• 0

Suppletie aangifte lopend kwartaal direct verrekenen?

Beste dames en heren,

Vanochtend stuurde ik elektronische de aangifte omzetbelasting over kwartaal 2 (uiterste inzend datum 31-07-203) naar de belastingdienst. Vrijwel direct na verzending ontdekte ik een fout op de uitdraai. De ingevulde voorbelasting was niet overgenomen maar 0. Hierna direct een suppletie ingestuurd met de juiste gegevens.

Op de aangifte omzetbelasting staat dus nu dat ik een bedrag van +- 10.000 over moet maken terwijl dit maar ruim 4.000 is na aftrek van de voorbelasting. Ik kan helaas nergens vinden of ik de dit direct mag verrekenen omdat de uiterste inzend datum nog niet verstreken is en het over dezelfde aangifte gaat (zelfde lopende tijdvak). Of moet ik eerst de +- 10.000 betalen en hierna de krap 6.000 terugvragen van de belastingdienst?

Alvast erg bedankt voor jullie reacties!

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

• 0

In de toelichting suppletie lees ik dit:

U hebt te veel btw aangegeven

Hebt u in uw aangifte te veel btw aangegeven? En corrigeert u dit met het suppletieformulier? Dan sturen wij u binnen enkele

weken de beschikking.

De btw die u terugkrijgt, storten wij op uw rekening of verrekenen wij met nog openstaande belastingschulden.

Lijkt mij erop dat ze het achteraf verrekenen maar misschien dat je het ook gewoon zelf mag verrekenen. Ik zou gewoon even bellen dan heb je binnen 5 min rechtstreeks antwoord van de belastingdienst.

• 0

Dag Joosie

Een suppletie indien is een verzoek om een teruggave of een naheffingsaanslag als je moet betalen.

De ingediende aangifte staat in elk geval en zal betaald moeten worden voor eind juli. Dus 10K betalen.

Daarna kun je de teruggave tegemoet zien. Dus 6K retour.

Uit eigen beweging verrekenen is formeel niet mogelijk.

Wat je wel kunt doen is bij de Belastingdienst afdeling invordering vragen of ze het bedrag van de aangifte willen verrekenen met de suppletie. Je hebt nog 10 dagen dus hopelijk lukt dat.

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

• 0

Bedankt voor de reactie Joost, jammer dat dit niet direct kan/ mag. Ik ga morgen gelijk contact opnemen met de belastingdienst en kijken wat we nog kunnen regelen. Anders toch eerst het complete bedrag betalen en de teruggaaf afwachten.

• 0

Hallo,

Het antwoord dat Joost geeft is correct. Je moet het bedrag van de aangifte betalen en je ontvangt later een teruggaafbeschikking van ons. Je kunt wel verzoeken om uitstel van betaling voor de +/- € 6.000. Stuur hiervoor een brief naar je belastingkantoor. Het is overigens niet mogelijk om je btw-aangifte nogmaals in te dienen.

Karin

Webcareteam Belastingdienst

Webcareteam van de Belastingdienst voor (startende) ondernemers

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar