Ik heb een bedrijf met 2 andere partners. Wij keren gelijke managementfees uit naar de 3 Holdings, waaruit we onder andere ons eigen salaris betalen. Nu rijd ik veel zakelijke kilometers voor de werkmaatschappij met mijn leaseauto die ik vanuit mijn eigen Holding betaal (met privé de volledige bijtelling). Hierover 2 vragen:

1) Wat is een redelijke kilomtervergoeding? Die 19 cent dekt de werkelijke kosten natuurlijk nooit.

2) Aan wie kan ik deze kilometervergoeding laten uitbetalen; mijn Holding of mag dat ook aan prive? Liefst het laatste, maar is dat goed te onderbouwen?

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/42317-lease-auto-en-kilometervergoeding/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

1) Wat is een redelijke kilomtervergoeding? Die 19 cent dekt de werkelijke kosten natuurlijk nooit.

Die kun je bijvoorbeeld hier berekenen.

2) Aan wie kan ik deze kilometervergoeding laten uitbetalen; mijn Holding of mag dat ook aan prive? Liefst het laatste, maar is dat goed te onderbouwen?

Wie mlaakt de kosten? De holding want die stelt de auto te beschikking, dus daar dient de vergoeding ook aan betaald te worden.

modedit: link gerepareerd

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

• 0

Wat is een redelijke kilomtervergoeding?

Wat ook belangrijk is in deze (voor de samenwerking) is dat de andere twee dit ook redelijk vinden.

Wanneer jij in een Bentley rondrijdt en berekend hebt dat je hier X euro per kilometer voor moet kunnen ‘declareren’, kan dat volgens mij leiden tot behoorlijke spanning.

Goed overleggen, dus.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar