Als eenmanszaak wil ik een persoon inhuren die voor mij een klus gaat doen bij een klant. Hiervoor is afgesproken dat hij een reiskostenvergoeding ontvangt. Hiervoor zal hij mij een factuur sturen.
De hamvraag is of ik deze kosten gewoon 100% mag aftrekken, en of hij/ik nog belasting moet betalen? 19 cent per KM is onbelast, maar geld dat ook in deze situatie? Dat kan ik niet vinden en de Belastingtelefoon bracht ook weinig hulp.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Arnold1992
Arnold1992
Hallo,
Ik had deze vraag:
Als eenmanszaak wil ik een persoon inhuren die voor mij een klus gaat doen bij een klant. Hiervoor is afgesproken dat hij een reiskostenvergoeding ontvangt. Hiervoor zal hij mij een factuur sturen.
De hamvraag is of ik deze kosten gewoon 100% mag aftrekken, en of hij/ik nog belasting moet betalen? 19 cent per KM is onbelast, maar geld dat ook in deze situatie? Dat kan ik niet vinden en de Belastingtelefoon bracht ook weinig hulp.
Alvast bedankt!
Arnold
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/40693-reiskostenvergoeding-belast-bij-inhuur/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag