We hebben een online webdienst dat gericht is op mensen zonder technische kennis en bedrijven die met web formulieren werken. Inmiddels is het een erg geavanceerde webdienst met zelfs een geïntegreerd CRM systeem, formulier analyse die je laat zien waar men vastloopt in het formulier etc.
Dat doen we nu circa 1,5 jaar en inmiddels hebben we een leuk klantenbestand opgebouwd (c.a. 2500) zonder al te veel marketing. We denken dat dat voornamelijk komt doordat we vrijwel als enige form builder ook met eenmalige prijzen werken i.p.v. enkel abonnementen zoals concurrenten Formdesk en Wufoo.
Nu zijn we zodanig gegroeid dat we simpelweg over moeten gaan op een abonnement structuur als we onze omzet willen zien groeien en willen uitbreiden. Nu bestelt men namelijk 1 tot 5x een formulier, maar het gaat om erg lage bedragen waarvoor we de formulieren in principe onbeperkt hosten en gegevens verwerken zonder terugkomende omzet.
Het probleem is dat we nu al een tijdje 1 abonnement pakket aanbieden en die wordt matig verkocht terwijl de andere 2 pakketten als zoete broodjes over de digitale toonbank gaan.
Recent hebben we een extra dienst gestart die veel gevraagde functies bevat (we krijgen circa 20-25 reacties per week of bijv. export naar Excel mogelijk is etc.). Deze extra dienst (een uitgebreid beheerpaneel) kost slechts €49,95 per jaar.
We hebben alle klanten die om een van de functies contact had opgenomen een e-mail gestuurd met de aanbieding.
Van de 400 klanten die we een e-mail gestuurd hebben hebben slechts 2-3 het beheerpaneel besteld.
Alle voordelen opgesomd, het bespaart ze tientallen uren per jaar enz. maar matige verkoop.
Alles samengevat ben ik bang dat als we alles op abonnementen gaan laten draaien we juist geen klanten (of te weinig) krijgen aangezien onze doelgroep heeft laten zien hier eigenlijk weinig interesse in te hebben. Wellicht zijn we dan ook onze initiële doelgroep uitgegroeid en moeten we meer gaan richten op enkel b2b met mkb en grotere bedrijven.
Mijn vraag aan jullie is: wat denken jullie van een abonnement structuur en waarom wel/niet en hoe zouden we dat het beste kunnen implementeren? Daarnaast, hoe zouden we grotere bedrijven kunnen trekken?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
CloudFormz
CloudFormz
Beste mede ondernemers,
We hebben een online webdienst dat gericht is op mensen zonder technische kennis en bedrijven die met web formulieren werken. Inmiddels is het een erg geavanceerde webdienst met zelfs een geïntegreerd CRM systeem, formulier analyse die je laat zien waar men vastloopt in het formulier etc.
Dat doen we nu circa 1,5 jaar en inmiddels hebben we een leuk klantenbestand opgebouwd (c.a. 2500) zonder al te veel marketing. We denken dat dat voornamelijk komt doordat we vrijwel als enige form builder ook met eenmalige prijzen werken i.p.v. enkel abonnementen zoals concurrenten Formdesk en Wufoo.
Nu zijn we zodanig gegroeid dat we simpelweg over moeten gaan op een abonnement structuur als we onze omzet willen zien groeien en willen uitbreiden. Nu bestelt men namelijk 1 tot 5x een formulier, maar het gaat om erg lage bedragen waarvoor we de formulieren in principe onbeperkt hosten en gegevens verwerken zonder terugkomende omzet.
Het probleem is dat we nu al een tijdje 1 abonnement pakket aanbieden en die wordt matig verkocht terwijl de andere 2 pakketten als zoete broodjes over de digitale toonbank gaan.
Recent hebben we een extra dienst gestart die veel gevraagde functies bevat (we krijgen circa 20-25 reacties per week of bijv. export naar Excel mogelijk is etc.). Deze extra dienst (een uitgebreid beheerpaneel) kost slechts €49,95 per jaar.
We hebben alle klanten die om een van de functies contact had opgenomen een e-mail gestuurd met de aanbieding.
Van de 400 klanten die we een e-mail gestuurd hebben hebben slechts 2-3 het beheerpaneel besteld.
Alle voordelen opgesomd, het bespaart ze tientallen uren per jaar enz. maar matige verkoop.
Alles samengevat ben ik bang dat als we alles op abonnementen gaan laten draaien we juist geen klanten (of te weinig) krijgen aangezien onze doelgroep heeft laten zien hier eigenlijk weinig interesse in te hebben. Wellicht zijn we dan ook onze initiële doelgroep uitgegroeid en moeten we meer gaan richten op enkel b2b met mkb en grotere bedrijven.
Mijn vraag aan jullie is: wat denken jullie van een abonnement structuur en waarom wel/niet en hoe zouden we dat het beste kunnen implementeren? Daarnaast, hoe zouden we grotere bedrijven kunnen trekken?
Webbased formulier management tool voor mensen zonder technische kennis. http://www.cloudformz.com | Formulier maken
Tip: food truck festival in o.a. Rotterdam (oktober)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/41296-de-juiste-tarieven-vinden-voor-een-saas/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag