Ik heb een bedrijf met 2 andere partners. Wij keren gelijke managementfees uit naar de 3 Holdings, waaruit we onder andere ons eigen salaris betalen. Nu rijd ik veel zakelijke kilometers voor de werkmaatschappij met mijn leaseauto die ik vanuit mijn eigen Holding betaal (met privé de volledige bijtelling). Hierover 2 vragen:
1) Wat is een redelijke kilomtervergoeding? Die 19 cent dekt de werkelijke kosten natuurlijk nooit.
2) Aan wie kan ik deze kilometervergoeding laten uitbetalen; mijn Holding of mag dat ook aan prive? Liefst het laatste, maar is dat goed te onderbouwen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
MichaelAmsterdam
MichaelAmsterdam
Ik heb een bedrijf met 2 andere partners. Wij keren gelijke managementfees uit naar de 3 Holdings, waaruit we onder andere ons eigen salaris betalen. Nu rijd ik veel zakelijke kilometers voor de werkmaatschappij met mijn leaseauto die ik vanuit mijn eigen Holding betaal (met privé de volledige bijtelling). Hierover 2 vragen:
1) Wat is een redelijke kilomtervergoeding? Die 19 cent dekt de werkelijke kosten natuurlijk nooit.
2) Aan wie kan ik deze kilometervergoeding laten uitbetalen; mijn Holding of mag dat ook aan prive? Liefst het laatste, maar is dat goed te onderbouwen?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/42317-lease-auto-en-kilometervergoeding/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag