• 0

BTW Suppletie

Hallo,

 

Op dit moment heb ik een eigen onderneming ben ik aangemerkt als ondernemer voor inkomstenbelasting en btw. Nu doet zich het probleem voor dat ik in 2012 vergeten ben om de BTW van een aantal facturen als voorbelasting terug te vragen. Het betreft namelijk facturen omtrent autoverzekering (auto van de zaak), ondernemingsverzekering en bankkosten zakelijke rekening. Ik heb er in het verleden niet aan gedacht dat ook op deze kostenposten BTW wordt verrekend en ik deze officieel terug mag vragen.

 

Het gaat dus om een totaalbedrag van €126,-.

 

In eerste instantie heb ik op de site van de belastingdienst naar mogelijkheden gezocht om dit bedrag alsnog terug te krijgen. Toen kwam ik terecht bij “Suppletie omzetbelasting”. Na het openen van de toelichting stond daar echter meteen het volgende: “Gaat het om bedragen van € 1.000 of minder? Dan kunt u het saldo verrekenen op uw eerstvolgende aangifte.

U krijgt dan geen teruggaafbeschikking of naheffingsaanslag.”

 

Mijn eerste vraag is dus als volgt: is het mogelijk om in het 1e KW van 2013 €126,- extra als voorbelasting op te geven?

 

Daarnaast heb ik nog een aanvullende vraag m.b.t. de inkomstenbelasting. Ik heb op dit moment in de winst- en verliesrekening van 2012 de bovengenoemde kosten volledig opgenomen (incl. BTW) aangezien ik deze uiteraard ook niet heb teruggekregen. Mocht ik dit in het 1e KW van 2013 alsnog de BTW op kunnen geven dan klopt dat uiteraard niet en moet ik de totale kosten van 2012 alsnog in mindering brengen. Echter kan de aangifte BTW 1e KW 2013 pas na 1 april en moet ik vòòr 1 april de aangifte inkomstenbelasting opgegeven hebben. Hoe kan ik dit het beste oplossen?

 

Of de "extra" inkomsten in 2013 als buitengewone baten boeken?

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    5 leden, 174 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.