Ondernemers kunnen vanaf 1 juli tot 50 procent van de nieuwe investeringen direct afschrijven en van de belasting aftrekken, waardoor ze de komende jaren minder kwijt zijn aan de fiscus.
Nu snap ik niet waar Elsevier op baseert dat dit in de komende jaren voordelig zou zijn. Het lijkt me dat als je in 2013 50% afschrijft je in 2013 minder aan de fiscus hoeft te betalen omdat je winst lager is. Daar tegenover staat dan dat je de overige 50% of over 3 jaar (maximaal 20% per jaar) afschrijft waardoor je eerder meer winst hebt óf dat je de overige 50% over bijv. 4 jaar uitsmeert en daardoor al in 2014 meer winst hebt. In beide gevallen betaal je de komende jaren dus evenveel of meer belasting.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
tim123
tim123
Ik las vandaag toevallig dit artikel: Elsevier.nl - Kabinet trekt 400 miljoen uit voor investeringen bedrijven.
Hierin staat:
Nu snap ik niet waar Elsevier op baseert dat dit in de komende jaren voordelig zou zijn. Het lijkt me dat als je in 2013 50% afschrijft je in 2013 minder aan de fiscus hoeft te betalen omdat je winst lager is. Daar tegenover staat dan dat je de overige 50% of over 3 jaar (maximaal 20% per jaar) afschrijft waardoor je eerder meer winst hebt óf dat je de overige 50% over bijv. 4 jaar uitsmeert en daardoor al in 2014 meer winst hebt. In beide gevallen betaal je de komende jaren dus evenveel of meer belasting.
Wie heeft het hier fout? Ik of Elsevier?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/41953-versneld-afschrijven-voordelig-voor-komende-jaren/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag