• 0

Bril aftrekbaar in mijn geval?

Hallo allemaal. Ik heb een eenmanszaak, een productiebedrijf dat zich richt op fotografie en videoproducties. Nu kan ik doordat ik hele droge ogen heb moeilijk lenzen dragen en ga dus een bril aanschaffen. Ik vroeg me af of ik de kosten voor deze bril als bedrijfskosten kan opvoeren, of in ieder geval de BTW kan aftrekken.

 

Goed zicht is vooral in mijn vakgebied onmisbaar natuurlijk, dus vandaar. Ik zal de bril voornamelijk in mijn studio gebruiken tijdens mijn werk. Maar het zal natuurlijk ook voorkomen dat ik hem prive gebruik.

 

Ik hoor het graag van jullie..

 

mvg Allard

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zover ik weet onderscheidt een beeldschermbril zich niet wezenlijk van andere brillen met een correctie. Of deze gezien kan worden als zakelijke aanschaf is zeer de vraag omdat het een persoonlijk hulpmiddel is.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Aangezien ongeveer 40% van de beroepsbevolking zijn werk achter een beeldscherm doet (ja, jij nu ook, kijk maar!) verwacht ik dat de Belastingdienst zal zeggen dat ook een computerbril een persoonlijk hulpmiddel is en geen bedrijfsmiddel.

Als je het zeker wil weten kun je het voorleggen aan de inspecteur (schriftelijk).

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.