• 0

Starten onderneming & inschrijven KvK met behoud van WW

Hoi allemaal,

 

Ik wil hier even mijn frustratie kwijt.

 

Met ingang van 1 mei word ik door mijn huidige werkgever ontslagen.

Ik grijp die kans aan om voor mijzelf te beginnen, als adviseur in collectieve pensioenregelingen.

 

Alleen omdat ik nog geen klanten heb, wil ik die onderneming vanuit de WW gaan starten, zodat ik van de startersregeling gebruik kan maken. Dus ik heb het UWV gebeld met de vraag wanneer ik die onderneming dan mag starten.

Dat mag nadat mijn WW is toegekend.

En mijn WW wordt ongeveer 4-8 weken na de aanvraag toegekend.

De aanvraag mag ik op zijn vroegst op 1 april indienen. Dus ik kan pas 4-8 weken daarna de onderneming in de KvK inschrijven.

 

Voor het adviseren in pensioenen heb je een vergunning van de AFM nodig. Ik heb alle papieren om die vergunning te krijgen, alleen kun je de vergunning pas aanvragen nadat de onderneming in de KvK is ingeschreven.

En nadat de vergunningsaanvraag is ingediend, heeft de AFM tot 13 weken nodig om over de aanvraag een beslissing te nemen.

 

Dus waar ik eigenlijk op 1 mei zou willen beginnen, kan dat misschien wel 1 september worden als alles tegenzit!

En zit ik 4 maanden op mijn handen!

 

Ik heb er over nagedacht om maar af te zien van de WW en gewoon alles in gang te zetten, maar ik ben behoorlijk angstig voor het feit dat ik nog helemaal geen klanten heb. Dan moet ik in mei overal mijn voet tussen de deur gaan wringen en dat is niet het soort adviseur wat ik wil worden.

 

Op zich ben ik niet op zoek naar advies, ik wilde gewoon even mijn frustratie kwijt over de vicieuze cirkel waar ik momenteel in zit. Het gaat uiteindelijk allemaal goed komen hoor, geen zorgen!

 

Groet,

Jeroen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Hierbij een kleine update voor de geïnteresseerden, het is me gelukt om van de startersregeling van het UWV gebruik te maken.

Iedereen die me hier geholpen heeft, onwijs bedankt! Ik zal zometeen in het "Yes !! - vier je successen hier" draadje wat over mijn recente ervaringen schrijven.

Link naar reactie
  • 0

Beste Jeroentb,

 

Goed om te lezen dat je bent geholpen met de antwoorden op dit forum en je gebruik kunt maken van de startersregeling van UWV.

 

Ik wens je veel succes met je onderneming.

 

Met vriendelijke groet,

 

René

UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare

 

 

https://www.uwv.nl/webcare

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.