• 0

Margeregeling eenmanszaak (webshop)

Beste ondernemers,

 

Vanaf vandaag ben ik ook ondernemer geworden. Nu koop in spullen in in het buitenland waar ik alleen BTW hoef te betalen bij het invoeren. De goederen is dit niet van toepassing. Het betreft een particuliere verkoper in het buitenland en val dus onder de margeregeling. Nu heb ik het vandaag en vorige week gevraagd bij de KVK en belastingdienst maar die kwamen er niet uit.

 

Wellicht kan iemand mij hier helpen.

 

Inkoop product: 4,50

inklaringskosten 0,50 (kvk zei dat alle kosten geboekt worden in de voorraad ook verzendkosten)

Kostprijs is dus 5 euro

Ik verkoop dit op mijn webshop of marktplaats voor 7,50 en 1,50 verzendkosten. Dit zijn dus bedragen inclusief BTW kan de klant later niet vragenom BTW te betalen. Dit betekent dus dat de klant mij 9,00 betaald.

 

Hoe kan ik nu uitrekenen hoeveel winst ik heb gemaakt en hoeveel de BTW is?

9/121*21 gaat hier niet op.

 

KVK heeft mij dit gegeven

5 inkoop en verkoop 9 = verschil van 4 euro (0,84 BTW).

 

Ik zou dan 0,84 eurocent moet afdragen en boeken.

 

Mijn winst zou dan zijn:

9-5-1,62 (verzendkosten)-0,84= 1,54

 

Alleen klopt dit is mijn vraag wil me niet rijker rekenen dan dat ik in werkelijk bent.

 

Ik hoor het graag

 

wesley

Klein heeft in mijn webwinkel 2 betekenissen: de prijs en het formaat die van klein naar groot loopt. Ik wil het voor iedereen mogelijk maken om iets kleins (prijs of formaat) te kunnen geven aan een ander.

http://www.dekleinekadootjes.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat had ik gehoord van een aantal op dit forum hier.

 

Dit is een antwoord waar ik iets mee kan. Bedankt

Ook al is het van ee particulier uit het buitenland dan is het betaalde bedrag het betaalde bedrag en zijn de kosten niet terug te vorderen.

 

 

Klein heeft in mijn webwinkel 2 betekenissen: de prijs en het formaat die van klein naar groot loopt. Ik wil het voor iedereen mogelijk maken om iets kleins (prijs of formaat) te kunnen geven aan een ander.

http://www.dekleinekadootjes.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 151 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.