Ik gebruik voor mijn eenmanszaak de lease-auto van mijn echtgenote die werknemer is. Dit valt dan onder prive-gebruik door mijn echtgenote. De niet-declarable kilometers die ik voor mijn zaak maak neem ik op in de kosten van mijn bedrijfsadministratie ad 0,19 p/km. Is dit een correcte aanname? De bijkomende vraag is of ik declarabele kilometers ad 0,19 p/km met of zonder BTW bij de klant in rekening moet brengen. Moet ik voor deze declarabele km's ook 0,19 p/km aan kosten opvoeren in mijn administratie? Hoor graaf jullie mening! Joris van der Kraai
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
jvdkraai
jvdkraai
Ik gebruik voor mijn eenmanszaak de lease-auto van mijn echtgenote die werknemer is. Dit valt dan onder prive-gebruik door mijn echtgenote. De niet-declarable kilometers die ik voor mijn zaak maak neem ik op in de kosten van mijn bedrijfsadministratie ad 0,19 p/km. Is dit een correcte aanname? De bijkomende vraag is of ik declarabele kilometers ad 0,19 p/km met of zonder BTW bij de klant in rekening moet brengen. Moet ik voor deze declarabele km's ook 0,19 p/km aan kosten opvoeren in mijn administratie? Hoor graaf jullie mening! Joris van der Kraai
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/42045-administratie-km-vergoeding-bij-gebruik-lease-auto-fiscale-partner/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag