• 0

Affiliatemogelijkheden kleine webshop (opencart)

Sinds februari ben ik begonnen met een webshop genaamd www.webstash.nl

Dit doe ik naast mijn studie en thuis. Het is mijn bijbaantje en passie.

Omdat mijn budget nog niet zo groot is maar ik wel toe ben aan een volgende stap(meer klanten/conversie) ben ik op zoek naar een affiliate programma (als adverteerder). Een aantal netwerken heb ik benaderd maar mijn budget is nog wat te klein. De instapkosten en maandelijkse bedragen al snel 400 euro + 55 euro per maand. Daarnaast een commissie van 10%. Ik ben bang dat ik hierdoor niks meer overhoudt.

Afgelopen half jaar heb ik vooral promotie gemaakt door middel van het benaderen van diverse beautybloggers/winacties. Ik merk hieruit dat ik (korte tijd) meer bezoekers krijg. Ik wil me dus met de affiliate vooral op dit soort bloggers gaan richten.

 

Ik werk met OpenCart en daarin zit de functie affiliate. (iemand evaring daarmee?) http://docs.opencart.com/display/opencart/Affiliates Dat is wat ik gevonden heb. Het lijkt redelijk makkelijk! maar ik vraag me af of ik hiermee aan alle regels voldoe en al alle software in huis heb?

 

Mijn vraag is dus of het mogelijk is zelf een klein netwerk op te starten. Ik lees namelijk overal dat dit erg tijdrovend is en er veel bij komt kijken. Maar is dit in mijn geval(zo kleinschalig) ook zo? Of zal opencart mij alles kunnen bieden?

Het lijkt me niet moeilijk om beautyblogsters te vinden die wat bij willen verdienen. (ik wordt dagelijks benaderd voor winacties/productreviews) Kan ik via het opencart of een ander systeem de publishers inzicht geven in de verkopen? daarnaast is mij niet bekend hoe de uitbetaling zal verlopen? (automatisch of handmatig)

 

Verder ben ik opzoek naar tips voor affiliate-netwerk die wel bij me past. dus bijvoorbeeld echt costs per sale rekenen en geen instapkosten eisen.

 

Hopelijk hebben jullie de tijd mij hier wat duidelijkheid in te geven.

 

 

 

[spatie verwijderd uit kopregel - mod]

Webshop in accessoires en modemusthaves - http://www.webstash.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

eigen affiliate systeem kan veel werk zijn ja.

Ik heb affiliate systeem van opencart nog niet bekeken maar zal wel vrij basic zijn.

 

Ik heb hiervoor ook altijd volledig eigen affiliate systeem willen hebben omdat ik dan flexibeler zou zijn met aanbieden van promotie opties aan mijn affiliates. maar ontwikkeling en beheer software was een grote tegenvaller en is nu ook gestopt.

 

Ga nu als mijn shops weer online zijn eens kijken of ik niet toch met een bestaande partij kan werken (als dat lukt met verschillende marges op mijn producten).

 

met eigen programma moet je ook zelf maar zien dat je affiliates krijgt. Met bestaande partij brengen die ineens honderden tot duizenden affiliates aan.

En de belangrijkste affiliates willen enkel maar met dat soort grote partijen werken omdat dat makkelijker te beheren is als 10tallen kleine partijen met hun eigen sites (die ook regelmatig weer verdwijnen).

Link naar reactie
  • 0

Beste S.

 

Allereerst, mooie webshop! Ziet er goed en professioneel uit.

 

Ik heb zelf een eigen affiliate systeem proberen te ontwikkelen maar dit is inderdaad ontzettend tijdrovend. Het systeem niet zozeer maar wel het vinden en behouden van affiliates. Zoals Daniel terecht al aangeeft kiezen deze liever voor de vaste netwerken.

 

Deze vaste netwerken zijn inderdaad prijzig maar kunnen heel erg veel opleveren. Mijn advies is om eens de tarieven en voorwaarden van Daisycon op te vragen. Geef hierbij aan dat je exclusief hun netwerk wil gebruiken (dit levert je aardige korting op). Ik vond Daisycon zelf de meest gunstigste destijds.

 

 

Online op Maat - Dropshipment Webshops en Online verkopen

http://www.onlineopmaat.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie Remco.

 

Inmiddels ben ik eens gaan testen via het opencart-systeem om zelf een klein affiliate netwerk op te zetten. Inmiddels staat mijn banner/artikelen met links op ongeveer 30 kleine blogs.

De samenwerking tussen deze bloggers is erg leuk, ze vinden het leuk om mee te denken met de webshop, artikelen te schrijven en dit zal waarschijnlijk goed zijn voor de SEO. (af en toe wat extra bezoekers ook via de artikelen/banners)

Echter heb ik hieruit nog geen enkele verkoop gerealiseerd.

(altijd leuk om zoiets eerst kleinschalig uit te testen)

 

Ik ben nu dus toch op zoek om serieus met een groot affiliate netwerk aan de slag te gaan, hiervoor heb ik met tradetracker contact gehad, die inderdaad ook lagere tarieven aanbood voor exclusieve samenwerking. Daisycon was iets prijziger, maar door jou tip heb ik nu ook navraag gedaan of deze ook gebruik maken van lagere bedragen voor exclusieviteit.

 

Dan nog een klein probleem dat ik zelf niet sterk ben met photoshop en banners maken om te gebruiken hierbij, maar dat is weer een ander iets ;) Hier zal ik iemand voor gaan inschakelen.

Webshop in accessoires en modemusthaves - http://www.webstash.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste S.,

 

Ik werk veel samen met affiliate netwerken (waaronder Daisycon) en ik weet niet wat het instaptarief is voor jou, maar ik zou met een klein budget wel oppassen. Voor zover ik weet nemen de netwerken alle webshops aan, ivm de vaste lasten die ze doorberekenen, maar er zijn er maar weinig die affiliates echt actief gaan promoten.

 

Je kan natuurlijk wel wat in van die automatische feed sites terechtkomen, maar of dat het waard is? Maar nogmaals, ik weet dus niet wat het kost om bij daisycon in de lijst te komen en voor hoelang je een contract aan moet gaan, als het meevalt dan kan je het altijd doen, als je er geld mee verliest dan is het iig een ervaring die je rijker bent.

 

Maar als ik het zo snel zie zou ik als ik jou was gewoon een goede relatie opbouwen met de bloggers en het advertentiebudget gebruiken om hen te voorzien van samples en daarnaast misschien zelf wat te adverteren (eventueel direct buys bij de blog sites).

 

Wel ben ik heel erg benieuwd naar ervaringen van anderen met de affiliate netwerken (als adverteerder, niet als publisher).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 169 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.