• 0

Is de gemeente strenger m.b.t. inrichtingseisen bij een nieuwe horecavergunning?

Beste HL leden,

 

Na 1 januari moet de gemeente de horecavergunningen handhaven. Ik een nieuwe vergunning nodig. Nu ze dit zelf moeten beheren kan het zijn dat ze hier ook strenger op toezien? Maw wat voor die tijd wel kon, heeft men nu een andere mening over? Ik ga een bestaande zaak overnemen. Mijn vraag betreft de inrichtingseisen.

 

Kunnen hier addertjes onder het gras zitten?

 

(Edit: titel verduidelijkt)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens mij is er met betrekking tot de inrichtingseisen weinig tot niets veranderd. De wijzigingen in de DHW zien vooral op het aanpakken van de problematiek van drankverstrekking en -gebruik. Bovendien is het vergunningstelsel met de wijzigingen in de DHW zelfs vereenvoudigd.

 

Dat de gemeente nu zelf toezicht moeten gaan houden en eventueel handhaven verandert niets aan eventuele strengheid. Of je voldoet aan de eisen van de DHW en de inrichtingseisen of je voldoet er niet aan. Wie toezicht houdt of handhavend optreedt doet daar niet aan af. Wel heeft de overheid voor de gemeente meer handhavende bevoegdheden gecreëerd om overtreders aan te pakken.

 

Resumé: een andere mening is dus niet mogelijk met betrekking tot de inrichtingseisen. Ik zie niet echt addertjes onder het gras behalve dat de gemeente bij overtreding harder kan optreden.

www.ferraridiscounter.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste jan king,

 

Op de pagina Drank- en horecawet is veranderd staat informatie over de wijzigingen die per 1 januari 2013 zijn ingegaan. De inrichtingseisen zijn niet veranderd.

 

Wel is het zo dat de gemeente om een ingevuld Bibob-formulier kan vragen, maar dit is al enige tijd van toepassing bij bepaalde vergunningaanvragen.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Rakesh

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Resumé: een andere mening is dus niet mogelijk met betrekking tot de inrichtingseisen. Ik zie niet echt addertjes onder het gras behalve dat de gemeente bij overtreding harder kan optreden.

Bingo; daar ben ik nu bang voor. Ik vraag dus een nieuwe horeca vergunning aan. Kan dus voor een verrassing komen t staan. Heb wel een beding in de koopovereenkomst staan mbt dit punt. Denk niet dat het zo'n vaart zal lopen maar zal het volgende week wel horen als we de inspectie hebben.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 181 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.