loading
Ga naar inhoud
jan marinus
Verberg

Woninginrichting/projectinrichting: marketing en promotie goed opzetten

vraag

Goedendag

 

Gezien mijn marketing niet mijn beste kant is wou ik die eens tegen het licht houden.

 

Ikzelf hbe een woninginrichting/projectinrichting, klinkt groot, maar is eigenlijk maar klein.

 

Momenteel is de markt gewoon beroerd, bovendien ben ik alleenstaand papa geworden van 2 kleine mannen, een erg ideale cocktail.

 

Nu wil ik mijn werkzaamheden in de omstreken uitbreiden, waar voorheen altijd op kwaliteit overal in het land wel werk vandaan kwam, bestaat de markt gewoon uit schaarste momenteel.

 

hoewel ik scherp kan calculeren, en werken, is dit niet de wens, iedereen wenst namelijk winst uit ondernemening, ik dus ook.

ook hoef ik niet de duurste te worden.

 

wat betreft reclame maken, mijn budget is momenteel nogal klein.

inmiddels heb ik een website up and running, deze is klaar, alleen wordt continu verder uitgebreid met nieuwe vloeren.

 

verder heb ik een bedrijfspagina op facebook, welke ik genoeg aan heb om bij te houden, dus twitter en dergelijke gaan we vergeten.

 

nu past adverteren in het plaatselijke sufferdje me wel, alleen ik ben vrij voorzichtig nu, in plaats van wekelijks zou ik dan maandelijks doen.

 

verder wordt er voor't eerst in mijn bijna 10 jaar eens een bus beletterd, simpel maar strak. ook geen uitgebreide verhalen van wat ik doe, simpel de bedrijfsnaam welke tot logo is verwerkt door een grafisch vormgever.

ziet er wel strak en robuust uit.

 

wat betreft de krantadvertentie wou ik eens een andere vorm dan aanbiedingen hanteren, en maandelijks mijn klanten bedanken voor et in mij gestelde vertrouwen, nu rest mij de gedachte, is dit niet wat te enthousiast om dat zo te doen.

 

verder wou ik nog een strakke folder laten maken voor de afdeling projecten, en deze gericht aan bedrijven en instellingen te versturen, waarbij ik er vanuit ga dat het doeltreffender zal wezen.

 

we leven hier in een dorp van ongeveer 7000 adressen, welke ik er jaarlijks 60 van als klant wil.

4000 adressen zullen buiten mijn doelgroep vallen

van de overige 3000 zal de helft een overtuiging een houten of stenen vloer te willen hebben, dus blijven er 1500 potentiele adressen over.

welke eens in de 7 jaar centjes ergens aan besteden.

 

voor alsnog ben ik voornemens het zo te doen, tenzij ik leuke argumenten er bij krijg om het beter te doen.

 

mijn dank voor het lezen, evenals dank vor het aangeven van andere inzichten

 

(Edit: titel wat verduidelijkt.)


Er bestaan alleen maar oplossingen

Link naar bericht
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
  • Waardeer dit antwoord

 

we leven hier in een dorp van ongeveer 7000 adressen, welke ik er jaarlijks 60 van als klant wil. 4000 adressen zullen buiten mijn doelgroep vallen. van de overige 3000 zal de helft een overtuiging een houten of stenen vloer te willen hebben, dus blijven er 1500 potentiele adressen over. welke eens in de 7 jaar centjes ergens aan besteden.

 

 

Dat is dus een 'markt' van 200 per jaar, op basis van marktgemiddelden. Juist omdat de markt al een tijdje beroerd is, hebben mensen bestedingen uitgesteld. Dus je krijgt een inhaalvraag.

 

Zo te zien heb je geen winkel. Dan zul je op een andere manier zichtbaar moeten zijn. Voor het eerst in 10 jaar de bus beletterd is dan 10 jaar te laat. En ik hoop dat de bedrijfsnaam duidelijk vertelt wat je doet. Kun je die bus niet stofferen? Zijn er geen andere buitenobjecten die je (tijdelijk) kan stofferen? Er mag wel wat meer guerrilla in die vloerbedekkingsmarketing. Doe es wat met restanten! Bekleed een bushalte! De eretribune van de lokale voetbalclub. Rol een loper uit voor het stadhuis. Maak floorboards van billboards. Praat met een aannemer en bekleed een wand rond een bouwproject. Plaats puberkrabpalen in het lokale openluchtzwembad.


🚂   The return of the comeback🦕  🕰

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

waar voorheen altijd op kwaliteit overal in het land wel werk vandaan kwam, bestaat de markt gewoon uit schaarste momenteel.

 

Hoe ver reikt je verzorgingsgebied?

 

Heb je specialiteiten? Expertise in speciale marktsegmenten?

 

Hoe vindbaar ben je voor mensen die jouw diensten zoeken?

 

Hoe scoor je op relevante zoekwoorden?

 

Maak je gebruik van Google Maps, Youtube en Google+?

 

Bestaan er goeie reviewsites voor vloerbedekking?


🚂   The return of the comeback🦕  🕰

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Mijn vader heeft tot 13 jaar geleden ook een eigen bedrijf gehad als woningstoffeerder. Wat ik me kan herinneren in die tijd dat hij reclame maakte (en dus nog geen social media e.d. had) hij vooral veel vaste tarieven hanteerde, bijvoorbeeld bij trappen per tree een all in prijs had en waar hij het toen ook behoorlijk druk mee had. Daarnaast was hij specialist in het maken van marmoleum figuren en met zo'n lasdraad werken.

 

Dus naar mijn idee als je het hebt over de bus beletteren, vermeld hier ook bij wat je kan; of met welke stoffen je werkt, dus tapijten, marmoleum, vinyl, maar ook als je werkt met gordijnen en lamellen etc. Profileer je daar gewoon mee.

 

Daarnaast als je bijvoorbeeld met marmoleum (natuurproduct) immers werkt, kun je je daarin ook meer inspelen op de "milieubewuste" klant, die eerder open staat voor een vloer van marmoleum.

 

Tenslotte kennen de mensen die een houten vloer hebben, ook onderhout. Parket en laminaat moet goed onderhouden worden wil je het langdurig gebruiken. Je zou daarop in kunnen spelen door de service van schuren en lakken aan te bieden, zodat je ook die andere 3000 adressen tot mogelijke klanten kunt maken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Je doet al heel wat aan marketing als ik het zo lees. Maar volgend mij is de focus niet goed...

 

we leven hier in een dorp van ongeveer 7000 adressen, welke ik er jaarlijks 60 van als klant wil.

4000 adressen zullen buiten mijn doelgroep vallen

van de overige 3000 zal de helft een overtuiging een houten of stenen vloer te willen hebben, dus blijven er 1500 potentiele adressen over.

 

Van de 7.000 is de 21% je potentiele klant.

De marketing richt zich echter op de 7.000 personen door de algemene middelen die je kiest: bus/krant. Van de mensen die dit zien is 79% niet je doelgroep...

 

Kun je de 21% niet verder pinpointen?

Hoort bijvoorbeeld 80% van de tennisvereniging niet bij de 21%? Dat zou je beter die kunnen sponsoren

 

Nu is dit maar een voorbeeld maar als je de doelgroep beter kan localiseren kun je gerichter adverteren.

 

Daarnaast geloof ik zelf niet zo in adverteren maar meer in uniek zijn. Maak een actie waarbij men gratis advies kan winnen bijvoorbeeld. Een leuk moment om naar de krant te stappen en gratis aandacht te krijgen. Dat werk misschien nog wel beter...


www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

wanneer je net bij mensen thuis heb gewerkt zijn ze waarschijnlijk trots en laten ze de nieuwe vloer aan al hun vrienden zien, dus laat dan een paar visitekaartjes/folders/kortingsbonnen achter.

 

op dezelfde manier kan je bij bedrijven waar een hoop mensen over de vloer komen, vragen of je er in de maand na het project een display mag neer zetten, op de display (of poster) leg je uit wat je doet en zit ook een rekje met folders/kortingsbonnen.

maak ook een rondje langs de werknemers, die denken misschien dat je alleen bedrijven doet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Richt je je op de zakelijke of de particuliere markt?

Je richt je in je marketing in elk geval erg op uiterlijkheden, volgens mij kan je juist goed scoren op een onderscheidende aanpak, profilering, een pakkend merk, leuke guerrillamarketing.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Dank allen voor de reacties.

 

Mijn ding is de projectstofering, dat deed ik ook lange tijd maar door geheel het land, vorig jaar ben ik alleenstaand vader geworden van 2 kleine mannen, om dit goed te kunnen combineren is het van belang regionaal aan de slag te gaan, we gaan dus ook de particulier bedienen, welke ik in het begin van mijn werkleven ook enkele jaren in heb gewerkt.

 

om te beginnen bij het bedrijfsplan, ik geloof in het feit dat internet belangrijker wordt dan het hebben van een fysieke winkel, enkel, als je bij mensen thuis werkt dan is persoonlijk contact ook erg belangrijk.

De opzet is dat de potentiele klanten kunnen rondneuzen op de website, vervolgens breng ik de door hun geselecteerde stalen aan huis. Zo kunnend e mensen thuis de kleuren in't echt bekijken.

Hierbij heb ik geen fysieke winkel, wel heb ik een zogenaamd kantoor aan huis waar ik potentiele klanten kan uitnodigen, een vergunning tot geopend op afspraak zit er niet in.

Hierbij worden veel kosten vermeden, deze geeft mij de positie scherpe prijzen te hanteren met een goede winstmarge.

 

De verkoop is kwaliteit voor een goede prijs, ik heb geen behoefte de goedkoopste te zijn, en de onderkant van de markt te bedienen, maar als ze langs komen zijn ze welkom natuurlijk.

 

om over een belettering van de bus te beginnen, ik wens er geen disco van te maken.

Vloerengilde heb ik als bedrijfsnaam geadopteerd, en gelijk de domeinnaam.

De naam lijkt me genoeg te vertellen, en tevens zet ik in op herkenning, in dit geval vind ik les is more, de naam vertelt genoeg over hetgeen ik doe, tevens is deze simpel herkenbaar als ook dat deze niet te moeilijk is om te onthouden.

 

m'n verzorginsgebied heb ik gesteld op voornamelijk het dorp, met daarbij ongeveer een straal van 20km er omheen.

Deze is me seo ook rekening gehouden met de zoekwoorden.

 

Wat betreft google gaat't al aardig naar wens, al is het optimaliseren daarvan nog wel een wekelijkse bezigheid.

Op de website die nu draait kom ik met de helft van de pagina's ongeveer bij de eerst 10 in de zoekopdrachten, wel is het een feit dat van die 25 pagina's er ook maar 10 echt gevonden op het verzorginsgebeid.

 

Google maps , maak ik gebruik van. evenals facebook, de rest van social media is leuk, maar dat is te veel om met regelmaat bij te houden.

 

Youtube komt in een later stadium, momenteel ligt de focus bij offline promotie.

 

De revieuws, deze wil ik dadelijk op de website zelf laten zetten, zonder deze overigens te beheren, mocht er iemand klachten hebben gehad, dan kan die gewoon beantwoord worden met een vraag hoe de klacht is opgelost.

 

Maarten, ik vind't fijn dat je vermoed dat ik veel aan marketing doe, maar de focus verkeerd ligt.Heb't even voor je opgeteld wat de marketingskosten waren de afgelopen 3 jaar: € 437,87 Da's dus nihil, wel heb ik me afgelopen tijd enigsinds in verdiept.

 

om de vraag van expertise te beantwoorden: Ik bezit kennis, de woninginrichting heeft ook kennis, maar die staat niet in verhouding met de kennis die in de projecten aanwezig is.

Tevens lever ik mijn werk bovengemiddeld af, een ieder werkt netjes zegt men, maar ik doe nog net even de afwerkingen die een ander laat zitten om die dag nog maar een extra klant te kunnen bedienen, tevens ruim ik alles op en haal de stofzuiger nog even over de vloer.

 

 

 

Wat ik zelf gepland heb om mee te beginnen.

Voor het particuliere werk

Een herhaal advertentie in de krant.

belettering bus.

Website SEO.

Website vormgeving en gebruikersgemak.

Enige guerilla ben ik voor mij nog aan't bezinnen wat toepasselijk is.

 

Voor de project laat ik een mooie folder maken met uitstraling, deze wil ik gericht aan bedrijven versturen.

Verder Komt er een mooie portfolio map, hiermee ga ik langs een aantal personen die op de facalitaire stoel zitten bij instellingen als scholen, gementen, en andere grotere instellingen.

 

Wat betreft de guerilla zit ik nog met de vraag: ik wil graag dat't merk bekend wordt, ik ga er vanuit dat mensne wel weten wat de naam doet, is't in deze belangrijk om dat dicht bij je eigen werk te zoeken, of is een ludieke actie al doeltreffend genoeg hiervoor?

 

wat betreft de folder aan de bedrijven aan. ik ga er vanuit dat die herhaald moeten worden. deze wil ik eenmalig inzetten om op korte termijn een paar klanten mee binnen te halen, welk aantal herhalingen zal nodig zijn om er het maximale uit te halen.

zelf had ik bedacht er 3 te versturen met een tussenpose van 3 weken.

 

buiten dat alles om ben ik de mogelijkheden aan het bekijken me bij de bedrijfskring en een sportclub aan te sluiten, de beperkingen hierin liggen in het thuis met m'n kleine mannetjes.

 

Ik heb naar mijn gevoel en kennis een aardig compleet marketing, maar gezien dit niet mijn vak is, hoor ik graag de verbeteringen, alsook het ontbrekende.

 

Eventuele op of aanmerkingen aan de website zijn ook zeer welkom, zelf ben ik over de gebruiksvriendelijkheid wel tevreden, momenteel ben ik bezig het aantal producten, als ook de vormgeving te verbeteren.

 

 


Er bestaan alleen maar oplossingen

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Hallo Marinus,

 

Wat mij betreft kan projectstoffering heel goed jouw ding zijn, maar is marketing het zeker niet.

En dat schrijf ik niet om je af te kraken, maar omdat ik het enorm jammer vind om de zoveelste hardwerkende ondernemer voorbij te zien komen op HigherLevel die marketingtijd en -geld in allerlei dingen wil stoppen die in de regel weinig opleveren.

 

Bij de naam Vloerengilde denk ik bijvoorbeeld aan een grote anonieme organisatie die houten vloeren legt. (zal wel komen omdat ik bij het woord gilde meer aan timmermannen dan aan vloerbedekking denk) Geen idee waar anderen aan denken, maar volgens mij dekt je bedrijfsnaam de lading van je aanbod niet zo duidelijk als jij denkt.

Als jij zo goed bent in je vak als jij schrijft (waar ik in het geheel niet aan twijfel) is de sterkste bedrijfsnaam je eigen naam: bijv. 'Vloerenspecialist Jan Marinus' met als onderschrift op je website en bus bijvoorbeeld iets in de geest van 'Voor perfect gelegde kwaliteitsvloeren waar u extra lang van geniet'. Als jij goed bent in je werk (en dat ben je) gaan de mensen in jouw regio jouw naam met anderen delen (bedrijfsnamen worden minder goed onthouden dan de namen van echte mensen met echte gezichten, handen en ogen) en als ze die dan ook op je bus zien staan. 1+1

 

Dan je website: die is enorm anoniem en ik zie echt nergens staan waarom ik als potentiële klant juist met jouw bedrijf zaken zou moeten doen. Met uitzondering van je geweldige! tips om allerlei soorten vlekken uit stoffering te halen is je website het duidelijk nog niet. Ik vraag me af of SEO, reviews waar je zelf de regie niet over neemt, advertenties, folders rondsturen, YouTube en in het bijzonder Facebook jou het meeste gaan opleveren.

 

Voordat je daar nog meer tijd en energie in stopt:

 

Zou je met ons willen delen hoe je laatste tien klanten bij jou zijn terechtgekomen en hoe tevreden die zijn?

 

Ik denk nl zomaar dat je netwerk en huidige klanten als startpunt nemen, je sneller en meer oplevert dan grotebedrijvenmarketing kopieren naar jouw eenmans?zaak.

 

Tot zover mijn twee centen,

 

Karen

 


Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Je reactie wordt gewaardeerd hoor.

 

De laatste 10 klanten komen uit netwerk, de vloerfabrikanten die doorverwijzen, bestaande klanten die je voordragen, en bestaande klanten, het aantal nieuwe klanten is nooit erg hoog geweest, Daarintegen zijn ze vrijwel allemaal nog steeds klant.

 

Bij leveranciers en fabrikanten ga ik vaak naar cursesdagen voor techinische kennis en verwerkingstechnieken, niet dat ik die nodig heb, maar je bent wel gelijk in contact met een grote groep die niet zeker is van hun eigen kennis en kunnen, deze mensen zijn ook terugkerende klanten.

 

M'n netwerk hier heeft weinig met de doelgroep overeen, de kringen waarin ik hier leef, zijn niet de kringen waar je je klanten moet zoeken, dus het gedeelte netwerk opbouwen is zeker ook aan de orde.

 

Alleen, da's landelijk werken, nu is de situatie dat lokaal m'n markt is.

 

Zoals je opmerkt, een marketing is niet mijn ding, da's de kennis die ik heb, ik ben wel gretig om te leren.

 

Uitgegeven heb ik nog niks, ik zit dus met de vraag wat doeltreffend is.

Met google kom ik niet heel ver, momenteel is alles op internet helemaal geweldig, en daar heb ik me twijfels ook over. Ik doe het maar hoofdzaak word't niet.

 

Ondertussen al wel ideen opgedaan, door gewoon hier te lezen linkjes te lezen, enz.

 

ik wil graag bij de basis beginnen.

 

Stel je hebt €2500 per jaar te besteden, welke zou de meeste reacties opleveren.

 

Ikzelf kom niet verder dan beginnen met een herhaaladvertentie in de plaatselijke krant. wekelijkse advertentie is € 50,00

Met daarbij de mogelijkheden die de plaatseljike beurs je geeft. stand beurs is € 80,00

 

Verderop lijkt het me niet verkeerd met de tennisclub en hockeyclub in zee te gaan.

 

En dan nog de sportdagen om fondsen voor goede doelen, die zijn ook te sponsoren.

 

Wel denk ik door me in die sportdingen te verdiepen een doelgroep vind die bewuster leeft, welke meer mijn doelgroep is.

 

 

Over call to action.

 

mijn kennis is zeer beperkt, dat een site door te bestaan niet genoeg is wist ik al.

Enige suggesties voor call to action ideen? dit al vragend voor ik uberhaupt verder heb gezocht.

 

 

 

 

 


Er bestaan alleen maar oplossingen

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Belangrijk is dat mensen die in jouw buurt op zoek zijn naar iemand die nieuwe vloerbedekking kan leggen jou ook vinden. Dat is een simpele start, zowel in grote- als kleinebedrijvenmarketing. Je moet dus aanwezig zijn in de relevante gidsen en op internet een site hebben waar Google snel aan kan zien wat je doet en waar je dat doet, eventueel zelfs met beeld.

 

Er zijn hier zat mensen die je tips kunnen geven om de vindbaarheid van je site op kernwoorden als vloerbedekking en op lokatie te verbeteren. Niet alleen op bedrijfsnaam! Die geven je vast ook wat tips om je site te verbeteren, want ik zie al taalfouten voorbijkomen. Dat is op zich niet erg, ware het niet dat het de suggestie wekt dat je ook je vloeren niet goed afwerkt.

 

De site straalt nog wel erg 'project' uit met veel linoleum. Misschien ben je gebaat bij een tweedeling in harde en zachte vloeren, waarbij de eerste wat meer project is en de tweede wat meer huis/slaapkamer.

 

Na lokale vindbaarheid is lokale zichtbaarheid je tweede prioriteit. Je hebt geen eindeloos budget, dus ipv advertenties en folders zou je aan buitenreclame kunnen denken. Creëer daarvoor je eigen media.

 

Tussen de extremen van een kermiswagen en een bestelbus met simpelweg je naam erop, zijn talloze varianten te bedenken. Laat dat niet aan de lokale plasticsnijder over, maar zoek iemand met een beetje grafische achtergrond die jouw bus (en eigenlijk ook je website) een uitstraling kan geven die past bij jouw eigen professionaliteit als vloerenlegger.

 

En over die lokale bouwschuttingen ga ik niet nog een keer beginnen, maar wellicht vinden ze dat bij Forbo zo'n leuk idee dat ze je materiaal sponsoren...


🚂   The return of the comeback🦕  🕰

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Volgens mij is vooral het moment voor jou belangrijk. Mensen die verhuizen/ verbouwen zijn geinteresseerd in een nieuwe inrichting.

Je moet het zoeken bij verbouwers/ verhuizers en andere verhuisberichten.

 

Dan weet je dat je reclame relevant is.

 

Veel geluk!


Wilt u uw bedrijf verkopen? Overweeg dan een bezoek aan bedrijf verkopen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Hallo Marinus,

 

Wat mij betreft kan projectstoffering heel goed jouw ding zijn, maar is marketing het zeker niet.

En dat schrijf ik niet om je af te kraken, maar omdat ik het enorm jammer vind om de zoveelste hardwerkende ondernemer voorbij te zien komen op HigherLevel die marketingtijd en -geld in allerlei dingen wil stoppen die in de regel weinig opleveren.

 

Bij de naam Vloerengilde denk ik bijvoorbeeld aan een grote anonieme organisatie die houten vloeren legt. (zal wel komen omdat ik bij het woord gilde meer aan timmermannen dan aan vloerbedekking denk) Geen idee waar anderen aan denken, maar volgens mij dekt je bedrijfsnaam de lading van je aanbod niet zo duidelijk als jij denkt.

Als jij zo goed bent in je vak als jij schrijft (waar ik in het geheel niet aan twijfel) is de sterkste bedrijfsnaam je eigen naam: bijv. 'Vloerenspecialist Jan Marinus' met als onderschrift op je website en bus bijvoorbeeld iets in de geest van 'Voor perfect gelegde kwaliteitsvloeren waar u extra lang van geniet'. Als jij goed bent in je werk (en dat ben je) gaan de mensen in jouw regio jouw naam met anderen delen (bedrijfsnamen worden minder goed onthouden dan de namen van echte mensen met echte gezichten, handen en ogen) en als ze die dan ook op je bus zien staan. 1+1

 

Dan je website: die is enorm anoniem en ik zie echt nergens staan waarom ik als potentiële klant juist met jouw bedrijf zaken zou moeten doen. Met uitzondering van je geweldige! tips om allerlei soorten vlekken uit stoffering te halen is je website het duidelijk nog niet. Ik vraag me af of SEO, reviews waar je zelf de regie niet over neemt, advertenties, folders rondsturen, YouTube en in het bijzonder Facebook jou het meeste gaan opleveren.

 

Voordat je daar nog meer tijd en energie in stopt:

 

Zou je met ons willen delen hoe je laatste tien klanten bij jou zijn terechtgekomen en hoe tevreden die zijn?

 

Ik denk nl zomaar dat je netwerk en huidige klanten als startpunt nemen, je sneller en meer oplevert dan grotebedrijvenmarketing kopieren naar jouw eenmans?zaak.

 

Tot zover mijn twee centen,

 

Karen

 

Ik kan me hier bij aansluiten, verpersoonlijk je bedrijf, je hebt als ZZP er heel veel voordelen t.o.v de grote bedrijven, creëer een relatie met je huidige klantenbestand, deel kennis zonder alles te vertellen. Daarnaast is relevantie belangrijk.

Succes!


Ontzorgd al uw Multichannel klantcontact MKB en ZZP op flexibele abonnements basis.

www.hetloyaliteitscentrum.nl

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Hallo Jan,

 

Van mijn vader weet ik dat projectstoffering en woonstoffering 2 werelden van verschil zijn. De particuliere markt is uiteindelijk vooral de mond-tot-mond reclame waar mijn vader tot op de dag van vandaag, nog steeds profijt van heeft, ondanks het feit dat hij niet meer als ZZP-er werkzaam is. Ik denk dat kwaliteit een belangrijke is, dat mensen jaren nog kunnen genieten van vloeren, trappen en gordijnen.

 

Ik denk dat je voor jouw branche het niet moet hebben van offline drukwerk in kranten, maar beter zelf een flyertje laten maken of drukken met daarop een aanbieding (noem even iets; Uw trap aan een renovatie toe? Laat uw trap stofferen voor € 25,- per tree inclusief belijming, afwerking, op maat snijden etc.) die heel concreet is. Bij projecten werk je toch vaker op basis van offertes op maat, terwijl de particulier zoals in een winkel vaak wacht op een vaste prijs.

 

Laat daarnaast goed zien waar je goed in bent. Ben je goed met de stof marmoleum; laat het zien op je website en welke werken je ervan gemaakt hebt. Wees trots op jouw product en vraag de klant om een reactie die je bij dat product mag zetten.

 

Je vraagt je eigenlijk vooral af; wie je doelgroep is en misschien belangrijker, waar je deze lokaal kan vinden. Naar mijn mening kun je dan beter kijken naar sites als Funda om te zien welke huizen / adressen in jouw omgeving net verkocht zijn danwel te koop aangeboden staan. Bij een verhuizing zoekt men toch een nieuwe bekleding, net als bij een renovatie. Iemand denkt niet bij toeval op een zondagmiddag "laat ik maar even nieuwe vloerbedekking laten leggen, want dat lijkt me zo leuk", het zijn de bewuste keuzes. Daarnaast kun je bij particulieren wellicht dus de onderhoudscontractjes (is heel lokaal) aanleggen voor bijvoorbeeld laminaat of parket, waarbij je eens in X-jaar de vloer weer komt schuren en lakken etc. Wellicht zelfs de overweging om dat als bijproduct te verkopen bij je vloeren, voor de juiste schoonmaak van vloeren etc.

 

Je kan bij particulieren natuurlijk altijd op locatie langs komen: jij moet immers zien wat jij gaat leggen, de boel opmeten etc. Maak het persoonlijk, neem meerdere tapijtboeken mee bijv. van hoogpolig en laagpolig, wat marmoleum, wat vinyl etc. en laat de klant voelen en zien wat je erin kan leggen. Vervolgens maak je een afspraak om het te leggen. En zoals gezegt: maak jezelf persoonlijk door deze service te geven en dus persoonlijk langs te komen bij iemand waar jij de vloeren gaat leggen.

 

Voor het beletteren van je bus, hoeft het ook geen circus te zijn: je naam, telefoonnummer en website kan voldoende zijn. Daarnaast zegt de vloerengilde misschien niet zoveel bij mensen en kun je bijvoorbeeld vermelden op je bus met welke materialen je werkt (en dan bedoel ik bijv.; tapijten, marmoleum, vinyl, gordijnen etc.), zodat wanneer iemand jouw nodig heeft, denkt; ow, maar ik heb Jan zien rijden en die doet iets met marmoleum, dan moet ik hem bellen daarvoor.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Karen, Je hebt helemaal gelijk. Marketing is niet mijn ding.

Ik voel me niet beledigd, Ik vind't ook geen afkraken om te lezen. Als ik geen kritiek zou willen dan zou ik beter nergens over beginnen.

Daarom is alle informatie welkom, zodat ik enige kennis kan opdoen, andere inzichten kan opdoen, en betere iden/suggesties uit de reactie krijgen om er doeltreffender van te worden.

Ik heb dus ook nog geen cent ergens ingestopt, alvorens de reacties te zien/ kennis op te doen.

Ook hierin geld, beter goed gejat dan slecht bedacht.

 

De naam, wijzig ik niet, maar een persoonlijk maken ga ik aan beginnen.

Ik wil profiel van de ondernemer/ beschrijving toevoegen aan de website.

Op de lokale beursvloertjes een standje huren.

Tevens heb ik wel de luxe tussen alle ouders op't schoolplein te staan om op de kinderen te wachten.

Klanten die ik wel n de regio heb werk ik niet alleen in huis, ik neem ook tijd voor de koffietafel.

 

Ik denk ook dat een het verhaal op de website overbodig is/ te veel, maar niet van meerwaarde of uitnodigend om te lezen.

Dit verander ik naar mijn idee beter in een opsomming van wat ik bied/ redenen waarom voor mij te kiezen.

Tevens verdiep ik me momenteel in call to action voor de website, genoeg informatie te vinden om't te verbeteren.

 

Social media vind ik zelf ook erg overated. Wel is't in mijn zoektocht naar informatie van marketing naar voren gekomen dat het als het gat in de markt, het heilige middel enz. naar voren wordt geschoven.

Facebook zie ik meer als iets waar een toch al geintreseerde ka bekijken wat er is opgeleverd/afgeleverd.

Blijft in mijn ogen dat social media ondersteunend is, maar geen bouwsteen.

 

Er is een grafisch persoon bezig met drukwerk, belettering, en die gaat ook maar de masterpages van de website vorm geven.

Er zijn ook behoorlijk wat mogelijkheden in, gezien mijn kosten tot materiaalkosten beperkt blijven.

Het is niet een zomaar vriendendienstje, maar wel iemand mt ruime ervaring en opleidingen hierin, ook hierin geldt dat ik neit zomaar iemand selecteer.

 

Over de klanten, 99% gewoon door middel van netwerk.

Allen dat netwerk is landelijk, gezien het feit dat ik thuis meer nodig ben, zal ik dichter bij huis willen werken, hiervoor is dus 95% nieuw netwerk nodig.

 

 

Wat ij nu dus functioneel lijkt:

Met regelmaat advertentie in de krant. (Geen geschreeuw, gewoon laten zien dat je nog bestaat)

Autoreclame

Website verbeteren met persoonlijke informatie, grafische vormgeving en call to action.

Stand op de plaatselijke beurs. waar ik wat standaard banners voor laat maken, bedrijfsdocumentatie, selectie van producten waarbij de groene labels en innovatie niet ontbreekt.

Een gedeelte website aan duurzaam besteden, in de vloeren zijn daar veel en goede ontwikkelingen in momenteel.

 

Daar heb ik voorlopig wel even genoeg aan, in het kader van niet teveel hooi op je vork willen nemen.

 

Als vervolg daarop

Sponsoring/reclame op goede zichtbare locaties bij bepaalde sportclubs. Deze bevinden zich goed zichtbaar naast een drukke uitvalsweg en zijn relatief voordelig.

Het idee van het lokale bouwhek was ik zelf niet op gekomen, maar vind ik zeker de moeite waard, die wil ik ook uitwerken.

Aansluiten bij bestuurdingetjes, sportactiviteiten.

Ik speel nog met de gedachten om bij iedere klant fatsoenlijke grote bedrukte koffiemokken achter te laten.

 

Schiet af als er iets teveel tussen zit, of te weinig, of niet genoeg werkt. Bovendien weet ik dat er ook altijd nog een factor is van experimenteren.

 

wat me in de toekomst nog wel een idee lijkt is bepaalde toernooien sponsoren, ik denk hierbij aan kleine dingetjes, waar je niet in de massa van sponsoren opgaat. zelfs misschien nog beter om evenemtjes/toernooitjes voor kinderen te sponsoren.

 

Waar ik dan nog niet verder in kom, de facalitaire personen bij instanties bedrijven benaderen, als't niet werkt door een folder/mailing de deur uit te doen, wat is een betere manier.

Veel van deze mensen weet ik niet wie het zijn, Ik wil wel graag met die personen aan tafel gaan zitten om te vertellen waarom ze bij mij beter bediend worden.

 

Wederom bedank ik voor alle input!

 

Arjan

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Er bestaan alleen maar oplossingen

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Hallo Jan,

 

Ik vraag me af of het slim is om sponsoring te doen van sporttoernooien (Behalve dat je het misschien leuk vind), daar jouw doelgroep niet zo zeer ligt bij de genestelde families die hun woning al gestoffeerd hebben, maar juist de mensen die nog zoekende zijn, verhuist zijn of pas zijn komen wonen. Waarom denk je dat het nieuwe lokale klanten oplevert? Of is het puur om je naam bekend te maken?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Een vestiger die, als dat tegenwoordig nog kan, zijn huis opknapt, die zie je 10 jaar niet meer.

De helft van de starters vestigers komt al van buiten het dorp, die shoppen bijna allemaal in't dorp waar ze vandaan komen

Dan is er nog een deel wat wel uit't dorp komt, een woning koopt en naar de discounter gaat om de sluipost sluitend te krijgen.

Het overige deel is echt niet groot meer met 30 tot 50 nieuwe woningen per jaar.

Deze moet dan ook nog verdeeld worden onder de collega woninginrichters, de parketeurs, de plavuizenhandel, de zonweringenboer, en niet te vergeten de klussenbedrijven.

Veel concurrentie op vrij weinig werk.

 

Dan de vervangingsmarkt, Iedere woning is daar doelgroep in.

De kinderen hebben opa's en oma's die makkelijker gaan wonen, maar wel wat te besteden hebben, en service verwachten, de meesten kunnen zelf, of willen zelf niet meer.

De papa's en de mama's zitten ook met kinderen, als ze oud genoeg zijn kan er een nieuwe vloer in, gezien de kinderen vast wel eens teveel ranja geknoeid hebben, iets op de grond gekleurd hebben, enz.

Verder wil je en nu klanten, en een goede naam opbouwen.

 

De complete woningen inrichten is alsnog leuk om ook binnen te halen, maar op mijn ervaringen gebaseerd durf ik wel te melden dat je daar geen wereldomzetten van moet verwachten.

 

De vervanging bij bedrijven scholen stichtingen enz. is ook goed, hierbij werken vaak de papa's ende mama's op de plekken waar de beslissing wordt genomen waar de aankoop te doen. En bij deze instellingen is de snelle reactie in combo met opgeruimd netjes werk veel meer gewenst dan de scherpste offerte.

Ik heb in't verleden regelmatig meer verdiend aan bepaalde projecten door de veranderingen die er binnen een jaar gemaakt moesten worden, dan diegene de't gehele project heeft uitgevoerd in de nieuwbouw.

 

Ik persoonlijk vind dat vestigers en starters echt wel belangrijk zijn, alleen het is niet de hoofdmoet, deze personen worden ook vaak binnengehaald door diegenen die omzet rekenen, ik reken liever de inkomsten uit.


Er bestaan alleen maar oplossingen

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Wie is er online?

    Er zijn 3 leden online en 88 gasten

    Bekijk volledige lijst    
  • Ook interessant:

  • Ondernemersplein



NL

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké