stress bestendig of niet.
    Voor ondernemerschap moet men goed met fouten om kunnen gaan, het is ook van groot belang dat de ondernemer ook al hun medewerkers als belangrijk beschouwd. (hoog geschoold of laag geschoold te midden gelaten)
  • My opinion about innovation
    Ondernemers moeten tegenwoordig innovatief zijn om mee te kunnen gaan met de tijd.
    Innovatieve oplossingen zijn grotendeels kosten besparend, gaat een ondernemer hier niet mee in dan zal het voor de klant uit eindelijk duurder worden die uiteraard overstappen naar een goedkopere firma.
    Neem je tijd om te bekijken wat de veranderingen met zich mee brengen, praat met andere ondernemers over de veranderingen en neem na 100% zekerheid veranderingen aan.
  1. Beste Remco, ik heb inderdaad even nagedacht over wat bijv. jullie mij allemaal vertelden over een goederenvervoer bedrijf zowel nationaal als internationaal en beiden zijn (gemiddeld) vrij laag in rentaibiliteit. Over rentabiliteit ben ik wat verder gaan onderzoeken welke diensten die dicht bij het goederenvervoer over de weg liggen die wel redelijk tot goed scoren in het gemiddelde plaatje. Het is hier volgens mij ook genoemd, maar na verschillende fora's afgezocht te hebben, meerdere diensten gevraagt te hebben en al die informatie tezamen gestopt te hebben ben ik van plan om mij eerst te gaan focussen op een distributie centrum. Als hier de omzet groter van wordt kan ik altijd nog vrachtwagens bestellen om zelf de distributie te gaan doen uiteindelijk. Hoe dit gaat gebeuren en welke diensten we gaan bieden is bij mij zelf ook nog onduidelijk, hiervoor wil ik eerst een marktonderzoek gaan doen in de stad e.o. De informatie die ik daar uit ga halen bepalen uiteindelijk in welk soort goederen e.d. ga beginnen als DC zijnde. Uiteindelijk zijn er uitbreidingen mogelijk zoals gekoelde warehouse voor voedselwaren en dergelijke. Maar dat soort dingen zijn voor alsnog dromen waaraan gewerkt moet worden. Dus ik zeg, ik ga er voor de 100% voor, en ga beginnen met onderzoeken e.d. Bedankt voor de helpende reacties. Vr. groet Henk
  2. Voordat je een opdracht aanneemt weet je waarschijnlijk wat je nodig hebt om de opdracht te volbrengen. Kun je misschien de materialen huren bij een doe-het-zelf zaak of andere zaak waar je je materialen vandaan kan halen. Als je teveel nodig hebt om in een bestelbusje te plaatsen, is het dan misschien nodig om met trailer te gaan rijden in den beginne totdat alles eigendom is. Of misschien de gehuurde materialen van doe-het-zelf zaken laten brengen naar werkgebied. Is misschien ook een oplossing alhoewel dit misschien duurder uit kan lopen, tenzij trailer ook gehuurd moet worden. Misschien goed om je gebied uit te kammer waar je materialen vandaan kan halen voor de goedkoopste prijs. En als opdrachten elders in Nederland uitgevoerd moeten worden, misschein handig om online te zoeken naar materialen verhuurders in de buurt van de werkpositie. gr.
  3. Ik weet niet wat dit is, maar ik vond dit een verbijsterend boeiend onderwerp, dus heb ik eigenlijk een beetje onderzoek gedaan naar beslist.nl en de verschillende accounts. Want het volgende is mij opgevallen, toen ik een account wou aanmaken (Pro account) kon ik nergens de voorwaarden terug vinden op heel de website niet. Op het moment dat ik een basic account wou aanmaken (de volledig gratis versie), was er bij de aanmelding al een link naar service voorwaarden basis account. (Deze had dus wel een openbare voorwaarden link. Ik ben in contact geweest met één van de medewerkers van beslist.nl op chat. Ik heb gevraagt naar de voorwaarden voor de pro account, na wat heen en weer gechat, en nadat de werknemer achter de chat informatie had verzameld bij zijn supervisor bleek het niet mogelijk om eerst de voorwaarden te lezen voor aanmelding. Wat in mijn ogen vrij vreemd klinkt. Misschien valt hier een wijze les uit te halen om geen accounten bij websites te maken waar geld verdiend/betaald wordt zonder dat er voorwaarden gelezen kunnen worden. Mijn bedoeling was eigenlijk de voorwaarden te lezen, of daar inderdaad ergens informatie op stond over bijvoorbeeld het veranderen van voorwaarden zonder het op de hoogte brengen van zijn klanten. Nogmaals lees eerst de voorwaarden voordat je jezelf ergens voor aanmeld. Gr.
  4. Pardon? Klanten die de boel belazeren hoeven van mij geen vriendschappelijk contact te verwachten... Fout is fout en dat weten ze zelf dondersgoed. Ik heb ook nooit niet beweerd dat klanten die de boel belazeren vriendschappelijk behandeld moeten worden, normaliter moet er achteraan gezeten worden. Maar in dit geval valt er weinig meer aan te doen omdat er geen papieren zijn getekend alleen een mondelinge overeenkomst dat nergens valt te bewijzen. Het is en blijft het een tegen het ander zijn woord. Wat ik alleen maar wil zeggen is dat het in dit geval beter is om het de boel de boel te laten en mogelijke schade aan het bedrijf te voorkomen.
  5. Helemaal eens. Maakt niet uit waar en hoe, maar doe een paar jaar praktijkervaring op voordat je allerlei luchtballonnen opblaast. Enthousiasme is leuk, maar als het alleen maar op theorie is gebaseerd en niet op praktijk, struikel je over de eerste de beste horde. Heb je je papieren al? i.p.v. over opgeblazen balonnen praten en herhalen wat er eerder verteld is is het misschien ook verstandig om te lezen wat er allemaal geschreven is eer er geantwoord wordt. 1 bericht boven je staat dat ik druk bezig ben met het behalen van opleidingen om als manager op te kunnen treden in het goederenvervoer branche. Nee ik heb geen papieren en nee ik blaas geen balonnen op. Nogmaals voor de derde keer, deze hele topic is voor mij informatief, ik probeer zoveel mogelijk ervaring op te doen. Maar als niemand verder leest dan 4 antwoorden, dan krijg je vanzelf 20 keer dezelfde replies van verschillende personen. Sorry, maar dat moest er heel even uit.
  6. Eerlijk gezegd snap ik niet helemaal waar jullie zo moeilijk over doen. Om vindbaar te worden in zoekmachines hangen een heleboel factoren aan vast, zoals ook eerder gezegd in deze forum. Twee keer een website online plaatsen op twee verschillende domeinnamen is ook helemaal niet nodig. Wat je daar en tegen wel had kunnen doen is forwarding, je hebt een website, meerdere domeinen. Dat betekend dat je als je een "zoekbot" plaatst in je domeinnaam (ook wel robot.txt genoemd) er automatisch wel gezocht wordt in je domein. Forwarding houdt gewoonweg in dat op het moment dat er domeinnaam.be ingetyped wordt de surfer eigenlijk naar domeinnaam.nl gaat. Dan waren deze problemen al opgelost. Ten tweede, idd het plaatsen van dubbele content onder verschillende domeinnamen maakt voor het zoekmachine niks uit, het op de eerste pagina krijgen van een zoekmachine of goed vindbaar worden op de zoekmachine is namelijk wel andere koek. Ga maar na dat surfers op zoekmachines vaak de eerste pagina doorzoeken en zelden naar een tweede pagina gaan om verder te zoeken.. Een ander factor is metatags. Deze website: higherlevel.nl gebruikt bijvoorbeeld de volgende metatag codes: Hier geef je eigenlijk aan op welke sleutelwoorden mensen moeten zoeken om vindbaar te worden in de zoekmachines. Ten tweede voor zoekmachines, moet je uiteraard je website wel aanmelden bij de zoekmachines en adwords en dergelijke is ook wel erg handig om uit te proberen. Al met al, voor het omhoog halen van een website in zoekmachines is echt wel wat kunde nodig. En veel van wat bulbs vertelt is wel waar. Maar om eerlijk te zijn had ik besloten om de website extensie toch als .com te behouden omdat jouw doelgroep verder ligt dan Nederland. Met een .com was je ook goedkoper geweest want twee extensies waren dan niet nodig geweest. Zou je later nog verder gaan, dan had je nog steeds je .com kunnen behouden, alleen twee versies maken van de website in twee verschillende talen, NL en bijv. Engels. Of ben je van plan voor het volgend land weer een nieuwe domeinnaam op te kopen met een ander extensie.. .fr voor frankrijk of co.uk voor engeland. groeten! *bijgevoegt: misschien leuk om ook even te kijken op metatags, daar kun je je metatags testen op je website als deze online staat, het geeft tevens tips over hoe de metatags aan te passen.. Eerlijk gezegd mag de administrator van higherlevel dit ook wel eens bekijken, want teveel steekwoorden en/of stopwoorden is nooit goed voor zoekmachines en wordt ook afgeraden door zowel metatags als google!
  7. Als je je software wilt verkopen aan iemand die weet hoe die het moet verkopen is het misschien verstandig om je software te laten zien aan een bedrijf die al aan software maken voor health doet. Denk maar aan health software, zij zijn volgens hun zeggen het enige bedrijf dat zich bezig houdt met het maken en verkopen van software bedoeld voor de health. Hun verkopen het uiteraard door aan fitness centra en andere health bedrijven. Als jij kan aantonen dat jouw programma echt onmisbaar is, waarom er dan niet op wagen om het mogelijkerwijs met uiteraard de benodigde papieren het aan hun te verkopen. Zij weten er waarschijnlijk wel raad mee. Of juist een winstverdeling te maken van ik gooi maar met een dwarsstraat van 30/70 per verkoop.
  8. Beste Blous, Natuurlijk zijn ICT oplossingen één van de dingen die het een stuk gemakkelijker maken dan voorheen. Natuurlijk zijn er veel andere innovatieve ideëen om het nog meer te vergemakkelijken / financieel makkelijker te maken. Uiteraard is het krijgen van financiële vergoedingen tegenwoordig erg moeilijk, en moet er kennis voor zijn om hetgeen wat je wilt goed uit te kunnen zetten. As a matter of fact heb ik helemaal geen kennis in zowel het ondernemen van een bedrijf of de logistieke sector. De reden dat ik hier mijn Ideën neerzet is meer om te kijken of er andere ondernemers zijn die met goede ideëen op de proppen komen die ik misschien wel wil gebruiken zowel in mijn ondernemersplan als in mijn eigen planningen. Voor de kennis die ik ga opdoen om als manager op te treden voor een goederenvervoer bedrijf ben ik ook van plan eerst opleidingen te gaan volgen: 1. Personeels Management 2. Financieel management 3. Calculatie 4. Internationaal goederen 5. wegvervoer goederen 6. bedrijfs management Daar buiten om wil ik praktijk opdoen bij een bedrijf waar ik mee kan lopen met het management gedeelte als in de trucking en warehous werknemers sectie. Om ervaring op te doen, voor mijn eigen bedrijf. Nogmaals ik ben jong, heb deze ideëen bedacht om uit te gaan voeren op het moment dat het daadwerkelijk kan. Informatie verzamelen over financiën, belasting, kvk, ondernemers plannen etc heb ik allemaal vergaard in 1 week tijd. Voor deze week wist ik niet eens wat aftrekposten waren, laat staan alle andere begrippen die hier in voor kwamen. Vandaar, dat ik hier een beetje aan het spelen ben, informatie aan het vergaren ben voor een beter begin in de toekomst. En dan nog, op het moment dat alles klaar is en de grote show begonnen kan worden, wie zegt dan dat de rantabiliteit van wegenvervoer nog steeds zo laag zitten. Want als ik de metingen mag geloven is er een zwakke maar gestage steiging. En idd, close-contact betekend niet klanten, maar het is wel belangrijk. Ga maar na waar al die vergadering, bijeenkomsten en dergelijke voor zijn... Men kan daar nieuwe contacten op doen. Nogmaals het hoeft geen klant te zijn, maar een goede contact kan ook leiden tot goede mond-op-mond reklame. En in mijn Opinie.. alles is reëel, alleen voor het één is het lastiger te bolwerken dan voor het ander.
  9. Misschien verstandig als designer / ontwerper etc om toch een klein beetje de touwtjes in handen te houden. Waarom niet het project verkopen aan iemand die verstand heeft van zulk soort programma's / software door te verkopen, maar op het moment dat er updates gedaan moeten worden jij er gewoon weer uur-tarieven voor gaat vragen. Is dat niet een mogelijkheid.. Want het kan natuurlijk niet zo zijn dat een software verkocht wordt en na een jaar nooit meer ge-update wordt. babyfouten worden altijd wel gevonden wegens bijvoorbeeld het software niet meer compitabel is met de aankomende O/S programma's
  10. Ten eerste waren deze innovatieve plannen natuurlijk geen plannen die gelijk uitgevoerd konden worden maar toekomst plannen. Daar en tegen zijn er wel een paar kleine innovatieve ideëen die gelijk uitgevoerd kunnen worden bijvoorbeeld denken aan administratief werk, software en dergelijke kunnen al uitlopen tot honderden en misschien duizenden euro's. Daarvoor is de website interleave.nl, open-source software voor redelijke bedrijven die software voor administratie benodigd hebben. Grote bedrijven als bankwezen ABN gebruikt deze zelfde software en is er goed over te spreken. Het enige waar je dan voor betaald is domeinkosten en back-ups maken van je online bestanden op cloudbase. Dit is zowel kostenbesparend als minder tijdrovend dat dus ook in het voordeel is van de klant. Dit soort plannen staan al klaar in onze planningen, en zijn we ook nog aan het uitbreiden. De 100 km/h was een beetje een dom foutje van me, zat even met mijn gedachten bij mijn auto ;) De reden dat er waarschijnlijk maar weinig ondernemers in Friesland zijn die zich bezig houden met het vervoeren van goederen kan liggen aan verschillende redenen. 1. De logistieke sector is aan het afdruipen juist omdat iedereen weet dat deze sector niet goed gelopen heeft. 2. De banken bijna geen leningen meer geven juist om het feit dat deze sector niks belovends kan brengen. 3. Uiteraard zijn er mogelijkheden dat de business hier in Friesland misschien wel heel slecht is om een bedrijf te beginnen, maar over faillissement in de branche Goederenvervoer in Friesland kan ik nog maar weinig vinden, dus dat valt uiteraard niet uit te sluiten. Als ik de cijfers bekijk van NIWO ligt de gemiddelde rentabiliteit op -5,0% voor internationaal en -2.2% voor nationaal vervoer. De meeste bedrijven die positive rentabiliteit halen in de branche goederenvervoer hebben daar dan ook meerdere neven-functies bij zoals ik dus ook van plan ben.. Denk maar aan: warehousing, verhuis service voor complete bedrijven en particulieren en misschien nog wat kleine dingen die gedaan kan worden wat redelijkerwijs met vervoer te maken hebben. Laat me weten hoe je daar tegen over staat *Bijvoeging: Het is natuurlijk ook zo dat de goederenvervoer over de weg niet echt interresant meer is voor leerlingen en dergelijke en dus ook andere kanten uit kiezen om hun toekomst in te gaan. Dat is ook de reden dat bijvoorbeeld "gaan voor die superbaan" is opgestart, initiatief van VTL
  11. Al eens gekeken bij persbericht.nu? Deze website is gratis, leert er veel over het versturen van persberichten via het net op verschillende manier. En potentiële klanten zoeken zelf naar "keywords" om zo aan hun persberichten te komen die ze willen ontvangen. Op deze manier verstuur je je persberichten via verschillende zoekmachines, e-commercing en dergelijke met een fee lager dan €15,- zoals je zelf wou. En ten tweede ontvang je alleen maar lezers die daadwerkelijk geïnteresserd zijn in jouw persberichten.
  12. Als ik iets geleerd heb in deze wereld is het wel de klantenbestand zo groot mogelijk te maken door wederzijds vriendschappelijk contact te behouden. Door achter een potentieel klant aan te gaan waarvan je niks op papier hebt staan (harde bewijzen) krijg je inderdaad alleen maar kwade gezichten. Kwade gezichten resulteren in roddels, en vervolgens zwartmakende verhalen over je bedrijf. Op het moment dat je slechte verhalen hebt over je eigen bedrijf heb je grote kansen dat je of geen klanten meer krijgt of de klantenbestand alleen maar kleiner wordt. Misschien is deze potentiële klant dat toch niet waard. En probeer vervolgens afspraken op papier te krijgen met handtekeningen om jezelf in te dekken en toekomstige problemen.
  13. Misschien hier een website om eventjes goed te kijken voor welke aftrekposten jij recht hebt. KvK website met verschillende aftrekposten Belastingsite over startersaftrek of ook wel ondernemers aftrek genoemd
  14. Dit lijkt mij een uitdagende en leuke uitdaging: 1. Er is onlangs een wedstrijd geweest voor de beste innovatieve ideëen, één van die ideëen vond ik erg innovatief en toepasselijk voor de branche waar ik in wil werken (Proov Unplugged E-mobility), dit vergroot de actieradius van grote voertuigen door batterijen bij te laden via inductie, dit is uiteraard kostenbesparend voor de ondernemer en uiteindelijk voor de klant. 2. Om mee te gaan met de tijd is het belangrijk veel werk te laten verschaffen door het internet, bijvoorbeeld een leverancier gebruikt jouw bedrijf voor warehousing, de leverancier moet een inlog naam en code krijgen om zijn goederen op een afstand via de website van mijn bedrijf te kunnen vertellen wat waar heen moet en wanneer. 3. Tevens om mee te gaan met de tijd is het misschien handig om een app te laten maken speciaal voor mijn bedrijf, zodat klanten weer op een afstand met behulp van hun telefoon kunnen vertellen dat er goederen opgehaald of gebracht moeten worden, wat er opgehaald moeten worden, de hoeveelheid etc. Het normale formulier alleen dan in app formaat. Dit is minder tijdrovend en kostenbesparend voor de klant. 4. Tevens nog een merkwaardig innovatief idee voor in de warehousing is het volgende: Astro WMS van Consafe Logistics is de Adaptive Multi Cycle, deze functie maakt gebruik van historische data en optimaliseert hiermee automatisch de inzet van heftrucks door ze minder te laten rijden zonder goederen. (Dit zijn allemaal innovatieve ideëen die de kosten besparen, en waar de kosten van de ondernemer wordt bespaard kan uiteindelijk ook de kosten van de klant bespaard worden, en zoals al eerder gezegd door jouwzelf is de klant het belangrijkste wat er is, tevens de belangrijkste reklame is mond-op-mond reklame) Om op de volgende vraag in te gaan is dit voor ieder branche natuurlijk verschillend, maar in mijn optiek voor de logistieke goederenvervoer sector is het belangrijk om in close-contact te zijn in de industriële gebieden van economische steden. Van industriële gebieden komen uiteraard de grote vrachten en dat in meervoud, lukt het om een paar grote klanten te strikken dan kan het wel eens zo zijn dat er voor lange tijd voor dezelfde klant wordt gereden. In mijn geval is dat Leeuwarden (industriegebied Hemrik), hier zijn veel grote bedrijven met wie een bedrijf zoals ik probeer op te starten grote vriendschappelijke contacten dient opgezet te worden. En aangezien Friesland redelijk in het midden ligt richting Duitsland en Engeland is dit helemaal niet zo een gekke positie. Natuurlijk Amsterdam en de andere grote steden zijn economisch een stuk beter voor dit soort bedrijven, maar aan de andere kant in Amsterdam ben je zeker niet de enige, het probleem dan is dat je jezelf heel speciaal moet maken wil je de andere concurrenten over-rulen als het ware. In het gebied waar ik het over heb zijn 4 redelijke bedrijven in goederenvervoer waarvan maar 2 bedrijven echt met hetzelfde bezig houden als ik wil gaan doen. Nu om de laatste vraag te beantwoorden is dit uiteraard een stuk lastiger. Waarschijnlijk is dit een strikvraag om het feit dat de meesten waarschijnlijk zich alleen maar bezig houden met de benzine prijzen. afschrijvingskosten (slijtage, vervanging, olie e.d.), brandstof kosten (daar natuurlijk de zakelijke benzine pas achterwegen gelaten), personeelskosten, wegenbelasting, vrachtwagen verzekering, inboedel verzekering van klanten, bestuurdersverzekering. Waarschijnlijk ben ik er nog een paar vergeten, maar dit eventjes snel allemaal berekend als een wagen 1 op 3 rijdt. En dat de vrachtwagen op de snelweg rijdt met max 100 km/u Dus na 1 uur 100 km verder te zijn dit delend door 3 is 33,33 liter verbruikt met een dieselprijs van 1,25 maal 33,33 is 41,66 en heb ik daar alle andere onkosten buiten gelaten. Als we dan snel 90 euro bijrekenen voor de andere extra zaken per dag, dan ben je ongeveer 90 euro delend door 24 is 3,75 Berekening brandstof prijzen + alle extra zaken rondom kom ik ongeveer uit op €46,41 (snelle hoofdrekensom) Waarschijnlijk ben ik wat vergeten, maar probeer hier wel mee aan te tonen dat ik niet alleen maar met simpelweg 1 ding rekening houdt.
  15. Bedankt voor de reactie, edoch kan ik niet oordelen of het intern werken bij een goederenvervoer bedrijf wel of niet relevant is voor hetgeen wat ik wil doen. Waarschijnlijk zal ik er veel leren of het wel en wee van de taken van mijn toekomstige werknemers (Ook niet erg onbelangrijk). Aan de andere kant ben ik inderdaad ook via andere instanties informatie aan het verzamelen, zowel over hoe hun bedrijven hebben opgestart en valkuilen hebben overleefd. Ook innovatieve ideën vindt ik erg belangrijk, omdat het mee gaan met de tijd juist belangrijk is. Tevens ben ik ook in de regio op onderzoek geweest (ook aan gegeven in eerdere post dat ik een marktonderzoek doe), en (nog) geen bedrijven gevonden die er mee gaan stoppen. Zo als ik nu een klein beetje kan oordelen (marktonderzoek is niet afgerond) loop de logistieke sector in Friesland redelijk. Ook een paar grote goederenvervoer bedrijven in contact gekomen, en probeer daar een beetje informatie weg te peuteren. Maar als ik zo om mij heen kijk naar bedrijven die er wel mee stoppen, ligt het ook vaak aan de positionering van hun bedrijf. Als er weinig tot geen klandici is in de omgeving dan zal het bedrijf ook slecht lopen wegens de onbekendheid van het bedrijf (mits er natuurlijk op de goede plaatsen reklame gemaakt wordt) Bedankt voor de reacties!
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept