Jump to content

Phanpo

Junior
  • Content Count

    16
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    36-40
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  1. Bedankt voor de info. Het is mij wel duidelijk dat ik dus gewoon een keus voor EMZ zou moeten maken. Daar ging ik eigenlijk ook al vanuit eigenlijk, maar het was suggesties iemand in mijn omgeving om wellicht vanuit EMZ naar de BV te factureren. Niet handig dus. Ik kan dan denk ik aangeven dat ik mijn werk voor de BV staak en ga dan vanuit de eenmanszaak met gewijzigde handelsnaam en activiteiten factureren? Dan hoef ik mij geen DGA salaris meer uit te betalen? Of hooguit voor een paar uur per week? Ik vraag mij dan alleen af wat ik zou moeten doen met de auto die op naam van de BV staat? Moet die dan direct over of kan dit later?
  2. Beste forumbezoekers, Waarschijnlijk is het fiscaal aantrekkelijker om interim management activiteiten die ik nu vanuit een BV uitvoer onder te brengen in een IB onderneming. Kortweg het gevolg van teruglopende omzet en het afroomprincipe. Deze eenmanszaak is al enige tijd gelden opgericht omdat we hier retail activiteiten hebben ondergebracht. Nu is het zo dat ik wellicht of per september de interim management activiteiten vanuit de eenmanszaak wil gaan verrichten of indien mogelijk, de activiteiten / handelsnamen bij de KVK voor de eenmanszaak wil uitbreiden en vanuit de eensmanzaak dan marketing, beheer en management activiteiten wil gaan factureren richting de 'werk' BV. Hebben jullie nog tips of suggesties wat wel en niet kan en hoe ik dit het beste op kan tuigen? Welke activiteiten zouden eventueel kunnen worden opgenomen in de IB als ik de BV zou willen factureren? Verder nog tips en suggesties? :) Alle hulp wordt zeer gewaardeerd. Bvd Johan
  3. Thanks. Ik vond ook dit http://www.autoenfiscus.nl/gebruik-van-auto-van-de-zaak-voor-andere-baan-kan-leiden-tot-bijtelling.html Opzich geen onlogisch iets denk ik. Waarom zou je een auto bij een derde gaan huren als het ook bij één van onze andere bedrijven kan?! Ik zal volgende week is overleggen met de fiscalist....
  4. Lijkt mij een risicovolle onderneming. Zeker ook als je er met een redirect je eigen naam aan gaat verbinden.... Ik zou oppassen wat je doet. Wij opereren in een branche waarbij eigenlijk tot dat toe bekende webwinkels een slechte naam hadden en zelf daar hebben wij de eerste jaren last van. Laat staan als je er direct of indirect bij betrokken bent of geassocieerd wordt bij een specifieke webshop met een uitzonderlijk slechte reputatie..... Ik zou zo 123 niet weten waar de waarde zit.....
  5. Klinkt als een vaag verhaal. Onze webwinkel is wel vakkundig opgezet, maar er is ook niet veel aan marketing gedaan. En de omzet bedroeg in het eerste jaar rond de 100k. Dan is er markt voor je product. Met 450 euro omzet kun je beter op marktplaats gaan verkopen.
  6. De situatie is als volgt. Twee bedrijven waarin ook mijn partner meewerkt. De één een BV de ander een eenmanszaak. Hiervoor hebben we op eenmanszaak en BV allebei één auto's rijden die ik beide bijtel. In prive hebben we ook twee auto's Zou ik wanneer ik een extra auto voor de BV zou kopen en de kilometers voor de eenmanszaak tegen de werkelijke kilometerprijs + kleine winst zou doorbelasten ik de bijtelling van deze auto kunnen voorkomen? Eventueel laat ik hiervoor een overeenkomst maken. De BV is dus eigenaar en periodiek zou ik deze auto dus dan als eenmanszaak van de BV huren. Zal vast wel niet, maar ben toch benieuwd :)
  7. Het is mij helemaal duidelijk. Hartelijk dank voor jullie hulp. Gr., Johan
  8. Hoi Brood. Bedankt voor je reactie. Ik ben bang echter dat ik er nu minder van snap :) Ik begrijp dat je de bijtelling in IB nooit meer kan bedragen dan de werkelijke kosten. Stel dat ik nu een auto koop in IB van 30k incl BPM incl BTW. Dan zou dit als werknemer 25% *30k moeten zijn is 7500 euro. Maar stel dat de auto nu in IB 2000 excl. BTW per jaar afschrijft en ik voor 1000 excl BTW aan brandstof en onderhoud heb. Ik ga er vanuit dat ik de BTW op de auto, afschrijving en onderhoud en brandstof terug gevorderd heb. Is de bijtelling dan 2000 excl. +1000 excl. = 3000 of 2000+1000*1.21 = 3630? En daar dan 12% weer van voor btw prive gebruik? Bvd Johan
  9. Hallo. Ik vroeg mij af hoe het nu zat met de BTW bij bijtelling tegen de werkelijke kosten Telt de BTW op onderhoud en brandstof nu mee tegen in de totale werkelijke kosten die nu als bijtelling gaat gelden of zijn dat alle kosten minus de BTW..... .....en een correctie van 12% hierover? (nu 1,5% van de cataloguswaarde geloof ik) Bvd Johan
  10. Als we met zijn tweetjes zouden zijn dan zou je dat kunnen redeneren ja.
  11. Klopt. Net als links lullen, rechts zakken vullen. En brutalen hebben de halve wereld. Volgens een huidige principe doet een Cayenne 3000 in de bijtelling. Per maand wel te verstaan. Dan redden we het net. Zo met die toeslagen enzo.
  12. Het is leuk om er eens over te brainstormen, maar volgens mij is dit al eens geprobeerd. Bovendien moet je dan een hele nieuwe toko optuigen om zelf de bijtelling te voorkomen :) Ik zou dit aan Hertz overlaten. Die zijn daar vast veel beter in. Waar het mij om gaat inderdaad om te kijken hoe ik de bijtelling wat redelijker kan krijgen. Ik wil best betalen, maar wel in alle redelijkheid, Met de huidige wetgeving lijkt het helemaal niet interessant om een dergelijke auto zakelijk te rijden en op prive 0.19 cent de kilometer declareren is leuk voor een bakfiets of een Smart............ Ik hoop dat de gestaffelde bijtelling wordt doorgevoerd waar over Dhr. Weekers het had. Alhoewel die het waarschijnlijk politiek gezien het niet lang meer maakt. En terecht. Bedankt voor jullie reacties overigens....! :)
  13. Voor wat betreft wel of geen 40k bijtelling vind ik in principe een wat vaag begrip......:) In principe zou het kunnen voorkomen dat ik op uitnodiging van een collega op een opdracht op zondag naar de Efteling ga terwijl ik er geen fluit zin in heb, maar het vanuit zakelijk oogpunt verstandig kan zijn. Is dit dan in principe zakelijk voor de belastingdienst? Leuk. Nog meer onduidelijkheid :) Aaaaah. Onderstreept ook mijn wens om alles maar bij te tellen. De één is een winkel / detailhandel. De ander een management consultancy. Als ik in Amsterdam moet zijn voor een afspraak voor de BV en daarna in Amstelveen voor de winkel ga ik echt eerst niet naar naar de zaak in Delft rijden....ik neem aan dat de belastingdienst dit wel begrijpt dat het handig is vanuit elk zakelijk oogpunt om deze te combineren? :) Ik neem aan dat dit niet snel als verweven wordt gezien? Helder! :)
  14. Met een verklaring geen prive gebruik moet je overigens voor de zekerheid nog steeds een kilometeradministratie voeren voor als er om gevraagd wordt?!
  15. Dat zou best wel eens kunnen kloppen ;) Bedankt voor jullie reacties. Enerzijds was het een flauwe grap :), anderzijds.... met twee bedrijven lopen zakelijk en prive constant door elkaar heen. Prive ritten worden gecombineerd met zakelijk en andersom. Daarnaast is de vraag; wat is nu precies een prive rit? Het schijnt dat het bezoeken van relaties waarin ik als persoon enig plezier schep als prive kan worden aangemerkt. Zoals ik dat begrijp kun je dus wel de moeite nemen om elke kilometer bij te houden, maar is het voor wat betreft de bijtelling dan net een tombola. Dan maar niet........... en al helemaal niet tegen 25% van 150k. En het is ook weer zo dat ik bepaalde zakelijke BV ritten weer met een uitlopende redenen met een eenmanszaak auto wil kunnen doen. En andersoms. Wat zouden mijn kansen zijn als ik alle auto's in de eenmanszaak zou rijden. Of één van de 'goedkopere auto's' in de BV en twee in de eensmanszaak. Zou ik dan wel enige kans hebben op middeling? Mod edit: quotes hersteld
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept