• 0

Wie kent of heeft ervaringen met International Domain Service

Hallo HL'ers,

 

Ik lees hier al een tijdje mee en heb me nu eindelijk ook geregistreerd omdat ik zelf een vraag heb.

 

Zojuist telefonisch benaderd door 'International Domain Service' met de melding dat een andere partij aanvraag heeft gedaan voor domeinregistratie met mijn (!) unieke bedrijfsnaam maar dan onder .info-extensie (zelf heb ik diverse andere extensies in bezit). Nu zou ik me volgens de dame aan de lijn kunnen beroepen op het recht van eerste registratie o.i.d. met jaarlijkse kosten á €29,95. Omdat ik reeds eerder via telefonische aanbiedingen bijna in de boot gegaan ben stel ik me nu, in dit geval misschien ten onrechte maar toch, sceptisch op. Ik heb daarom aangegeven later terug te bellen zodat ik eerst een en ander kan onderzoeken.

 

Mijn vraag: heeft iemand ervaring met International Domain Services? Is dit niet weer een bedrijf dat je het geld uit de zak probeert te kloppen? Uiteraard ben ik er niet blij mee dat een derde partij die niets met mijn bedrijf te maken heeft een domeinregistratie doet als zijnde mijnbedrijfsnaam.info en daarbij ook onder dezelfde branchecode ingeschreven staat, maar om nu zomaar in zee te gaan met een of ander onbekend bedrijf dat mij telefonisch benaderd... het geeft mij allemaal een nogal nare smaak.

 

Graag jullie visie! :-)

 

 

[mod edit: topictitel en tekst aangepast, insinuaties verwijderd]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
Waarom zou een bedrijf die een aanvraag voor een domeinregistratie krijgt de moeite nemen om eerst te gaan kijken of dit toevallig de bedrijfsnaam van een ander bedrijf is en deze vervolgens gaan opbellen om te waarschuwen dat dit bedrijf nog snel zelf de domeinnaam kan registreren?

 

Juistem. Ging er ook al vanuit, maar soms even de bevestiging kan geen kwaad. Want stel dat er tóch eentje met mijn naam vandoor zou gaan dan zou ik mezelf natuurlijk voor m'n kop slaan :-\ Zekere voor het onzekere dus.

 

Bedankt jullie beiden! Alles duidelijk en er mag een slotje op.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.