Ga naar inhoud

wie kan mij helpen?

Geplaatst:

bosmgr

Hallo Mensen,

,,

Ik heb een aantal artikelen op het forum doorgelezen maar heb nog geen antwoord op mijn vraag gevonden. Wij willen in ons bestaande heren winkels een eigen overhemdenlijn verkopen. Het mag private labeling zijn maar we zouden ook graag zelf de stoffen inkopen om het vervolgens door een naaiatelier te laten produceren. Heeft iemand tips? Of aanspreekpunten voor een eigen overhemdenlijn te starten? Waar moeten we beginnen?

Alvast bedankt,

Featured Replies

Geplaatst:

Y Happy Level

Hallo Mensen,

,,

Ik heb een aantal artikelen op het forum doorgelezen maar heb nog geen antwoord op mijn vraag gevonden. Wij willen in ons bestaande heren winkels een eigen overhemdenlijn verkopen. Het mag private labeling zijn maar we zouden ook graag zelf de stoffen inkopen om het vervolgens door een naaiatelier te laten produceren. Heeft iemand tips? Of aanspreekpunten voor een eigen overhemdenlijn te starten? Waar moeten we beginnen?

Alvast bedankt,

Dag bosmgr,

Er zit nogal een groot verschil in de 2 opties die je noemt. Bij private label is er al een bestaand product waar vaak alleen een label/naam aan hoeft te worden gehangen. Bij het ontwerpen van een eigen lijn komt vele malen meer kijken.

Google staat vol van privatelabel leveranciers.

Ik denk dat je voor jezelf eerst de keus moet gaan maken welke vorm je liever hebt.

Danny

Geplaatst:

bosmgr

• Auteur

Hallo Danny,

Dat begrijp ik. Kun jij mij dan bijvoorbeeld zo een goede leverancier van private label overhemden noemen?

Uiteraard is optie 2 ook interessant omdat dan de marges groter kunnen worden. Ik ben bij optie 2 echt op zoek

naar iemand die weet bij wie ik de stoffen kan kopen en waar ik die in elkaar kan laten zetten. En dan doel ik niet

op het feit dat ik naar de stoffenbeurs in florence of parijs moet maar meer op specifieke personen/bedrijven.

Alvast bedankt,

Geplaatst:

TwaBla

Eerst lopen voor je gaat rennen. Er zijn vast private label-leveranciers en dan zijn er vast ook contract-ateliers waar je keuze hebt in stoffen. Zelf stoffen inkopen en ateliers inschakelen heeft beter marge-potentieel maar ook enorm veel meer risico. De kost gaat voor de baet uit.

Je vraag riekt trouwens naar stageair, want ik kan me niet voorstellen dat iemand met 'bestaande heren winkels' de weg niet kent.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Y Happy Level

Uiteraard is optie 2 ook interessant omdat dan de marges groter kunnen worden. Ik ben bij optie 2 echt op zoek

naar iemand die weet bij wie ik de stoffen kan kopen en waar ik die in elkaar kan laten zetten.

Het is niet alleen stoffen zoeken en wegbrengen. Je moet het volledige ontwerp maken. De afmetingen,laten tekenen in de juiste formaten. Die optie zou ik vergeten als ik jou was. Kan altijd nog.

Gebruik google met '' private label overhemden'' en je krijgt er genoeg. Ik ben wat huiverig met het geven van mijn top 2 adressen aangezien ik dat hier vaker per PM gedaan hebt en er eigenlijk nooit iets serieus is uitgekomen. Wel klagende fabrikanten :)

Danny

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.