• 0

MKB Nederland stuurt incassobureau op mij af

Ik heb een tijdje in de clinch gelegen met de verhuurder van mijn bedrijfspand. Andere ondernemers kwamen toen met de suggestie om lid te worden van MKB Nederland omdat zij konden helpen met het opzeggen van het huurcontract.

 

Ik heb toen gebeld met MKB Nederland met de vraag wat zij voor mij konden betekenen en heb een informatiemap aangevraagd. Ik heb nooit lidmaatschap aangevraagd. Maar nu krijg ik al een aantal maanden brieven van MKB Nederland waar ze mij dringend verzoeken om mijn lidmaatschap geld te betalen en als ik dat niet doe dat ze een incassobureau op me afsturen.

 

Nou heb ik twee weken geleden gebeld met MKB Nederland en gezegd dat ik nooit om een lidmaatschap heb gevraagd en gevraagd of ze mij uit hun systeem willen halen. Dat zou gebeuren en ik zou geen brieven meer van ze krijgen. Maar nu krijg ik vanochtend een brief van een incassobureau dat ze hebben ingeschakeld. En nu moet ik 302,50 euro betalen voor het lidmaatschap en 100 euro voor incassokosten en als ik dat binnen 5 dagen niet betaal dan wordt ik gedagvaard door hun, zeggen ze.

 

Kunnen ze mij dwingen om dit te betalen? Ik heb hier nooit om gevraagd en het is ook niet zo dat ik elke dag 402,50 over heb.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat zou gebeuren en ik zou geen brieven meer van ze krijgen.

 

Ik zou gewoon maandag weer bellen, ga ervan uit dat jouw telefoontje (nog) niet aan hun debiteurenafdeling is doorgegeven of (nog) niet is verwerkt. Niet alleen ambtelijke molens malen langzaam ...

 

Wel handig als je nog weet met wie je twee weken geleden hebt gesproken. Heb je dat ergens genoteerd?

Link naar reactie
  • 0

€100,- incassokosten of €92,82 'kosten dezes' omdat je al bent gedagvaard? €100 incassokosten (33% van de vordering) lijkt me erg onredelijk. Ik kan zo snel geen algemene voorwaarden van MKB Nederland vinden om te kijken wat daar in staat.

 

Anyways, je kunt het incassobureau schriftelijk verzoeken om de onderhavige stukken onder de mededeling dat je bezwaar aantekent tegen de vordering daar je geen overeenkomst bent aangegaan. Beknibbel hier niet op een postzegel of kosten om een aangetekend schrijven te versturen. Mochten ze je daadwerkelijk gaan dagvaarden sta je een stuk sterker. Toon jij maar eens aan in de rechtbank dat je gebeld hebt en wat er tijdens dergelijk telefoongesprek besproken is.

 

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

Mooi dat het is opgelost!

 

€100,- incassokosten of €92,82 'kosten dezes' omdat je al bent gedagvaard? €100 incassokosten (33% van de vordering) lijkt me erg onredelijk. Ik kan zo snel geen algemene voorwaarden van MKB Nederland vinden om te kijken wat daar in staat.

 

100 euro incassokosten op een hoofdsom van 302 euro is inderdaad teveel. Het mag 15% zijn met een minimum van 40 euro, wat neerkomt op 45 euro en een paar centen. (https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stb-2012-141.html)

 

Ondanks dat het is opgelost zou ik MKB nederland toch eens wijzen op de werkwijze en te hoge tarieven van hun incassobureau.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.