• 0

Open Source CMS in ASP.Net

Ik heb de discussie betreffende open source CMS'en een beetjke gevolgd. Wat ik me afvraag is waarom iedereen vrijwel direct bij PHP CMS'en terecht komt. Er zijn ook CMS'en in ASP (en ASP.Net), zoals DSCRIBE en varanten als Rainbow, Dotnetnuke etc. Is iedereen hier zo LINUX minded? Ikzelf kom juist meer uit de MS hoek en vraag me af of er meer mensen juist meer uit die hoek komen. En of er mensen zijn met ervaring / tips betreffende CMS en gebaseerd op ASP.Net. Volgens mij minstens zo interessant, daar ASP.Net als taal een heel stuk krachtiger is dan PHP.

 

Michiel

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ze zullen ongetwijfeld wel bestaan hoor... al weet ik zo 123 ook geen voorbeelden.

 

Dat je veel meer systemen voor linux tegenkomt wordt denk ik veroorzaakt doordat opensource en MS elkaar nogal bijten. Bovendien is het 'gratis' aspect een beetje verloren als er wel prijzige serversoftware bij komt kijken - ik neem aan dat je een oplossing zoekt die op windows/asp draait, en daarbij ook iets als sqlserver als database gebruikt.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de discussie betreffende open source CMS'en een beetjke gevolgd. Wat ik me afvraag is waarom iedereen vrijwel direct bij PHP CMS'en terecht komt. Er zijn ook CMS'en in ASP (en ASP.Net), zoals DSCRIBE en varanten als Rainbow, Dotnetnuke etc. Is iedereen hier zo LINUX minded?

 

Niet per sé, lijkt me. PHP draait immers net zo makkelijk op Windows, en daarmee heb je gelijk een van de belangrijkste redenen te pakken waarom PHP relatief populair is. Vergeet niet dat Higherlevel een forum is voor Technostarters, en PHP is - onder andere vanwege de kosten, de flexibiliteit en de makkelijk interpreteerbare vorm (niet OO) - een laagdrempelige instaptaal en daardoor juist onder starters populair. Die laagdrempeligheid en populariteit zorgt er daarbij weer voor dat de PHP-community op internet enorm groot is, waardoor je een sneeuwbaleffect krijgt. Voor veel toepassingen is bovendien de toegevoegde waarde van ASP.NET boven PHP (die er op zich absoluut is) weinig relevant, waardoor men weinig behoefte heeft om over te stappen.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Niet per sé, lijkt me. PHP draait immers net zo makkelijk op Windows

.....

 

Dit is helemaal waar, maar de originele vraag ging over een systeem dat in asp gebouwd is. Als je kiest voor een server met windows plus apache, php en mysql (WAMP), is het vaak mogelijk pakketten te gebruiken die ontwikkeld zijn voor linux (lamp) platforms.

 

De verschillen zitten vaak slechts in wat specifieke zaken rond afhandeling van mails, bestanden etcetera. Het overige deel van de applicaties is cross-platform compatible.

Link naar reactie
  • 0

Bovendien is het 'gratis' aspect een beetje verloren als er wel prijzige serversoftware bij komt kijken - ik neem aan dat je een oplossing zoekt die op windows/asp draait, en daarbij ook iets als sqlserver als database gebruikt.

 

FireBird is een volwaardige SQL server die gratis beschikbaar is op http://firebird.sourceforge.net en op veel verschillende platformen draait: oa Windows, Linux en UNIX.

Gratis CRM? Kijk op www.alexion.nl

 

AnToine

Link naar reactie
  • 0

Vergeet niet dat linux oorspronkelijk een serverOS is. De functionaliteit als 'gewoon' consumenten os is later gegroeid. Aangezien linux ook nog eens 'gratis' is(er vanuitgaande dat je er als hostingprovider verstand van hebt) ziedaar de groeiende populariteit van linux. Daar ASP.net niet op een linuxserver wil draaien en php wel is deze dus een stuk populairder, omdat deze in principe op alle hostingservers draait en ASP.net niet.

 

Verder gebruikt open-source liever open-source software dan betaald.

 

Tenminste zo zie ik het.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de discussie betreffende open source CMS'en een beetjke gevolgd. Wat ik me afvraag is waarom iedereen vrijwel direct bij PHP CMS'en terecht komt. Er zijn ook CMS'en in ASP (en ASP.Net), zoals DSCRIBE en varanten als Rainbow, Dotnetnuke etc. Is iedereen hier zo LINUX minded? Ikzelf kom juist meer uit de MS hoek en vraag me af of er meer mensen juist meer uit die hoek komen. En of er mensen zijn met ervaring / tips betreffende CMS en gebaseerd op ASP.Net. Volgens mij minstens zo interessant, daar ASP.Net als taal een heel stuk krachtiger is dan PHP.

 

Michiel

 

Heb geen tips, ben meer richting linux/php/mysql - maar heb bij een klant van mij goeie ervaringen met http://www.dotnetnuke.com

 

Gr.

 

s

3 AM Productions - New media design & services

http://www.3amp.com/

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 103 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.