jan marinus Geplaatst: 14 mei 2013 jan marinus 26 0 Geplaatst: 14 mei 2013 Hoi Ik heb het plan een gedeelte van de vloeren onder te brengen bij een bouwmarkt. Bouwmarkten zijn hierin al actief en dit breid nog steeds uit. Het verschil is dat mijn vloeren wel betere kwaliteit zijn dan wat de handel ze aanbied. Mijn voordeel is dat het op een plaats ligt waar de doelgroep regelmatig terugkomt. Zodra een klant een offerte wil ontvangen neem ik het traject over van de bouwmarkt. -de stalen worden mij gewoon geleverd, dus de investering is nihil. -beide levert het meer winst op -benodigde winkelruimte is ook niet groot De bouwmarkt krijgt voor zijn dienst een x% voor de verkoop en presentatiekosten. Nu lijkt't mij een goed idee, gebaseerd op mijn bedenkingen en weten. Ik zou graag andermans visie over de gedachten vernemen Er bestaan alleen maar oplossingen Link naar reactie
0 harmvr Geplaatst: 14 mei 2013 harmvr 12 1 Geplaatst: 14 mei 2013 Hallo Jan, Wat zie jij als de dienst van de bouwmarkt? Moeten ze info geven richting klant over de vloer, of doe jij dit zodra een klant er in de bouwmarkt om vraagd? Of kom je echt pas in beeld als de klant een offerte wil? Ik kan me voorstellen dat als je naar een bouwmarkt gaat, het liefst de vloer direct besteld en als het kan meeneemt. De mensen die daar komen willen hem er waarschijnlijk toch zelf in leggen, het zijn doe het zelvers. Wat is voor hen de meerwaarde om te wachten op een offerte? Als een bouwmarkt de producten niet kan inscannen en direct afrekenen zal het waarschijnlijk lastig implementeren worden voor ze. Ze moeten dan voor jou een andere werkwijze hanteren, daar moeten de opbrengsten tegen op wegen. Misschien dat dit een ander inzicht geeft, meer stof om over na te denken. Mvg Harm Gek van koken, verstand van koksmessen. Link naar reactie
0 jan marinus Geplaatst: 16 mei 2013 Auteur jan marinus 26 0 Geplaatst: 16 mei 2013 Bedankt, dit is duidelijk. Genoeg stof tot verder denken weer, waar mijn argumenten al op waren! Er bestaan alleen maar oplossingen Link naar reactie
0 henkh Geplaatst: 16 mei 2013 henkh 3,7k 1 318 Geplaatst: 16 mei 2013 Misschien een ander kanaal hier voor zoeken, (kleinere) winkels in woonaccesoires, zelfstandige meubelzaken enz. Gewoon zaken die wel in de woonbranche opereren maar zelf geen vloeren verkopen. En wat minder op offertes richten maar gewoon met m2 prijzen werken. Gaat sneller dan offertes maken en klant kan makkelijker vergelijken. Doe je alleen verkoop of leg je de vloer ook.? Mijn eigen ervaring is dat uren arbeid momenteel veel meer opleveren dan verkoop. (20 uur de handjes laten wapperen levert mij in ieder geval meer op dan 50 uur in een winkel staan ;)) Link naar reactie
jan marinus
jan marinus
Hoi
Ik heb het plan een gedeelte van de vloeren onder te brengen bij een bouwmarkt.
Bouwmarkten zijn hierin al actief en dit breid nog steeds uit.
Het verschil is dat mijn vloeren wel betere kwaliteit zijn dan wat de handel ze aanbied.
Mijn voordeel is dat het op een plaats ligt waar de doelgroep regelmatig terugkomt.
Zodra een klant een offerte wil ontvangen neem ik het traject over van de bouwmarkt.
-de stalen worden mij gewoon geleverd, dus de investering is nihil.
-beide levert het meer winst op
-benodigde winkelruimte is ook niet groot
De bouwmarkt krijgt voor zijn dienst een x% voor de verkoop en presentatiekosten.
Nu lijkt't mij een goed idee, gebaseerd op mijn bedenkingen en weten.
Ik zou graag andermans visie over de gedachten vernemen
Er bestaan alleen maar oplossingen
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag