• 0

overeenkomst van opdracht en faillisement opdrachtgever / relatiebeding

Mijn opdrachtgever heeft onlangs zelf zijn faillissement aangevraagd dit nadat ik 2 dagen eerder de overeenkomst ontbonden had wegens het niet ,meer verstrekken van verkoopleads en het niet betalen van de facturen. Na de ontbinding ben ik direct voor een andere opdrachtgever gaan werken en heb geprobeerd de klanten waar ik verkocht had te helpen. Deze mensen hadden 30 % aanbetaald voor te leveren kozijnen. Ze belde met de curator maar die gaf niet thuis waarna ze uiteraard mij benaderde daar het bedrijf failliet was en de telefoon niet opgenomen werd. Bij enige klanten heb ik alsnog zonder bijbetaling via de nieuwe opdrachtgever kozijnen kunnen leveren geheel belangeloos daar er nog maar 70 % van het oorspronkelijke aankoopbedrag over was. Persoonlijk is mijn schade ruim 15000 aan niet betaalde facturen. Tot mijn grote verbazing ontving ik nu een vordering van de curator van 250.000,- wegens het schenden van de overeenkomst ( relatiebeding ). Bovendien zal ik mij ook juridisch bij moeten laten staan wat nog meer geld gaat kosten. Ik ben pas 2 jaar geleden gestart en heb weinig financiële middelen. De activa uit de failliete boedel zijn d.m.v. een stroman verkocht aan de eigenaar van het failliete bedrijf. Volgens de curator is er geen geld om een boekenonderzoek te doen daar ik dit bedrijf verdenk van faillissement fraude. Dus nemen ze de gemakkelijk weg en leggen bij mij een mega claim neer. Wie weet wat te doen ?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Linde,

 

Welkom op HL. Misschien is het handig jezelf eerst even voor te stellen en te vertellen wat je precies doet / deed voor die opdrachtgever. Aan hetgeen je hierboven vertelt kan ik geen touw vastknopen.

 

mod-groet,

Marjan

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Primair: wat Marjan schrijft ;)

 

Tot mijn grote verbazing ontving ik nu een vordering van de curator van 250.00,- wegens het schenden van de overeenkomst.

 

Even voor ons beeld van de vordering, is het nu € 25.000,00 of € 250.000,00?

 

Hoe dan ook, het is lastig bepalen zonder de onderliggende stukken. Zoek in dit stadium hulp van een advocaat die wellicht de boel in de kiem kan smoren, dus voordat er een rechter in beeld komt. Neem zeker contact op met StevenK.

 

Even een ander verhaal over jouw eigen vordering: werkte je al die tijd enkel en alleen voor deze failliete opdrachtgever of had je meerdere opdrachtgevers?

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

vordering is € 250.000,- al zal de soep niet zo heet gegeten worden als opgediend. Werkte nog voor een ander bedrijf van dezelfde opdrachtgever , dit bedrijf had al wat eerder opgehouden te bestaan. Overigens opdrachtgever is al 7 keer failliet verklaard naar nu blijkt.

Link naar reactie
  • 0

Werkte nog voor een ander bedrijf van dezelfde opdrachtgever , dit bedrijf had al wat eerder opgehouden te bestaan.

 

Dus je werkte op het moment van faillissement als agent voor één opdrachtgever. Dan is het heel goed mogelijk dat je in fictieve dienstbetrekking stond/staat tot jouw opdrachtgever. Als dat het geval is heb je een loonvordering op de opdrachtgever en komt het UWV in beeld. In dat geval heb je een veel grotere kans om wat van je vordering terug te zien dan in de boedelvordering die je nu als zelfstandige hebt. Lijkt mij zeker de moeite van onderzoeken waard.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 187 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.