Ik heb een Noorse klant die een bestelling wil doen. De klant woont in Noorwegen. Het is een zakelijke bestelling. De klant wil liever geen BTW betalen ivm niet E.U. deze betaalt de klant al in Noorwegen (de waarde is tussen de 500,- en 700 euro).
De vraag is hoe ga ik dit verzenden om de volgende documenten te ontvangen. Dit omdat het geen E.U. land is. Zelf dacht ik aan DHLFORYOU maar of ik dan alle bescheiden ontvang? In Nederland worden niet alle pakketjes gecontroleerd met het resultaat 0 formulieren en dan heb ik weer een probleem voor mijn administratie. Wie weet hoe ik hier mee kan omgaan :-\
Extra administratieve verplichtingen bij export naar niet-EU-landen
Bij export naar niet-EU-landen moet u kunnen aantonen dat de goederen de EU hebben verlaten. Bewaar daarom ook de volgende documenten:
alle douanedocumenten die u van de douane ontvangt op de plaats waar de goederen de EU verlaten
kopie van de vrachtbrief
factuur van de vervoerder
invoerbewijs van het land van bestemming
correspondentie met uw buitenlandse klant
bewijs van de transportverzekering
eventueel een kopiefactuur die voor export is getekend door de Douane
eventueel andere documenten die op de uitvoer betrekking hebben
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Smiles
Smiles
Ik heb een Noorse klant die een bestelling wil doen. De klant woont in Noorwegen. Het is een zakelijke bestelling. De klant wil liever geen BTW betalen ivm niet E.U. deze betaalt de klant al in Noorwegen (de waarde is tussen de 500,- en 700 euro).
De vraag is hoe ga ik dit verzenden om de volgende documenten te ontvangen. Dit omdat het geen E.U. land is. Zelf dacht ik aan DHLFORYOU maar of ik dan alle bescheiden ontvang? In Nederland worden niet alle pakketjes gecontroleerd met het resultaat 0 formulieren en dan heb ik weer een probleem voor mijn administratie. Wie weet hoe ik hier mee kan omgaan :-\
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/40445-export-noorwegen-kleine-order/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag