Aankomende maand ga ik een andere auto aanschaffen (bouwjaar 01-2007).
Het betreft een Bestelauto welke ik zowel prive als zakelijk ga rijden. Belasting valt onder ondernemer, omdat ik voor de wet wordt gezien als ondernemer. Laag bedrag i.v.m. grijs kenteken.
Nu koop ik een BTW auto, en kan ik helaas geen BTW terugvorderen, omdat ik de auto als particulier aanschaf.
Zijn er mogelijkheden om toch deze BTW terug te vorderen, of kan ik hier niets mee omdat ik de auto particulier koop.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
mark_59
mark_59
Beste leden,
Aankomende maand ga ik een andere auto aanschaffen (bouwjaar 01-2007).
Het betreft een Bestelauto welke ik zowel prive als zakelijk ga rijden. Belasting valt onder ondernemer, omdat ik voor de wet wordt gezien als ondernemer. Laag bedrag i.v.m. grijs kenteken.
Nu koop ik een BTW auto, en kan ik helaas geen BTW terugvorderen, omdat ik de auto als particulier aanschaf.
Zijn er mogelijkheden om toch deze BTW terug te vorderen, of kan ik hier niets mee omdat ik de auto particulier koop.
Ik hoor graag wat de mogelijkheden zijn!
Mvg,
Mark
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/41419-btw-auto-kopen-particulier/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag