• 0

Uitzendbureau vragen

Hallo lezers

 

Ik wil graag een uitzendbureau beginnen,

Graag wou ik willen weten wat hier allemaal bij komt kijken,

 

Zelf denk ik om via een payroll bedrijf de backoffice wil laten doen omdat ik dan niet met risico’s zit als mensen ziek worden/ verzekeringen/ alle andere kosten/RISICO”S

 

Alleen ik vind op zich een payroll bedrijf nog best prijzig, zijn er ook nog andere opties ?

 

Ik wil alles zelf ook wel regelen, alleen kan niet echt duidelijk vinden op internet wat er allemaal bij komt kijken.

 

Mijn vader heeft een klein bouwbedrijfje met op dit moment 6 mensen (hij heeft ook wel eens 20mensen) aan het werk via een uitzendbureau dus die kan ik zo overnemen ;D

 

Alvast heel erg bedankt voor het lezen in hoop dat iemand mij kan helpen

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik wil graag een uitzendbureau beginnen...

en

 

Zelf denk ik om via een payroll bedrijf de backoffice wil laten doen omdat ik dan niet met risico’s zit als mensen ziek worden/ verzekeringen/ alle andere kosten/RISICO”S

staan haaks op elkaar.

 

Bij uitzenden wordt gewerkt met een uitzendovereenkomst. Wat is een uitzendivereenkomst?

 

Artikel 7:690 BW:

De uitzendovereenkomst is de arbeidsovereenkomst waarbij de werknemer (lees: uitzendkracht) door de werkgever (lees: uitzendbureau, jij dus), in het kader van de uitoefening van het beroep of bedrijf van de werkgever (dt is dus uitzenden) ter beschikking wordt gesteld van een derde (lees: inlener) om krachtens een door deze aan de werkgever verstrekte opdracht arbeid te verrichten onder toezicht en leiding van de derde.

 

De uitzendkracht moet dus in dienst zijn van het uitzendbureau. Als je hier nog een payroller tussen zet zend je niet uit, met alle gevolgen van dien. Dat betekent overigens niet dat je de back-office door een ander bedrijf kunt laten doen, maar die doen dan de back-office voor jouw rekening en risico (administratief), het uitzendpersoneel blijft bij jou in dienst.

 

Tips:

[*]ga informatie halen op de sites van de ABU, NBBU en SNCU;

[*]gebruik de zoekfunctie van HigherLevel;

[*]als je concrete vragen hebt, stel die dan op dit forum.

 

Succes!

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Hoi Patrick,

 

Ik ben afgelopen jaar bijna alleen maar bezig geweest met het helpen van werkgevers die bij aanvang van hun onderneming ten onrechte geen aansluiting bij het Pensioenfonds voor Personeelsdiensten (StiPP) hebben gezocht.

Daardoor heb ik in mijn netwerk een aantal mensen met bijzonder veel kennis over de CAO's van ABU en NBBU.

Als je wilt kan ik je wel in contact brengen met een uitzend CAO expert.

Stuur maar een PM als je interesse hebt.

 

Succes en groet,

 

Jeroen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.