• 0

HELP, hoe vind ik groothandelsprijzen???

Wij zijn een klein bedrijfje (van origine een klussenbedrijfje) gevestigd in de Alentejo van Portugal en zijn vorige jaar, meer als hobby, gestart met de teelt van zeer hete pepers, vele malen heter dan de gewone chili-pepers.

Vanwege de grote vraag naar deze pepers, willen wij dit jaar groter gaan verbouwen en tevens op zoek gaan naar enkele groot-afnemers. mAangezien wij dus helemaal nieuw zijn in deze markt, zijn wij op zoek naar prijzen... De consumenten prijs voor deze pepers ligt momenteel globaal rond de 60€ per kilo, maar het is erg moeilijk om prijzen te vinden voor grotere hoeveelheden. Wel ben ik al prijzen van ca. 30€ p.kg. tegen gekomen voor afname van zo’n 100kg., maar vrijwel niets aan bedragen bij bijv. 1.000kg.

Wie is in de mogelijkheid ons hierin op weg te helpen? Is er een marge-bereking o.d. mogelijk of heeft iemand meer informatie of contacten die ons kunnen helpen op dit gebied? Alle informatie is van harte welkom...

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt, is natuurlijk een prima idee, had ik ook wel aan gedacht, maar ik zou graag wat vergelijking willen hebben... Je hebt helemaal gelijk hoor, zakken kan altijd nog, ik wil alleen proberen met onze prijzen niet te ver van de concurrentie af te zitten.

Ik ben ook wel wat telers in bijv. Australie tegen gekomen en ik moet me misschien gewoon eerst eens voordoen als groot-inkoper en zo hun prijzen opvragen, maar ik wil het op allerlei manieren even proberen...

Link naar reactie
  • 0

Tuinders verkopen doorgaans aan de veiling. D'r zit vast wel een veiling in de buurt. Voor een bijzonder product kan het zinnig zijn om direct afspraken te maken met grootafnemers, buiten de veiling om oftewel BVO. Of dat een afnemer is in Portugal of verderop is een afweging van kosten en baten. Ik ken wel tuinders die (biologsche) groenten direct naar Nederland verschepen in gekoeld transport.

 

Kun je je teelt zo plannen dat je op afroep levert? Of gespreid? Kun je niet meeliften met andere leveranciers van bijzondere producten: fruit enz? Ken je andere telers?

 

Bel es met de telersvereniging Hot Pepper!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.