• 0

kosten van een faillissement

Ik ga failliet. Nu wil ik weten welke kosten ik moet maken om de zaak te sluiten en het traject van faillissement te doorlopen. (Denk aan leegruimingskosten van het winkelpand, kosten voor curator, ...???) Ik heb hiernaar gezocht op het forum, maar kon het niet vinden. Kan iemand mij tippen over een informatieve discussie op dit punt? Of moet ik er een beginnen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ga failliet. Nu wil ik weten welke kosten ik moet maken om de zaak te sluiten en het traject van faillissement te doorlopen. (Denk aan leegruimingskosten van het winkelpand, kosten voor curator, ...???) Ik heb hiernaar gezocht op het forum, maar kon het niet vinden. Kan iemand mij tippen over een informatieve discussie op dit punt? Of moet ik er een beginnen?

 

Bedoel je dat je je eigen faillissement aan gaat vragen? Of is er een faillissementsaanvraag ingediend door schuldeisers?

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

Ik ga het zelf aanvragen. Al twee jaar dweilen met de kraan open.

 

Ik ben wat geld aan het losweken voor het geval er nog kosten zijn. Al is het maar een ritje met de bus naar de rechtbank. Maar ik was bang dat misschien een curator eerst nog geld wilde zien. Maar als dat allemaal uit deboedel gaat / op de grote hoop voor aflossing is het goed.

 

DAnk voor jullie snelle reactie!

 

 

Link naar reactie
  • 0

@BI070

Ik begrijp uit jouw bericht dat de kogel door de kerk is. Ik wil je toch nog even wijzen op het feit dat er meerdere mogelijkheden zijn om om te gaan met financiële problemen als je ondernemer bent. Wellicht is het mogelijk om een beroep te doen op de BBZ of kan er op een minnelijke wijze tot sanering van de schulden over gegaan worden.

Ook is het zo dat een faillissement niet per se het einde van de ellende hoeft te zijn. Afhankelijk van je ondernemingsvorm (rechtspersoon of IB-ondernemer) kan het zijn dat de schulden je nog jaren na jagen. Daar wordt je ook niet vrolijk van en kan het verstandiger zijn om dit goed doordacht aan te pakken.

 

Misschien ben je hier al lang mee bezig en heb je de hele route uitgestippeld. Maar ik vermoed echter van niet gezien de vraag die je hier stelt. Ben je bekend met de informatie die je op deze site kunt vinden? Je bent in ieder geval bij het juiste adres om informatie te vergaren: hier op HL zitten veel mensen met kennis van zaken, ook mensen die zelf ervaren hebben hoe het is als dingen niet lukken. Trek daar je profijt van!

Wat je ook doet: pak het doordacht aan en neem de juiste beslissingen. Ga niet op basis van emoties stappen nemen die niet of moeilijk terug te draaien zijn. Het vervelende is dat als je nu een stap neemt die achteraf gezien niet juist was dan kan dat grote financiële gevolgen hebben. Nog veel groter dan nog even dooremmeren ;)

 

Succes!

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Thanks. Maar geloof me: ik heb hier heeeel goed over nagedacht. Vraag faillissement aan, maar wordt wsl omgezet naar schuldsanering. Heb echter een niet-meewerkende franchisegever die totnogtoe geweigerd heeft om medewerking te verlenen aan bedrijfsbeeindiging. Vandaar dat het zo moet. Hoop dat via de officiele weg we de franchisegever wel ' mee' krijgen. Bedrijf is namelijk niet levensvatbaar gebleken. Tot mijn grote spijt.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Vraag faillissement aan, maar wordt wsl omgezet naar schuldsanering.

 

Waarom kies je eerst voor faillissement en niet direct voor de gang naar de WSNP? Een faillissement wordt nooit direct omgezet naar een wsnp.

 

danny

Sterker nog: als je weet dat WSNP een optie is, maar je vraagt faillissement aan, dan loop je grote kans dat je omzettingsverzoek afgewezen wordt.

Link naar reactie
  • 0

Over het direct de wsnp ingaan / omzetten faillissement hoor en lees ik verschillende verhalen. Wat ik ervan begrepen heb, is wsnp geen eerstelijns regeling. Je moet dus via de schulhulpverlener / de bewindvoerder. Schuldhulpverlening kom ik niet voor in aanmerking als ondernemer, moet je eerst uitkering/baan hebben. Bewindvoerder kan mij dus helpen in mijn strijd met franchisegever om alsnog om te zetten naar schuldsanering.

Link naar reactie
  • 0

Wat eheft de strijd met de franchisegever te maken met een WSNP aanvraag???

 

Zo lang ik niet failliet ben, heb ik geen schuldeisers. Heb nl. altijd netjes mijn rekeningen betaald. Als ik mijn failliet aankondig, komt franchisegever pas met een factuur van 35.000 euro. Dat biedt een ingang voor schuldsanering, lijkt mij.

Link naar reactie
  • 0

Ik lees er geen verhalen, maar uitspraken en arresten over.

 

Maar heb ik het mis dat het geen eerstelijnsregeling is? Staat nl. wel zo op hun site. Ik moet mij melden bij de lokale schuldsanering. Maar die kunnen niets voor mij doen, tenzij ik inkomen/uitkering heb. Die krijg ik niet tenzij... et cetera et cetera.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.