Na wat zoekwerk o.a. op dit forum lees ik nogal verschillende percentages m.b.t. leningen door banken. Banken lenen 80%, banken lenen executiewaarde, banken lenen 60% van de marktwaarde......nogal verwarrend voor een relatieve leek.
Korte situatieschets:
- R.C. met krediet bij bank A. Geen onderpand/borg o.i.d.
- Lening met als zekerstelling pand en inventaris bij bank B.
Deze lening bedraagt ong. 25% van WOZ waarde pand en dagwaarde inventaris (machines) Inventaris is een gok dus als ik uitga van alleen Woz van het pand is het geleende bedrag iets minder dan 30% van WOZ waarde
- Bank A zegt R.C. op. Bij bank B wordt kredietaanvraag afgewezen.
Mijn vraag is dus: is het zinvol om te proberen het geheel elders onder te brengen of zou dat ook niet lukken? We kunnen geen mooie winstcijfers laten zien, spelen net quitte momenteel.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Es
Es
Na wat zoekwerk o.a. op dit forum lees ik nogal verschillende percentages m.b.t. leningen door banken. Banken lenen 80%, banken lenen executiewaarde, banken lenen 60% van de marktwaarde......nogal verwarrend voor een relatieve leek.
Korte situatieschets:
- R.C. met krediet bij bank A. Geen onderpand/borg o.i.d.
- Lening met als zekerstelling pand en inventaris bij bank B.
Deze lening bedraagt ong. 25% van WOZ waarde pand en dagwaarde inventaris (machines) Inventaris is een gok dus als ik uitga van alleen Woz van het pand is het geleende bedrag iets minder dan 30% van WOZ waarde
- Bank A zegt R.C. op. Bij bank B wordt kredietaanvraag afgewezen.
Mijn vraag is dus: is het zinvol om te proberen het geheel elders onder te brengen of zou dat ook niet lukken? We kunnen geen mooie winstcijfers laten zien, spelen net quitte momenteel.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/41693-her-financiering-en-zekerheden/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag