• 0

Kosten gemaakt voor de start van bedrijf

Hallo,

 

Ik had een vraag over de kosten die ik gemaakt heb voor de start van mijn bedrijf. Ik zou in eerste instantie in 2012 starten, helaas door privé omstandig heden is dit niet gelukt.

 

Nu heb ik in 2012 wel wat kosten gemaakt (website+domeinnaam en flyers), mag ik die in boeken in het jaar 2013? En kan ik de BTW nog terug vragen in het eerste kwartaal of is dat niet mogelijk? zoja is het dan een probleem als er nog 19% BTW bij zit.

 

Weer bedankt.

 

Kimberly

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik weet niet precies wat de verlooptermijn is voor facturen die te maken hebben met de start van je nieuwe onderneming, kijk daarvoor even op de site van de belastingdienst.

In jouw geval moet het geen probleem zijn ze nu alsnog te boeken zolang maar helder is dat ze te maken hebben met je nieuwe onderneming.

 

Dat er BTW van 19% op staat maakt niets uit, het gaat om het bedrag op dat factuur dat jouw leverancier al heeft afgedragen en jij nu terug kunt krijgen.

Ik neem aan dat je al een KVK inschrijving hebt geregeld en een BTW nummer hebt ontvangen?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb gister in de late middag de Belastingdienst inderdaad even gebeld, want hoor zoveel verschillende opties.

Die hebben me aangegeven dat ik even naar mijn regiokantoor moet gaan om een verzoek in te dienen.

 

Dus ik ga vanochtend even langs, heb nog wel zitten denken of ik voor het relatief kleine bedrag zoveel moeite moet gaan

doen. Maarja alle kleine beetjes zijn mooi mee genomen

 

Bedankt voor de reactie Marcel.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 135 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.