Voor een financiering is ooit een verpanding van mijn bedrijfs voorraad gedaan.
Gaat dus om de producten die ik in mijn winkels verkoop.
Normaal bleef deze voorraad altijd redelijk op pijl, werden uiteraard producten van verkocht maar werd ook weer nieuwe voorraad ingekocht.
Nu echter heb ik die voorraad niet meer nodig en verkoop ik dus nog steeds gewoon de producten die ik op voorraad heb.
Gevolg is dat de voorraad dus langzaam aan steeds kleiner wordt en uiteindelijk helemaal weg is.
Sterker nog: ik heb de mogelijkheid misschien om de volledige voorraad straks in 1 keer aan iemand door te verkopen voor een bedrag dat net iets onder de oorspronkelijke inkoop waarde ligt.
Hoe zit dat nu met een verpanding, mag ik dus (langzaam) die voorraad verkopen omdat ik hem niet meer nodig heb?
Het is niet dat mijn bedrijf stopt, maar gewoon dat ik deze producten uit het assortiment wil halen en vervangen door een voorraad van andere producten die ik niet zelf meer zal aanhouden.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ondernemertje30
ondernemertje30
Goedendag,
Wie weet er hoe het volgende zit:
Voor een financiering is ooit een verpanding van mijn bedrijfs voorraad gedaan.
Gaat dus om de producten die ik in mijn winkels verkoop.
Normaal bleef deze voorraad altijd redelijk op pijl, werden uiteraard producten van verkocht maar werd ook weer nieuwe voorraad ingekocht.
Nu echter heb ik die voorraad niet meer nodig en verkoop ik dus nog steeds gewoon de producten die ik op voorraad heb.
Gevolg is dat de voorraad dus langzaam aan steeds kleiner wordt en uiteindelijk helemaal weg is.
Sterker nog: ik heb de mogelijkheid misschien om de volledige voorraad straks in 1 keer aan iemand door te verkopen voor een bedrag dat net iets onder de oorspronkelijke inkoop waarde ligt.
Hoe zit dat nu met een verpanding, mag ik dus (langzaam) die voorraad verkopen omdat ik hem niet meer nodig heb?
Het is niet dat mijn bedrijf stopt, maar gewoon dat ik deze producten uit het assortiment wil halen en vervangen door een voorraad van andere producten die ik niet zelf meer zal aanhouden.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/41200-verkoop-verpande-goederen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag