• 0

Bedragen ontvangen zonder factuur. Hoe te boeken?

Ik heb in 2012 twee bedragen ontvangen zonder dat ik daar facturen voor heb verzonden.

1 is van een langgeleden account voor affiliate zaken waar ik geld mee verdient heb en dat jaren op mijn account heeft gestaan. Dat account bestat niet meer en toen ben ik uitbetaald. Hoe regel ik dit nu in mijn boekhouding.

Ik maak wel gebruik van creditfacturen maar dat gaat er over als ik betaald heb zonder factuur gekregen te hebben. Kan ik iets vergelijkbaars doen voor een ontvangen bedrag?

Het andere bedrag denk ik dat het via een zelfde constructie bij mij gekomen is maar daarvan word me niet duidelijk welk bedrijf er achter zit.

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Als je het geld gekregen hebt voor “iets” (een dienst bijvoorbeeld) waar je BTW over verschuldigd bent, dan kan je altijd alsnog een factuur maken (maar wel met de vermelding erop dat de factuur al voldaan is). En opsturen naar de afnemer.

Betrof het een (voor de BTW) vrijgestelde prestatie, dan kan je de inkomst gewoon (zonder factuur) in je bedrijfsadministratie opnemen.

Mocht het over een prestatie gaan die wel belast met BTW is (of waarbij de BTW verlegd wordt naar de afnemer) en je hebt geen idee van wie het geld afkomstig is, dan heb je wel een klein probleempje (maar niet overdrijven, want er zullen geen bloedstollende bedragen hiermee gemoeid zijn neem ik aan).

Want dan moet je eigenlijk wel een factuur maken (maar aan wie…?), althans als de afnemer niet een particulier was.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar