• 0

rechten als 5% aandeelhouder bij liquidatei bv

Hallo allemaal,

 

Ik ben nieuw hier en heb een vraag waar ik niet goed uitkom.

Ik zou graag willen weten of een aandeelhouder met 5% belang ( niet meer werkzaam in de bv) uiberhaupt nog enig recht heeft bij een op handen zijnde liquidatie van de bv.

 

6 jaar geleden uit het bedrijf getreden, vanwege meningsverschil omtrent de te varen koers en aandelen te koop aangeboden.

Bod op aandelen was 0,00, terwijl er ernstige vermoedens rijzen dat er met de waarde van omzet en winst o.a. door (onterechte) afwaardering flink gesjoemeld is door zowel accountant als meerderheidsaandeelhouder.

 

Een rechtszaak aanspannen is vanwege de kosten geen optie, misschien dat er nog andere wegen te bewandelen zijn?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Dag pil60

 

Als in de AvA besloten is tot liquidatie van de BV dan kun je dat volgens mij vrijwel niet tegenhouden met 5% van de stemmen. Ik schrijf vrijwel, omdat er wellicht mogelijkheden zijn binnen een civiele procedure als je plat gezegd in het ootje genomen bent. Maar goed, ben geen jurist en ik ken het verhaal niet.

 

Daarbij: een bod is maar een bod. Al was het bedrijf 20 miljoen waard, dan staat nergens dat de andere aandeelhouders jou verplicht 1 miljoen moeten betalen voor je aandelen. Nu zijn de onderhandelingen op niets uitgelopen en heb je alleen de aandelen nog. Als die nu niets meer waard zijn, houdt het waarschijnlijk wel op.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 81 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.