• 0

Potentiële klanten zoeken voor validatie product (online planning software)

Beste forumleden,

Naast mijn werk als software engineer ben ik in mijn vrije tijd al enige tijd voor een klant een maatwerk applicatie aan het ontwikkelen. Deze software wordt gebruikt om een deel van het inkoopproces van het bedrijf mee te plannen. Het gaat hierbij om een klein / middelgroot MKB bedrijf, die deze software gebruikt naast grote bestaande pakketten voor het plannen van resources, etc.

Het resultaat van dit project heeft mij op idee gebracht om de 'basis' hiervan verder door te ontwikkelen en in de markt te zetten voor kleine MKB bedrijven. Mijn idee is om planning software te ontwikkelen, die breed ingezet kan worden. Dit kan door een aantal 'modules' te ontwikkelen, die gebaseerd op dezelfde fundament verschillende planing gerelateerde problemen oplossen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan simpele resourceplanning voor kleine bedrijven, of bijvoorbeeld het organiseren / plannen van de inkoop van bouwmaterialen voor een klein bouwbedrijf. Ik heb gezocht naar vergelijkbare software, het probleem van het huidige aanbod is in mijn optiek dat het of verouderde / offline pakketten zijn, of dat het gericht is op de grote bedrijven (met projectmanagement, etc.). Mijn doel is om een gebruiksvriendelijk pakket te bouwen, wat via internet altijd beschikbaar is. Het bouwen van deze software (technisch / interactie) kan ik zelf, voor het design heb ik contacten die dat voor me kunnen doen.

Probleem

Het probleem wat ik momenteel heb is dat ik slechts 1 klant heb (bovengenoemd) om dit plan te valideren. Ik heb in een vorige startup de fout gemaakt om een product te bouwen wat slecht bij de behoefte van de markt aansloot (te lang op de 'zolderkamer' doorgebracht) en wil dat nu voorkomen. Ik heb momenteel een product wat ik, met wat cosmetische aanpassingen, al aan klanten zou kunnen tonen (zonder voor gek te staan).

Mijn vraag is of jullie goede suggesties hebben hoe ik het beste potentiële klanten kan vinden, om dit product verder mee te ontwikkelen. Ik heb wel ervaring met het benaderen van klanten voor het leveren van diensten, maar vind dit lastiger omdat je bedrijven moet vinden die dit 'probleem' hebben.

Alvast bedankt voor alle suggesties, op- en aanmerkingen hoor ik graag, aangezien dit mijn eerste post op dit forum is :)

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Wellicht moet je het niet aan klanten tonen ter validatie maar juist aan inkoopmanagers, cpo's etc.

Wellicht kun je op www.inkoperscafe.nl contacten leggen.

Succes

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

• 0

@Joos

Bedankt voor je tip, ik ga eens even rondkijken op die website. Ik vraag me alleen wel af of de doelgroep die ik voor ogen heb echt inkoopmanagers of dergelijke rollen hebben, aangezien het de wat kleinere MKB bedrijven zijn. Dat maakt het volgens mij ook lastiger om ze te benaderen voor een pilot-fase, omdat dit maar een klein deel van het takenpakket is. Ik vraag me dus af waar ik mensen met dit 'probleem' kan vinden. Als je eenmaal een product hebt kan je met wat meer marketing deze mensen wel te bereiken.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar