• 0

Uitgeschreven KvK, nagekomen facturen, wat te doen met kosten en btw?

Hallo mensen,

 

Ik heb mijn bedrijfje per juli 2012 laten uitschrijven bij de KvK.

 

 

Nu een lastig probleem :

 

Voorafgaand ter info : ik heb een kasstelsel

Ik heb in augustus 2012, oktober 2012

januari 2013 en februari 2013 diverse betalingen verricht.

 

Wat moet ik doen met de kosten ? Aftrekbaar ?

Wat moet ik doen met de BTW? Aftrekbaar ? zo ja hoe ???

 

Dit vraag ik, omdat ik alles betaald heb na mijn uitschrijving bij de KvK.

 

Ter info ik heb een kasstelsel

 

 

Alvast dank voor uw hulp.

 

MVG

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Uitschrijving bij de KvK zegt in principe niets over de vraag of je voor de verschillende belastingen (inkomstenbelasting en btw) een onderneming hebt of niet.

Theoretisch zijn de kosten die je betaald hebt aftrekbaar, maar de vraag van Tonino is wel relevant: je hebt je bedrijf uitgeschreven, en je hebt tot 8 maanden daarna nog betalingen voor dat bedrijf verricht, zijn die kosten zakelijk?

 

Het zal wel wat rompslomp worden om de btw terug te vragen want je btw-nummer is inmiddels afgevoerd dus je kunt geen aangiftes meer doen. De Belastingtelefoon (0800 0543) kan je hier meer over vertellen.

 

Als de ksoten die je in januari en februari 2013 hebt betaald, te maken hebben met 2012 (bijvoorbeeld de webhosting over 2012, ik noem maar wat), dan kun je die in je aangifte van 2012 als kosten op voeren en als 'nog te betalen bedragen' op je balans zetten.

 

Ik hoop voor je dat dit wel de laatste betalingen waren? Anders kom je nooit van je bedrijfje af, en dat zou zonde zijn.

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • 0

Als de kosten die je in januari en februari 2013 hebt betaald, te maken hebben met 2012 (bijvoorbeeld de webhosting over 2012, ik noem maar wat), dan kun je die in je aangifte van 2012 als kosten op voeren en als 'nog te betalen bedragen' op je balans zetten.

 

Zie ik ook wel zitten. Ik vraag me af of de BTW dan ook niet daarop vermeld mag worden. Eventueel per suppletie ook nog te verrekenen. Ik ben benieuwd of inderdaad daarop het BTW nummer nog aanspreekbaar blijft. Per slot kun je per suppletie de BTW nog jaren terug corrigeren. Het valt te proberen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 83 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.