• 0

Online marketing in Azie

Hallo,

 

Na een een flinke zoekperiode zou ik graag een beroep willen doen op jullie kennis en expertise.

Begin dit jaar ben ik gestart met mijn eenmanszaakje in de toeristische branche. Ik ben contactpersoon tussen de buitenlandse touroperators en de nederlandse excursies/evenmenten in de breedste zin van het woord, dus ook gericht op sport, ontspanning, welness etc.

Sinds enkele maanden is mijn site dutchonthego.com(.nl en .eu) online, deze site heb ik laten maken bij een proffesioneel bedrijf dat mij ook advies gaf over SEO. Hier ben ik fanatiek mee aan de gang gegaan hoewel ik hier niet in thuis ben. Echter is de aziatische markt lastig tot niet te benaderen. Aangezien ik mij in eerste instantie op de Aziatische markt wil richten is het noodzakelijk dat men daar mijn site kan vinden.

Ik ben nu al enige tijd bezig om hier informatie over in te winnen echter kom ik geen steek verder. Ik heb diverse bureaus gemaild echter krijg ik telkens 0 op rekest. Marketing bureaus in Nederland geven aan niets in Azie te ondernemen en marketing bureaus in Azie reageren gewoonweg niet. Dit zou evt. kunnnen liggen aan het feit dat ik weinig tot geen financiele middelen tot mijn beschikking heb. Vaak worden er bedragen gevraagd van duizenden euro's. Via Baidu (aziatische zoekmachine)heb ik mijn sites ook aangemeld echter kan ik dit niet controleren aangezien ik de taal niet beheers en google translate ook niet werkt. Google adwords zou een optie kunnen zijn echter wordt deze zoekmachine weinig gebruikt in Azie.

Zou iemand mij kunnen adviseren welke wegen ik het beste kan bewandelen? Zijn er in Azie/ Nederland bureaus die ook voor de kleine ondernemer iets kunnen betekenen. Het beste zou een nederlands bedrijf in Azie zijn. Ik wil niets liever dan ondernemen in deze branche echter heb ik dit onderschat en heb wel degelijk hulp nodig. Ik ben dan ook zeker bereidt om hierin te investeren echter met beperkte middelen. Ik hoop echt dat jullie mij kunnen adviseren anders ben ik bang dat ik het niet lang meer volhoud en alle inversteringen tot nu toe voor niets zijn geweest. Graag hoor ik van jullie!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Na je verhaal en je website gelezen te hebben heb ik nog wel wat vraagjes voor je:

 

1. op welke landen / markten richt je je precies? Azie is best groot. (ik woon zelf toevallig in de Filipijnen maar ik kan als rasechte Nederlander niet echt inschatten hoe graag filipijnen naar het spoorwegmuseum zouden willen gaan). Verschillende mensen hebben verschillende wensen. Ook in Utrecht bijvoorbeeld woont Jose Marie Sison (http://en.wikipedia.org/wiki/Jose_Maria_Sison), wat voor de meeste Filipijnen interessanter zou zijn. (of het handig is om daar tripjes voor te gaan organiseren laat ik wijselijk in het midden. ;) maar sentimenten dus behoorlijk verschillen van land tot land over Nederland.

 

2. Wat kost dat? Ik kan zo gauw geen prijsindicaties vinden op je website. Is natuurlijk moeilijk bij maatwerk maar zonder indicatie weten mensen ook niet waar ze aan toe zijn.

 

3. Google Adwords zijn de advertenties die door Google geplaatst worden op speciale daarvoor ingerichte ruimte op andere websites en kan je dus vrijwel overal tegenkomen en hangt niet direct af van het gebruikt van de zoekmachine van Google. Baidu is volgens mij Chinees en wordt dus hier niet gebruikt, Google zoekmachine en Google adwords zijn hier wel degelijk de standaard.

 

4. SEO heb ik ook niet heel veel kaas van gegeten maar de basis daarvan is het gebruik van sleutelwoorden en links zodat je hoger in de zoekmachines komt en is dus erg afhankelijk van de taal van die sleutelwoorden. Google.com.ph zal inderdaad standaard wel filipijnse sites standaard hoger classificeren dan nederlandse site (en google.nl net andersom), maar erg veel zou dan volgens mij met de juiste keywords niet uit mogen maken. Je kunt altijd nog de belangrijkste landen selecteren en daar een paar domeintjes regelen die doorlinken naar je .com domein zoals dutchonthego.ph voor hier en .sg voor singapore etc.

 

5. Een vriendin van me hier in Manila heeft een eigen webdesignbedrijf en zij doen volgens mij ook aan SEO, (zie www.visualnotch.com). Mochten de filipijnen een interessante markt voor je zijn kan ik haar wel een mailtje voor je sturen om te vragen of zij iets voor je kunnen betekenen. (ik heb geen idee van tarieven of wat dan ook)

 

groet,

 

Niels

 

edit: wat ik nog vergat zijn visums: voor vrijwel alle aziatische landen zullen mensen een visum nodig hebben om naar de EU op vakantie te komen. Verdiep je hier in, met name hoe je voor bepaalde landen een kort verblijf visum voor Nederland / schengenvisum kunt aanvragen inclusief de verplichte reisverzekering die daarbij hoort (tip: axa heeft een speciale schengen-reisverzekering die precies voldoet).. bied mensen aan hierbij te assisteren (uitnodigingsbrieven/formulieren halen bij het gemeentehuis zodat zij deze bij de ambassade kunnen inleveren bijvoorbeeld.), en help mee om de vliegtickets te boeken zodat je echt een totaalpakket kunt aanbieden. Mensen die dit allemaal al zelf hebben moeten regelen zullen onderhand zelf ook wel weten waar ze heen willen als ze eenmaal in Nederland aankomen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

heb je al een account op oDesk als opdrachtgever? Via die site kun je een hele grote groep aziatische SEO professionals bereiken die voor hele redelijke bedragen goed werk afleveren en dan hebben we het over een uurloon van zeg $10

Het zijn met name mensen uit India, Pakistan en Bangladesh die actief zijn op oDesk en je moet ook het kaf van het koren scheiden. Ikzelf heb redelijk goede ervaringen met het uitbesteden van SEO taken (het laten plaatsen van artikelen etc) en kan je een aantal personen aanbevelen.

 

Het werkt als volgt, je maakt een profiel als opdrachtgever, je koppelt je paypal account aan oDesk en je adverteert een job. Vervolgens krijg je een heleboel reacties, voornamelijk van mensen die lukraak op alles reageren. Dat zie je snel genoeg als je in hun berichtje een standaard tekstje ziet welke niet specifiek ingaat op jouw job advert. Andere dead giveaways zijn: geen feedback en geen gewerkte uren op oDesk. Tussen dat aanbod zitten vaak ook een aantal goede kandidaten.

 

Wat je ook kunt doen is zelf zoeken naar SEO professionals, hun profiel bekijken (feedback, portfolio etc) en ze een aanbod doen.

 

Als je iemand inhuurt zijn er twee mogelijkheden, of je huurt iemand in per uur (die ik nooit) of je spreekt een vast bedrag af. Ik doe altijd het laatste en betaal in milestone payments. Bijvoorbeeld, ik huur iemand in voor $100 en betaal iedere keer $10 of $20 als een gedeelte van het werk klaar is. Vaak als ik tevreden ben gooi ik er nog eens $10 bovenop als bonus. In dit geheel neemt oDesk als bemiddelaar 10% dus als je iemand inhuurt voor $100 betaal je in totaal zo'n $111

 

Mocht je specifieke vragen hebben dan hoor ik het graag

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Niels,

 

Bedankt voor je reactie, om op je vragen terug te komen:

 

1. In eerste instantie richt ik mij op China en Japan. De excursies die op mijn site staan zijn de meest bezochte excursies. Echter wil ik mij onderscheiden door "op maat gemaakte" pakketten aan te bieden. Zodoende dat ik eigenlijk alleen Touroperators wil benaderen. De klant boekt de vlucht en acco dus al bij de TO in hun eigen land. Indien de klant bij de TO aangeeft welke interesses men heeft of wat men wil ondernemen tijdens het verblijf in NL kan de TO mij benaderen en zal ik een 'op maat gemaakt" pakket aanbieden. Lijsten van TO's in de belangrijkste landen heb ik reeds in mijn bezit dus ik zou hen via de mail kunnen benaderen. Echter wil ik eerst naamsbekendheid opbouwen dmv online advertising in de desbetreffende landen.

 

2. Wat betreft de prijs, dit is erg lastig want, zoals je zelf al aangeeft, zijn het op maat gemaakte pakketten. Offertes opvragen is dan beste optie. Evt. zou ik met 'vanaf' prijzen kunnen werken echter vind ik dit persoonlijk altijd erg vervelend.

 

3. Baidu is idd een Chinese zoekmachine. Het is goed om te horen dat google adwords werdeldwijd effect heeft en niet alleen in NL. Dit zou dan toch de beste optie zijn echter betaal je er een aanzienlijk bedrag voor en momenteel zijn mijn financiele middelen zeer beperkt.

 

4. Als ik het goed begrijp is het verstandig om .ch en .jp te te registreren en deze doorlinken naar de website. Hierdoor verhoog ik dus de SEO in in China en Japan? Keywords staan in het engels uiteraard, andere optie zou zijn om een aparte site in het chinees/japans te maken want keywords zijn alleen per site in te geven en een taalmodule heeft dan ook weinig zin volgens mij. Nu las ik een stukje dat men alleen .jp mag claimen wanneer het bedrijf daadwerkelijk in Japan is gevestigd. Klopt dat?

 

5. Aangezien ik net gestart ben en hiernaast nog een fulltime baan heb beperk ik mij tot de meest interessante landen. Indien ik voldoende omzet maak en ik daadwerkelijk fulltime met mijn bedrijfje bezig kan zijn dan zal ik mij uiteraard op overige landen gaan storten waaronder ook de Fillipijnen, ik heb de pagina dan ook opgeslagen dus bedankt voor het aanbod.

 

Wat betreft visumzaken, dit zal de TO in het desbetreffende land voor de toerist regelen. Ik wil mij in eerste instantie beperken tot de excursies en evenementen. Daar ligt mijn kracht en kan ik naast mijn huidige werk nog realiseren. Mocht ik mijn baan kunnen opzeggen dan kan ik mij uiteraard ook gaan richten op verzoeken mbt visum, accomodatie etc.

 

Nogmaals bedankt voor je input Niels en het is erg fijn om zo van gedachten te wisselen.

Link naar reactie
  • 0

Beste Soecken,

 

Dit is een prachtige site waar ik zelf nooit aan gedacht zou hebben. De tips die je geeft zijn erg handig en neem ik zeker mee. Inmiddels heb ik een account aangemaakt en wacht op verificatie van Paypal. Ik heb nl. geen creditcard en dan duurt het iets langer. Indien dit geregeld is plaats ik zeker een opdracht.

Je gaf aan dat je een aantal mensen kan aanbevelen, is het mogelijk dat je mij deze gegevens doorgeeft?

Alvast bedankt voor de genomen moeite om te reageren.

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn al dan niet gouden tips:

 

1. Website moet in taal van TO zijn. Contact met jou het liefst ook.

 

2. Verdiep je heeeeeel goed in wat men daar precies wilt. Zo kan ik met enige zekerheid zeggen dat 99% van de Chinese toerist (die met een tour naar Nederland afreist) zich niet aangetrokken voelt tot hetgeen jij op de voorpagina als voorbeelden voordraagt.

 

3. Biedt misschien een aantal voorbeeldpakketten met topic aan die ze verder kunnen customizen. In sommige Aziatische landen zijn ze niet zo creatief en volgen ze meer de massa.

 

Link naar reactie
  • 0

Het is heel moeilijk te bepalen wat je nu verkoopt. Er zijn geen prijzen, geen arrangementen, niks eigenlijk.

 

De call to action ontbreekt ook, of dat moet het contactformulier zijn. Ik zou eerst zorgen dat je de website zelf verbeterd voordat je overgaat tot het adverteren. Voor het promoten zijn er natuurlijk legio mogelijkheden, maar je zou deze ook uit kunnen besteden aan een netwerk, ik weet dat neverblue heel veel doet op de Aziatische markt (en in de travel niche), maar ik vrees dat dat wellicht weer wat te hoog gegrepen is.

Link naar reactie
  • 0

hi lot,

 

allereerst: een schitterd mooie site. even alleen over de lay out gesproken, niet over de inhoud ik heb zo snel even gekeken. hollands, eenvoudig, lekker strak. vind ik. vraag 10 NL-ders en ze zullen het met me eens zijn. het is een NL site voor NL-ders zo zie ik het een beetje.

 

en wat dat betreft sluit ik me bij HITC aan:

- wat vinden aziaten van deze site ? zoeken zij strak, sober en basic ?

 

een beetje generaliserend, maar toch, dit zijn je klanten ( en ik heb het dan m.n. over chinezen ) :

 

de aziaten die naar NL, of ueberhaupt naar het buitenland kunnen reizen, hebben geld. geen smaak, wel geld.

deze mensen zijn net uit hun ruige boeren leven opgeklommen, hebben een porsche cayenne gekocht en willen nu meer:

reizen. wat, hoe en waar naar toe weten ze niet. maar als je iets bent, ben je ook in het buitenland geweest.

 

over dat boerenleven. daar zijn ze net uit. dus alles wat daar aan herinnert, willen ze niet. mooie oude grachtenpandjes ( tenzij iemand zegt dat het heel beroemd is ) zijn rommelig en moeten nodig vervangen worden. laat staan koeien in de wei.

 

aziaten zijn niet (cultuur) historisch onderlegd vwb het buitenland. in china wordt hen alleen het belangrijkste op school verteld. over china dus .. en hoe geweldig dat is. vooral mao was een toppertje. :P

 

ze zijn gewend naar een leider te luisteren. dus zelf een vakantie in elkaar vlechten, ruigzakje op en gaan is er niet bij.

ze hebben het liefst dat JIJ bij aankomst op schiphol hen meteen een sticker opplakt en hen de klaarstaande bus in drilt.

 

omdat ze geen smaak hebben en totaal niet creatief zijn, willen ze dat zien, wat mss bekend is. en wat je nog bekender kan maken op de site. highlights only. rembrandt, tulpen, redlights, molens. dit moet je duidelijk maken. doe al wel trouwens.

 

aziaten vinden ook al gauw alles saai. de steden hier zijn stuk voor stuk 100x drukker dan a'dam. dus mss op de fiets een broodje halen bij bakker klontje op schier'oog, kunnen zij niet zo waarderen, als wij dat kunnen.

het zijn andere mensen en ze komen uit een andere omgeving.

 

ok, genoeg mn landgenoten afgekraakt.

 

de meeste aziaten zullen ook niet NL aandoen, maar EU. maak de circel iets groter.

bv. londen, keulen, parijs. a'dam. het moet natuurlijk wel een NL site blijven, maar toch aangeven dat je binnen een paar uurtjes ook in deze steden bent.

 

jemig, wat maak ik er een verhaal van.

 

ok verder van belang, ook al genoemd:

- wil je iets, moet de site ook in het chinees en japans !

- info over visa !! 1 van de belangrijkste dingen. mss kan je er ook in bemiddelen. tips over welke documenten aanleveren, etc.

- foto's van mooie hotels mss ?

- info over ( voordelig ) shoppen ! merken zijn hier heel duur of niet echt.

- info over (echte chinese) restaurants. ze lusten geen andere eten.

 

kort om het moet een hapklare site / organisatie worden:

mensen willen graag zoveel duizend RMB aan je overmaken en dan moet gewoon alles geregeld zijn.

wat ze er voor terug willen : mooie tijd, mooie verhalen, mooie foto's ( van beroemde dingen met henzelf op de voorgrond ) en mooie kleren en horloges. regel het maar. er zijn klanten genoeg !!

 

;)

 

 

 

 

 

 

wij ontwerpen en fabriceren woon- en tuinaccessoires en interieur. omdat de wereld niet stilstaat, doen wij dat ook niet. we ontwikkelen iedere dag nieuwe producten. 7 d/w. voor een indruk kijk op : www.zaltii.com .

Link naar reactie
  • 0

Met China en Japan ben ik niet zo bekend. Voordeel van de Filipijnen is juist dat iedereen Engels kan en dat de mensen wat individualistischer zijn dan bijvoorbeeld Chinezen.

 

Als het verkopen van dit soort tours uiteindelijk wholesale verkocht moet worden aan touroperators in plaats van direct aan particulieren dan zou ik dit ook in je website vermelden. Door voor hen een aparte pagina in te richten waar je de voor hun relevante informatie plaatst.

 

Je kunt je dan in het begin richten op de particulieren die deze kant op komen zodat je in de tussentijd ook langzaam beter vindbaar wordt voor de touroperators.

Link naar reactie
  • 0

Of het nou Japanners of Chinezen zijn, als er geen tourguide is die Chinees danwel Japans spreekt gaat het nooit lukken. Ben regelmatig met Chinezen in NL dus ik weet wel een beetje wat de mensen willen. Die vinden niet leuk wat wij leuk vinden.

 

Denk aan : 25 landen in 10 dagen, veel slapen in de bus, 20 minute de bus uit en fotos maken en weer door. Altijd zoveel mogelijk Chinese hap of iets wat er op lijkt en geen goedkope hotels.

 

Hiernaast, je bent de eerste niet met dit plan. Er zijn al 100en reisburo's die het wiel al uitgevonden hebben en geperfectioneerd.

 

Even iets opzetten is er denk ik niet meer bij, je moet goed beslagen ten ijs komen en toegevoegde waarde leveren. Wat dat precies zou kunnen zijn zou ik niet weten want hetgeen aangeboden wordt hier in China is al heel OK voor meeste Chinezen.

 

Bezint eer ge begint is denk ik altijd gepast op het moment dat je de taal van jouw doelgroep niet eens zelf spreekt.....

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.