Jump to content

jan marinus

Junior
  • Content Count

    26
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • Address
    1, almere, Netherlands
  • First name
    jan marinus
  • Last name
    van gulik
  • Company or organization name
    vloerengilde
  • How did you find us:
    via een kennis

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    geen

Company info

  • Location
    almere
  • Branch
    30
  • Branch 2
    Juridisch

Vision

  • I'm looking for people who
    ideen hebben, van ieder idee kun je beter worden.
  • My opinion about entrepeneurship
    is er nog iets anders dan?
  • My opinion about innovation
    info@vloerengilde.nl
  1. juist de truckendoos doet me de vraag stellen... ik heb van verschillende financiele mensne van alles gehoord in termen aftekbaar fiscaal voordelig enz.. maar duidelijkheid onder de streep krijg ik er niet van. punt is, er zit nu een verschil van 40k tussen waarde en hypotheek, 15k investeren doet me waarschijnlijk wel 20k opleveren. verhuur op leegstandwet is gezien de staat van enkele ruitmes nog geen optie. nu trek ik er 5 jaar voor uit om op een punt te komen dat het verkocht kan worden voor een prijs die de hypotheek dekt. ondertussen is het enige wat hier gevestigd is mijn bedrijf, verder staat er niemand ingeschreven. m'n bedrijf levert de omzet om't te betalen hier. overigens staat ons andere huis op naam van mijn vrouw, niet onze bedoeling, maar de bank wou het nu eenmaal zo. hierin zijn wel de eigen middellen gaan zitten, en dus het komende jaar ook niet aanwezig om het verlies eventueel te slikken. zolang als ik't heb wil ik dat uiteraard op de voordeligste manier, winst hoef ik hier niet van.
  2. Goedendag, Ik ben nog even blijven zitten met een huis, de verkoopprijs is even wat minder dan de hypotheek. wel heb ik daar nog mijn bedrijf ingeschreven staat, en vanwege het daar zitten levert het ook nog een leuk beetje werk op. nu heb ik wat rond gezocht en zie wel wat mogelijk om he thuis in de bedrijfsadministratie te stoppen. echter, is dit slim. uiteindelijk wil ik he thuis verkopen, maar daarvoor heeft het nog wel wat onderhoud en huizenprijsstijging nodig. voor mij hoeft het geen winstpakker te wezen, als ik het binnen enkele jaren maar kwijt ben, ik wil me concentreren op de nieuwe locatie waar we nu al zitten. De vraag si dus, wat is wijsheid?
  3. zorg er voor dat de inhoud van je autoreclame je vindbaar maakt op het internet, je potentiele klanten onthouden een aantal steekwoorden, en daarmee moet je website vindbaar zijn. ook het verzorgde gedeelte, deze keer heb ik een grafisch persoon alles onder handen laten nemen, de autoreclame, het logo, en m'n advertenties. vergeleken met mijn eerdere pogingen dit goed te doen in eigen beheer heb ik er al spijt van dat ik het toen al niet heb laten doen.. Het is dus wel meer dan enkel autoreclame wat het effect er van zal verhogen. Vista print, ik las het idee net ook. persoonlijk neem ik niet meer de moeite om die magneetplaten te lezen. magneetplaten in het geheel neem ik al niet meer serieus, en vistaprint plaatjes (welke gelijk opvallen door het formaat) krijg ik al helemaal geen goed gevoel bij. ben benieuwd of meerderen dat idee daarbij krijgen
  4. als klein bedrijf wou ik graag een zelfstandige die altijd bereikbaar is, vervolgens heb ik een totaalprijs epr maand gemaakt voor aangiftes en btw enz.. het enige wat ik zelf doe is facturen maken en betalen, en samen met de bonnetjes en belastingpapiertjes in een mapje stoppen. ik ben zelf bij verschillende langs gegaan, de helft viel al af vanwege een eerste gesprek wat niet bij mijn wensen paste, vervolgens nog een paar omdat ze boven mijn gewenst te besteden bedrag uitkwamen. uiteindelijk ben ik tussen de overgebleven personen bij diegene terecht gekomen waa rik eht prettigst mee communiceerde
  5. Winkels verdwijnen, een enkele onderscheid zich. Diegenen die ik ken, werken nog net als 20 jaar geleden, op de uitzondering na. Ze hebben hun personeel moeten wegsturen, hun assortiment uitgebreid. Alleen de vernieuwing mis ik. Crossover heeft de toekomst, tastbaar en service van d eplaatselijke, gezien aandacht ook nog een goede verkoopargument is. Er zullen winkeliers zijn die hier goed op in zullen spelen, echter zal een groter deel de eindstreep niet gaan halen.
  6. Hier heb ik wat aan! Iedereen bedankt.
  7. pret bederven gaat niet lukken. wat betreft de domeinnaam, die is enkel om pagina's te plaatsen die nog niet af zijn, of waar ent aan begonnen is. Zo kan ik't bekijken of't werkt als't online is. De domeinnaam is dadelijk vloerengilde.nl De bedrijfsnaam, daar zijn voors en tegens, ik heb daar een besluit in genomen. De navigatie, die is rijp voor aanpassen, ik heb in m'n kringen ook mensen laten schieten, en inderdaad schort't op consistent, dus het adres wordt er uit verwijderd. De productgroep zal ook naar behoren ingevuld worden, de merken zullen er van verdwijnen, en vervangen worden met een zinvolle functie Die USP dingen links, vanuit de reacties had ik al begrepen dat dat het gewoon niet is zo, ik wacht nog even wat meer kritieken af, dan zal ik daaruit eens gaan opmaken hoe dat te verbeteren. wat de footer betreft, die denk ik in 4 delen op te delen, eentje met de hoofdgroepen van de verschillende producten gelinkt naar de productpagina, een vak nog contactinformatie, verder nog aan't kiezen tussen een blokje merken, een blokje linkjes naar pagina's om interieurideen op te doen of om er een te voorzien van nieuwtjes gerelateerd aan hetgeen ik aanbied.
  8. Nuttige informatie voor mij, bedankt! horizontaal en verticaal combineren wordt het dus. verticaal op de dieptepagina, met het assortiment van bepaald product. Horizontaal om de dieptepagina te bereiken. Op deze manier is het naar mijn mening overzichtelijk, en mogelijk iedere pagina in 2 klikken te bereiken. Inmiddels wat verder al met de site, de homesite heb ik zover klaar naar mijn kennis. Hoewel het ook een deel uitproberen is, zou ik toch weer blij zijn met de kritieken! http://www.tapijtzeewolde.nl/testpagina785.html Arjan
  9. Bedankt, dit is duidelijk. Genoeg stof tot verder denken weer, waar mijn argumenten al op waren!
  10. Hoi Ik heb het plan een gedeelte van de vloeren onder te brengen bij een bouwmarkt. Bouwmarkten zijn hierin al actief en dit breid nog steeds uit. Het verschil is dat mijn vloeren wel betere kwaliteit zijn dan wat de handel ze aanbied. Mijn voordeel is dat het op een plaats ligt waar de doelgroep regelmatig terugkomt. Zodra een klant een offerte wil ontvangen neem ik het traject over van de bouwmarkt. -de stalen worden mij gewoon geleverd, dus de investering is nihil. -beide levert het meer winst op -benodigde winkelruimte is ook niet groot De bouwmarkt krijgt voor zijn dienst een x% voor de verkoop en presentatiekosten. Nu lijkt't mij een goed idee, gebaseerd op mijn bedenkingen en weten. Ik zou graag andermans visie over de gedachten vernemen
  11. Ik heb weinig hoop voor je, maar je zou kunnen vragen aan euretco of ze iets weten, of zelf iets organiseren. Ik vermoed wel het meest dat je aangewezen bent op de beurs in hannover.
  12. Omschrijving van je concept: Goedendag Ik ben bezig de website opnieuw op te bouwen, de oude is hopeloos uit de tijd eigelijk. M'n eerste doel is om een nieuwe functonele masterpage te maken welke mij een heleboel werk met linkjes maken uit handen kan nemen. Nu ben ik al een aantal dagen aan het spitten welke vorm van navigeren ik nu zou willen toepassen. M'n doel is om een gebruiksvriendelijke en overzichtelijke navigatie neer te zetten. 1 Zelf vind ik de big area drop down menu wel erg mooi, alleen twijfel ik of iedereen dat overzichtelijk genoeg vind, gezien je een hele lap woordjes voorgeschoteld krijg, maar wel vrijwel alles in een overzicht. deze zal het aantal benodigde klikken om op je doelpagina te komen reduceren.(tabje vloerengilde) 2 IVanuit de horizontale balk een drop down tapijt/ marmoleum. pvc enz. door te linken naar een 2nd master die gewijd is aan de varianten in het product waarbij de uiteindelijke tapijten in een tabel verticaal links staan.(tabje producten) de 3e is gewoon plat een tabel verticaal aanhouden met de hele lijst aan producten welke doorlinken naar de productgroep en dan de keuze bieden tussen de endproducten.( tabelletjes) optie 1 vind ik't mooist optie 2 denk ik gebruiksvriendelijk, en relatief eenvoudig bij te werken optie 3 is overzichtelijk, maar vergt veel werk. De Hamvraag is, welke vind je het meest gebruiksvriendelijk http://www.tapijtzeewolde.nl/opzet.html Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: Google op internet in wat de meest vriendelijke structuur is, dit levert mij vooral website bouwers op die hun eigen kunnen vooral omschrijven, rondvragen in een kennissenkring. Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Het bouncepercentage verlagen Gebruiksvriendleijk laten navigeren. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: Niks nieuws, alleen mijn onbekendheid hierin. Wat voor feedback hoop je te krijgen: Persoonlijke voorkeur van hoe je het liefst zelf navigeer Gebruikervarignen
  13. Een vestiger die, als dat tegenwoordig nog kan, zijn huis opknapt, die zie je 10 jaar niet meer. De helft van de starters vestigers komt al van buiten het dorp, die shoppen bijna allemaal in't dorp waar ze vandaan komen Dan is er nog een deel wat wel uit't dorp komt, een woning koopt en naar de discounter gaat om de sluipost sluitend te krijgen. Het overige deel is echt niet groot meer met 30 tot 50 nieuwe woningen per jaar. Deze moet dan ook nog verdeeld worden onder de collega woninginrichters, de parketeurs, de plavuizenhandel, de zonweringenboer, en niet te vergeten de klussenbedrijven. Veel concurrentie op vrij weinig werk. Dan de vervangingsmarkt, Iedere woning is daar doelgroep in. De kinderen hebben opa's en oma's die makkelijker gaan wonen, maar wel wat te besteden hebben, en service verwachten, de meesten kunnen zelf, of willen zelf niet meer. De papa's en de mama's zitten ook met kinderen, als ze oud genoeg zijn kan er een nieuwe vloer in, gezien de kinderen vast wel eens teveel ranja geknoeid hebben, iets op de grond gekleurd hebben, enz. Verder wil je en nu klanten, en een goede naam opbouwen. De complete woningen inrichten is alsnog leuk om ook binnen te halen, maar op mijn ervaringen gebaseerd durf ik wel te melden dat je daar geen wereldomzetten van moet verwachten. De vervanging bij bedrijven scholen stichtingen enz. is ook goed, hierbij werken vaak de papa's ende mama's op de plekken waar de beslissing wordt genomen waar de aankoop te doen. En bij deze instellingen is de snelle reactie in combo met opgeruimd netjes werk veel meer gewenst dan de scherpste offerte. Ik heb in't verleden regelmatig meer verdiend aan bepaalde projecten door de veranderingen die er binnen een jaar gemaakt moesten worden, dan diegene de't gehele project heeft uitgevoerd in de nieuwbouw. Ik persoonlijk vind dat vestigers en starters echt wel belangrijk zijn, alleen het is niet de hoofdmoet, deze personen worden ook vaak binnengehaald door diegenen die omzet rekenen, ik reken liever de inkomsten uit.
  14. Karen, Je hebt helemaal gelijk. Marketing is niet mijn ding. Ik voel me niet beledigd, Ik vind't ook geen afkraken om te lezen. Als ik geen kritiek zou willen dan zou ik beter nergens over beginnen. Daarom is alle informatie welkom, zodat ik enige kennis kan opdoen, andere inzichten kan opdoen, en betere iden/suggesties uit de reactie krijgen om er doeltreffender van te worden. Ik heb dus ook nog geen cent ergens ingestopt, alvorens de reacties te zien/ kennis op te doen. Ook hierin geld, beter goed gejat dan slecht bedacht. De naam, wijzig ik niet, maar een persoonlijk maken ga ik aan beginnen. Ik wil profiel van de ondernemer/ beschrijving toevoegen aan de website. Op de lokale beursvloertjes een standje huren. Tevens heb ik wel de luxe tussen alle ouders op't schoolplein te staan om op de kinderen te wachten. Klanten die ik wel n de regio heb werk ik niet alleen in huis, ik neem ook tijd voor de koffietafel. Ik denk ook dat een het verhaal op de website overbodig is/ te veel, maar niet van meerwaarde of uitnodigend om te lezen. Dit verander ik naar mijn idee beter in een opsomming van wat ik bied/ redenen waarom voor mij te kiezen. Tevens verdiep ik me momenteel in call to action voor de website, genoeg informatie te vinden om't te verbeteren. Social media vind ik zelf ook erg overated. Wel is't in mijn zoektocht naar informatie van marketing naar voren gekomen dat het als het gat in de markt, het heilige middel enz. naar voren wordt geschoven. Facebook zie ik meer als iets waar een toch al geintreseerde ka bekijken wat er is opgeleverd/afgeleverd. Blijft in mijn ogen dat social media ondersteunend is, maar geen bouwsteen. Er is een grafisch persoon bezig met drukwerk, belettering, en die gaat ook maar de masterpages van de website vorm geven. Er zijn ook behoorlijk wat mogelijkheden in, gezien mijn kosten tot materiaalkosten beperkt blijven. Het is niet een zomaar vriendendienstje, maar wel iemand mt ruime ervaring en opleidingen hierin, ook hierin geldt dat ik neit zomaar iemand selecteer. Over de klanten, 99% gewoon door middel van netwerk. Allen dat netwerk is landelijk, gezien het feit dat ik thuis meer nodig ben, zal ik dichter bij huis willen werken, hiervoor is dus 95% nieuw netwerk nodig. Wat ij nu dus functioneel lijkt: Met regelmaat advertentie in de krant. (Geen geschreeuw, gewoon laten zien dat je nog bestaat) Autoreclame Website verbeteren met persoonlijke informatie, grafische vormgeving en call to action. Stand op de plaatselijke beurs. waar ik wat standaard banners voor laat maken, bedrijfsdocumentatie, selectie van producten waarbij de groene labels en innovatie niet ontbreekt. Een gedeelte website aan duurzaam besteden, in de vloeren zijn daar veel en goede ontwikkelingen in momenteel. Daar heb ik voorlopig wel even genoeg aan, in het kader van niet teveel hooi op je vork willen nemen. Als vervolg daarop Sponsoring/reclame op goede zichtbare locaties bij bepaalde sportclubs. Deze bevinden zich goed zichtbaar naast een drukke uitvalsweg en zijn relatief voordelig. Het idee van het lokale bouwhek was ik zelf niet op gekomen, maar vind ik zeker de moeite waard, die wil ik ook uitwerken. Aansluiten bij bestuurdingetjes, sportactiviteiten. Ik speel nog met de gedachten om bij iedere klant fatsoenlijke grote bedrukte koffiemokken achter te laten. Schiet af als er iets teveel tussen zit, of te weinig, of niet genoeg werkt. Bovendien weet ik dat er ook altijd nog een factor is van experimenteren. wat me in de toekomst nog wel een idee lijkt is bepaalde toernooien sponsoren, ik denk hierbij aan kleine dingetjes, waar je niet in de massa van sponsoren opgaat. zelfs misschien nog beter om evenemtjes/toernooitjes voor kinderen te sponsoren. Waar ik dan nog niet verder in kom, de facalitaire personen bij instanties bedrijven benaderen, als't niet werkt door een folder/mailing de deur uit te doen, wat is een betere manier. Veel van deze mensen weet ik niet wie het zijn, Ik wil wel graag met die personen aan tafel gaan zitten om te vertellen waarom ze bij mij beter bediend worden. Wederom bedank ik voor alle input! Arjan
  15. Je reactie wordt gewaardeerd hoor. De laatste 10 klanten komen uit netwerk, de vloerfabrikanten die doorverwijzen, bestaande klanten die je voordragen, en bestaande klanten, het aantal nieuwe klanten is nooit erg hoog geweest, Daarintegen zijn ze vrijwel allemaal nog steeds klant. Bij leveranciers en fabrikanten ga ik vaak naar cursesdagen voor techinische kennis en verwerkingstechnieken, niet dat ik die nodig heb, maar je bent wel gelijk in contact met een grote groep die niet zeker is van hun eigen kennis en kunnen, deze mensen zijn ook terugkerende klanten. M'n netwerk hier heeft weinig met de doelgroep overeen, de kringen waarin ik hier leef, zijn niet de kringen waar je je klanten moet zoeken, dus het gedeelte netwerk opbouwen is zeker ook aan de orde. Alleen, da's landelijk werken, nu is de situatie dat lokaal m'n markt is. Zoals je opmerkt, een marketing is niet mijn ding, da's de kennis die ik heb, ik ben wel gretig om te leren. Uitgegeven heb ik nog niks, ik zit dus met de vraag wat doeltreffend is. Met google kom ik niet heel ver, momenteel is alles op internet helemaal geweldig, en daar heb ik me twijfels ook over. Ik doe het maar hoofdzaak word't niet. Ondertussen al wel ideen opgedaan, door gewoon hier te lezen linkjes te lezen, enz. ik wil graag bij de basis beginnen. Stel je hebt €2500 per jaar te besteden, welke zou de meeste reacties opleveren. Ikzelf kom niet verder dan beginnen met een herhaaladvertentie in de plaatselijke krant. wekelijkse advertentie is € 50,00 Met daarbij de mogelijkheden die de plaatseljike beurs je geeft. stand beurs is € 80,00 Verderop lijkt het me niet verkeerd met de tennisclub en hockeyclub in zee te gaan. En dan nog de sportdagen om fondsen voor goede doelen, die zijn ook te sponsoren. Wel denk ik door me in die sportdingen te verdiepen een doelgroep vind die bewuster leeft, welke meer mijn doelgroep is. Over call to action. mijn kennis is zeer beperkt, dat een site door te bestaan niet genoeg is wist ik al. Enige suggesties voor call to action ideen? dit al vragend voor ik uberhaupt verder heb gezocht.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept