• 0

eenmanszaak/ belasting/ scheiding

Ik zit midden in een scheiding, had samen met mijn ex man een horeca bedrijf.

Nu moet er een berekening gemaakt worden, maar mijn ex man geeft zijn gegeven niet.

Dus hij kan vanalles opschrijven, en niet controleerbaar.

Ik moet de belasting aangifte hebben over 2010 en 2011.

Maar omdat het een eenmanszaak was kan ik daar niet aankomen,

Belachelijk uiteindelijk, we runde de zaak samen en gewoon in gemeenschap van goederen getrouwd,ook in die periode van de aangiftes die ik nodig heb.

Weet iem. hoe ik aan die aangiftes kom?

Of er een manier is, zonder dat ik hem toestemming nodig heb om die gegevens op te vragen. Ik was in die periode gewoon nog getrouwd, het is toch raar dat je dan niet in die gegevens kan komen?

 

Alvast bedankt

 

mod edit: titel aangepast

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zit midden in een scheiding, had samen met mijn ex man een horeca bedrijf.

 

Als ik het goed begrijp had je man het bedrijf (eenmanszaak). Jij was waarschijnlijk meewerkend partner.

 

Nu moet er een berekening gemaakt worden, maar mijn ex man geeft zijn gegeven niet.

Dus hij kan vanalles opschrijven, en niet controleerbaar.

 

Maar dat kun jij toch ook? Overdrijf het eens flink met een paar miljoen. Hij zal dan moeten aantonen dat jij het niet goed hebt en dat doet hij met behulp van de originele documenten.

 

Ik moet de belasting aangifte hebben over 2010 en 2011.

 

Daarom ook mijn voorstel: draai het om. Maak het voor hem noodzakelijk om die aangiften aan te leveren. Laat hem maar aantonen dat het niet zo vet is als jij stelt.

 

Maar omdat het een eenmanszaak was kan ik daar niet aankomen,

 

Dat is inderdaad lastig. De BD zal jou die gegevens niet verstrekken en de boekhouder werkt voor jouw man en zal jou die gegevens ook niet verstrekken.

 

Belachelijk uiteindelijk, we runde de zaak samen en gewoon in gemeenschap van goederen getrouwd,ook in die periode van de aangiftes die ik nodig heb.

 

Waarom zijn jullie dan nooit een VoF begonnen? Vermoedelijk zijn hier fiscaal gezien grote voordelen blijven liggen...

 

Weet iem. hoe ik aan die aangiftes kom?

 

Via je (ex) man. Maak het voor hem nodig om de gegevens te overleggen.

Wat zegt je advocaat hier over? Ik neem aan dat je wordt bijgestaan...

 

Of er een manier is, zonder dat ik hem toestemming nodig heb om die gegevens op te vragen. Ik was in die periode gewoon nog getrouwd, het is toch raar dat je dan niet in die gegevens kan komen.

 

Die manier is er niet. Het zijn de gegevens van jouw ex.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0
Daarom ook mijn voorstel: draai het om. Maak het voor hem noodzakelijk om die aangiften aan te leveren. Laat hem maar aantonen dat het niet zo vet is als jij stelt.

 

Bedankt Dennis,

 

Hier heb ik denk ik wel wat aan

 

Mod edit: quotes en dubbele posts hersteld

Link naar reactie
  • 0

Het klinkt een beetje onlogisch. De IB aangiftes zijn toch voor jullie beiden gedaan over die jaren? Ik neem aan dat jullie fiscale partners waren.

Je hoeft hier niet verder zelf achteraan. Zo te lezen is de sfeer niet zo dat jullie samen met 1 advocaat kunnen doen. Je zal er dus zelf een nodig hebben. Die kan met wat druk die IB gegevens van je man krijgen.

Overeenkomsten.nl de grootste verzameling juridische brieven, overeenkomsten, contracten, aktes van Nederland.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.