allard88

Junior
  • Aantal berichten

    29
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

allard88's trofeeën

  1. Heel erg bedankt voor uw reactie Norbert.. Het gaat er mij om dat het in ieder geval na het eerste contract termijn opgezegd kan worden met 1 maand opzeg termijn. Dus dan kan ik nu alsnog opzeggen.. Want ik neem aan dat dit niet onder een maatwerkverzerking valt? Ik moest wel de producten opgeven die verzekerd moesten worden.. Dus is dat geen maatwerk dan? nogmaals bedankt
  2. Ik heb een apparatuur verzekering lopen die ik nu al een paar jaar heb.. Nu kreeg ik week terug een mailtje dat deze verlengd zou worden per 1 april met een jaar. Ik las dit mailtje te laat, en daardoor is het nu verlengd met een jaar terwijl ik hem eigenlijk wilde opzeggen. Nu kost het met 500 euro voor een jaar, in een tijd dat ik het niet echt kan betalen met die crisis. Mijn vraag is.. mogen ze dat verlengen met een jaar nog doen? Ik meende ergens te hebben gelezen dat dat niet meer mag en dat je na de looptijd altijd kan opzeggen met 1 maand opzegtermijn. In de polis en op de website vermelden ze hier niets over zie ik, behalve dan dat het automatisch verlengd wordt.. Ik wil er gewoon van af, maar ik ben dus een paar dagen te laat met dit aan te geven.. Wat zouden mijn opties zijn? Mocht dit niet lukken, zou ik dan al mijn appartuur uit de lijst kunnen halen zodat het verzekerde bedrag een stuk lager is? Of werkt dat niet zo...?
  3. Ja dat is natuurlijk ook zo haha.. Het is dan wel een groot bedrijf, maar je hebt gelijk. Andersom zou het ik het ook heel vervelend vinden...
  4. Ik zou het even moeten checken, ik weet niet hoe dat destijds is weggeboekt door mijn boekhouder. Die is het niet opgevallen, wat niet het enige foutje was van hem helaas. Ik ben nu inmiddels ook bij hem weg. Maar goed, ik weet dus nu dat ik ook juridisch verplicht ben om dit te betalen. Wat ook logisch en prima is. Ik wilde t gewoon even zeker weten.. Ik ga hiervoortaan extra opletten want het is wel zuur natuurlijk om na zoveel tijd een factuur te krijgen thanks iedereen!
  5. Ik heb een paar jaar geleden een dienst geleverd aan een bedrijf. Daar heb ik een factuur voor gestuurd, en die is destijds 2 keer betaald. Is mij niet opgevallen..en het bedrijf ook niet. Nu krijg ik na 3 jaar ineens een mailtje binnen met de vraag of ik het zo spoedig mogelijk wil terugstorten (de dubbele storting)... Mijn vraag is.. los van de morele verplichting die ik heb... Ben ik verplicht om dit te doen? Kunnen ze me dwingen (incassobureau) om het te betalen? of verjaard zoiets op een gegeven moment?
  6. ah ok, dus dit doe ik bij de BTW aangifte pas? thanks!
  7. ehm..volgens mij niet.. Ik heb daar niets van gehoord of gezien Is dat een afspraak die je maakt ?
  8. ja nee precies, klinkt logisch. Wilde gewoon even zeker weten of ik er verder (buiten de BTW) nadeel van zou ondervinden.. mbt tot IB aangiftes en zo.. omdat het buitenland is dat er dan ergens nog iets een toeslag of zo bijkomt..
  9. Jeetje dat was snel. Dus verder geen addertjes met mijn aangiftes later of zo.. Het is echt gewoon een BTW dingetje? thanks!
  10. Hi, ik wil een aantal foto/videos aanschaffen bij Pond5, een stocksite. Dit bedrijf is gevestigd in Ierland. Op de invoice die ik van ze krijg (in het engels) staat 0% VAT vermeld. Geen BTW natuurlijk. OP het moment dat er geen BTW % staat vermeld..of dat het VAT 0% is..dan mag ik geen BTW hierover terugvragen toch? Als 2e vraag: ik schaf deze foto's aan voor een klant. Ik schiet het voor, en het gaat uiteindelijk om een bedrag van zon 1400 euro. Best veel geld. Ik ga er vanuit dat ik geen BTW kan terugvragen op dit bedrag. Dus ik ga de klant een factuur van 1400 ex BTW sturen. (1694 euro). Want die BTW moet ik afgeven en dan houdt ik 1400 euro over, wat dus wegstreept tegen het bedrag van Pond5. Is dit de juiste manier om iets voor te schieten en door te berekenen naar een klant? Of gaat met dit nog steeds op een of andere manier geld kosten? Niet door de BTW maar maybe door iets anders? alvast bedankt! zie bijlage voor de invoice..
  11. ok duidelijk, maar het is voor mij makkelijker om er wel een factuurtje voor de maken, omdat mijn boekhoudprogje dat sneller verwerkt dan als ik de btw er zelf los uit moet halen.. Maakt het dan heel veel uit aan wie de factuur gericht is?
  12. Hi allemaal, Stel ik heb een een hardeschijf (nieuwwaarde 100 euro), die ik destijds heb aangeschaft voor mijn zaak. Ik heb m niet meer nodig dus ik wil hem op Marktplaats verkopen. Hoe moet ik dit dan op een correcte manier verwerken? Stel ik verkoop hem voor 50 euro aan een particulier. Moet ik dan een 'nep' factuur aanmaken van 50 euro (inc) en die in mijn boekhouding zetten. En dat ik daar dus 21% BTW over afdraag? En hoe moet zon factuur eruit zien (naar wie gericht bijvoorbeeld?) thanks!
  13. Hmmm wacht Ik snap nu wat boekwaarde inhoudt.. En dat dat dus verschilt van realisatiewaarde. Een product kan na 3 jaar gebruik een boekwaarde hebben van 2000 euro..maar in werkelijkheid nog maar te verkopen zijn voor 500 euro. Dan is dat de realisatiewaarde... Maar wat is dan precies restwaarde? Is dat wat een product opbrengt na 5 jaar (als de afschrijvingsperiode voorbij is?) Als dat het geval is..kan je dan de restwaarde zien als de realisatiewaarde na 5 jaar?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.