Juridische dienstverlening met zijn tijd mee laten gaan, tegen een eerlijke prijs. Online dienstverlening wordt immers steeds belangrijker. Waar particulieren en ondernemers voorheen via mond-op-mond reclame in contact kwamen met een (regionale) bijstand verlener wordt er nu eerst via algemene zoekmachines gezocht naar een geschikte kandidaat. Wij bieden rechtskundige hulp op afstand. Klanten kunnen vanuit huis op onze website (www.digitalassistent.nl) tegen een vast bedrag een gewenste dienst in huis halen.
De keuze voor een vast bedrag is voortgekomen vanuit de gedachte dat een burger niet geconfronteerd/ achter moet blijven met kosten die niet vergoed worden verbonden aan het aanvechten van een onrechtmatig besluit van een overheidsorgaan.
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
Nieuwe vorm van dienstverlening is bij algemene juridische - doorverwijs - instanties (als het Juridisch Loket) via google adwords en promotie bij particulieren (reclame) bekend gemaakt. In de maand juni gratis dienstverlening binnen de bestuursrechtelijk context. Aanmelden ondernemers forums/netwerken.
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
Juridische dienstverlening met zijn tijd mee laten gaan en daarbij hoge juridische kosten voorkomen voor particulieren en ondernemers. Bestuursorganen en rechtbanken gaan mee met het digitaliseren echter de juristen - vanwege de opbrengsten - blijven bij hun oude gewoonten.
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
Bij bestaande concepten is vaak het eerste spreekuur gratis. Hierna worden echter kosten in rekening gebracht die vaak bij een belanghebbende (lees: rechtzoekende) blijven liggen. Hierbij inbegrepen zijn de kosten voor reistijd e.d.. Binnen het bestuursrecht wordt bij succesvol procederen echter slechts een bepaald bedrag vergoed. Zo komt het meer dan eens voor dat voor het aanvechten van een besluit een factuur verzonden wordt voor 1500-2000 euro. De kosten die vergoed worden zijn echter gemaximaliseerd. Een bestuursorgaan zal bij het vernietigen van een besluit - wettelijk - slechts een vergoeding toekennen van net geen 500 euro.
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
Gedachte verandering teweeg brengen ten aanzien van de oude manier van juridische dienstverlening en vertrouwen opwekken ten aanzien van de nieuwe digitale vorm van dienstverlening. Drempels bij potentiële klanten wegnemen
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Digital Assistent
Digital Assistent
Omschrijving van je concept:
Juridische dienstverlening met zijn tijd mee laten gaan, tegen een eerlijke prijs. Online dienstverlening wordt immers steeds belangrijker. Waar particulieren en ondernemers voorheen via mond-op-mond reclame in contact kwamen met een (regionale) bijstand verlener wordt er nu eerst via algemene zoekmachines gezocht naar een geschikte kandidaat. Wij bieden rechtskundige hulp op afstand. Klanten kunnen vanuit huis op onze website (www.digitalassistent.nl) tegen een vast bedrag een gewenste dienst in huis halen.
De keuze voor een vast bedrag is voortgekomen vanuit de gedachte dat een burger niet geconfronteerd/ achter moet blijven met kosten die niet vergoed worden verbonden aan het aanvechten van een onrechtmatig besluit van een overheidsorgaan.
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
Nieuwe vorm van dienstverlening is bij algemene juridische - doorverwijs - instanties (als het Juridisch Loket) via google adwords en promotie bij particulieren (reclame) bekend gemaakt. In de maand juni gratis dienstverlening binnen de bestuursrechtelijk context. Aanmelden ondernemers forums/netwerken.
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
Juridische dienstverlening met zijn tijd mee laten gaan en daarbij hoge juridische kosten voorkomen voor particulieren en ondernemers. Bestuursorganen en rechtbanken gaan mee met het digitaliseren echter de juristen - vanwege de opbrengsten - blijven bij hun oude gewoonten.
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
Bij bestaande concepten is vaak het eerste spreekuur gratis. Hierna worden echter kosten in rekening gebracht die vaak bij een belanghebbende (lees: rechtzoekende) blijven liggen. Hierbij inbegrepen zijn de kosten voor reistijd e.d.. Binnen het bestuursrecht wordt bij succesvol procederen echter slechts een bepaald bedrag vergoed. Zo komt het meer dan eens voor dat voor het aanvechten van een besluit een factuur verzonden wordt voor 1500-2000 euro. De kosten die vergoed worden zijn echter gemaximaliseerd. Een bestuursorgaan zal bij het vernietigen van een besluit - wettelijk - slechts een vergoeding toekennen van net geen 500 euro.
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
Gedachte verandering teweeg brengen ten aanzien van de oude manier van juridische dienstverlening en vertrouwen opwekken ten aanzien van de nieuwe digitale vorm van dienstverlening. Drempels bij potentiële klanten wegnemen
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/41721-digital-assistent-webshop/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag