• 0

Leveranciers, importeurs en merkhouders

Hallo iedereen,

 

Ik ben op dit moment bezig met het opstellen van een ondernemingsplan, maar ik krijg het kringetje niet rond voor mezelf dus wellicht kunnen jullie mij hierbij helpen.

 

Ik ben van plan een webshop op te starten, die ik professioneel wil laten ontwikkelen. Ik heb voor mezelf wel een duidelijk beeld hoe deze eruit moet komen te zien. De producten die ik wil gaan verkopen heb ik ook nog niet concreet. Het zal voornamelijk gaan om merkartikelen in het beauty en modesegment. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de tassen/horloges/sieraden van Michael Kors, het makeup merk Benefit, Milani, Urban Decay. Hetgeen waarin ik denk dat ik me kan onderscheiden is het feit dat het merk moeilijk/niet of slechts een deel van de collectie verkrijgbaar is in Nederland/België. In dit geheel speelt Youtube ook een grote rol. Op Youtube zijn de "beautygurus" immens populair. Zij praten over beauty producten die erg populair zijn in Amerika, maar in Nederland vaak niet te koop zijn. Deze beautygurus hebben miljoenen kijkers over heel de wereld die die producten willen kopen, maar dit bijvoorbeeld in Nederland al niet kunnen krijgen.

 

Ik heb dus niet zozeer moeite met het concept, maar meer met de stappen die hierop volgen. Hoe vindt ik bijvoorbeeld de leveranciers of importeurs van deze merken? Gaan zij mij de producten leveren terwijl er nog niet eens webshop in de lucht is? Dit lijkt mij namelijk zeer onwaarschijnlijk. Heeft iemand hier ervaring mee? En wat als er geen importeur is in Nederland? Kan ik de producten dan importeren vanuit Amerika? Heb ook het 1 en ander gelezen over parallelimport. Begreep dat is toegestaan mits de merkhouder geen bezwaar heeft? Benader ik deze merkhouder dan?

 

Zoals jullie merken heb ik veel vragen, dus ik hoop dat iemand eventueel zijn eigen ervaring wil delen of mee wil denken.

 

Alvast bedankt!

 

Gr, Linda

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als er al een importeur/distributeur is in de EU dan zou dat je eerste aanknopingspunt zijn. Stuur eens een bericht naar hun met wat je van plan bent en wat jij voor hun kan betekenen en wat je van hun verwacht.

 

Mocht er in de EU nog geen importeur zitten dan zou je zelf kunnen gaan importeren. En daarvoor neem je, uiteraard, contact op met de merken zelf.

Link naar reactie
  • 0

Dat wisselt. Soms is er 1 overkoepelend bedrijf voor de EU, soms heeft elk land zijn eigen distributeur of wordt er met (een keten van) groothandels gewerkt.

 

Vaak hebben bekende modemerken de markt wel aardig dicht getimmerd en kom je er als nieuwe online speler bijna niet tussen. Ze willen niet dat hun luxe merk door elke zolderkamer-ondernemer verkocht wordt, want dat is natuurlijk niet goed voor de uitstraling van het merk. Je moet dus met echt een goed verhaal aan komen, zeker als je de verkoop (alleen) online wilt doen en niet vanuit een luxe winkelpand.

 

Zelf geef je al aan dat de merken in EU niet zo bekend zijn. Met een beetje mazzel is er nog geen importeur. Wellicht zou jij dat kunnen gaan worden. Succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.