• 0

BV onderbrengen in holding

Hallo allemaal!

 

Op dit moment loop ik afstudeerstage bij een groot productiebedrijf.

Mijn scriptie gaat over het onderzoeken van personele problemen.

 

Echter heb ik voor mijn dagelijkse werkzaamheden een andere opdracht gekregen waar ik behoorlijk mee vastloop op dit moment, met name omdat ik er nog nooit kaas van heb gegeten.

 

Het bedrijf heeft aan mij gevraagd om uit te zoeken hoe het de BV onder kan brengen in een bestaande Holding (van de eigenaar van de BV).

Het is de bedoeling dat de panden verkocht worden aan de holding, en de panden vervolgens van de holding gehuurd worden.

Ik dien uit te zoeken wat de financiele en juridische gevolgen zijn en wat het het bedrijf gaat kosten.

 

mogelijk belangrijke punten?

-Alle aandelen zijn al in bezit van de eigenaar

-De opdrachtgever heeft aangegeven dat machines etc. niet meegenomen hoeven te worden in de verkoop

-Het bedrijf wil geen boekwinst afdragen (is dat mogelijk?)

 

De uiteindelijke vraag is dus: hoe kan de BV ondergebracht worden onder de Holding en wat zijn de juridische en financiele gevolgen hiervan ?

 

Ik hoop dat iemand mij hier op weg kan helpen want ik heb de zoekmachines en forums al afgezocht ;D

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je panden en overige al in een (werk) BV zitten, kan je volgens mij van deze bestaande BV een Holding BV maken, wat er overblijft kan je naar een andere BV overhevelen. Je verandert alleen de naam.

Zoniet, is ( was ? )er een regeling dat je eenmaling je prive panden in een holding BV mag plaatsen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 135 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.