• 0

BTW europa Groothandel

Hallo,

ik heb een vraagje omtrent BTW en winst met een groothandel model. Ik heb reeds een bedrijfje en heb laatst een groothandel prijsaanvraag ontvangen vanuit Europa.

 

Het zit zo ik importeer goederen uit buiten de EU, china in dit geval. Stel ik importeer iets van € 100,- (inc transport) komen er invoerheffingen bij een BTW. Stel in dit geval 21%, heb ik dus voor € 121,- dit produkt hier, betaal ik dus € 21,- te vorderen BTW, verkoop ik mijn produkt in Nederland krijg ik te betalen BTW, stel voor € 200,- (dus btw 34,74). Verreken je dus betaal je uiteindelijk 14,71 BTW.

 

Zelfde produkt verkoop ik alleen in Frankrijk, dus ex BTW verkopen, is het dan als ik deze met 25% winst probeer te verkopen het volgende? Inkoop € 100,- BTW invoer uiteindelijk € 21,- ik verkoop het zonder BTW voor € 125,-. Ik kan deze € 21 BTW terugvorderen vd belasting? Voor mijn gevoel klopt er iets niet.

 

Bedankt alvast,

JeeKay

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Klopt wel, jij draagt invoer-btw af (21,-) maar die vorder je ook weer terug. Vervolgens lever jij de goederen zónder btw in rekening te brengen aan je Franse afnemer. Die Franse afnemer doet in Frankrijk hetzelfde, btw afdragen en weer terugvragen.

Voorwaarde is wel dat de Franse afnemer een btw-ondernemer is, jij zijn btw-nummer op je facturen zet en je kunt bewijzen dat de goederen ook daadwerkelijk naar Frankrijk gegaan zijn. (zorg dus dat je goede documentatie hebt van de vervoerder).

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.