De één een BV de ander een eenmanszaak. Hiervoor hebben we op eenmanszaak en BV allebei één auto's rijden die ik beide bijtel. In prive hebben we ook twee auto's
Zou ik wanneer ik een extra auto voor de BV zou kopen en de kilometers voor de eenmanszaak tegen de werkelijke kilometerprijs + kleine winst zou doorbelasten ik de bijtelling van deze auto kunnen voorkomen? Eventueel laat ik hiervoor een overeenkomst maken.
De BV is dus eigenaar en periodiek zou ik deze auto dus dan als eenmanszaak van de BV huren.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Phanpo
Phanpo
De situatie is als volgt.
Twee bedrijven waarin ook mijn partner meewerkt.
De één een BV de ander een eenmanszaak. Hiervoor hebben we op eenmanszaak en BV allebei één auto's rijden die ik beide bijtel. In prive hebben we ook twee auto's
Zou ik wanneer ik een extra auto voor de BV zou kopen en de kilometers voor de eenmanszaak tegen de werkelijke kilometerprijs + kleine winst zou doorbelasten ik de bijtelling van deze auto kunnen voorkomen? Eventueel laat ik hiervoor een overeenkomst maken.
De BV is dus eigenaar en periodiek zou ik deze auto dus dan als eenmanszaak van de BV huren.
Zal vast wel niet, maar ben toch benieuwd :)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/41640-nog-maar-eens-een-bijtellingsvraag/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag