feddedejong

Senior
  • Aantal berichten

    43
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

feddedejong's trofeeën

  1. Daar vind ik allemaal voorbeeldbrieven voor normale huurders. Niet voor bedrijfsruimten.
  2. Wat moet er allemaal in aangetekende brief staan voor opzeggen bedrijfsruimte? Iemand een voorbeeldbrief?
  3. Heb huurcontract van 1 jaar waar nu al aantal maanden van verstreken zijn en opzegtermijn van 3 maanden uit mijn hoofd, maar zal dat even nakijken.
  4. Is het opzeggen via de mail van een huurcontract van bedrijfsruimte voldoende? Of kan ik beter het zekere voor het onzekere nemen en een aangetekende brief versturen?
  5. Wij willen een deel van containers gebruiken om goederen te verschepen naar israel. Zin om containers te delen? :)
  6. Israel is niet een land als Engeland waar dagelijks duizenden vrachtwagenchauffeurs naartoe rijden. Hoe vind ik een goedkope manier om een halve container, een container of een grote bestelbus voor weinig daarnaartoe te krijgen? Nederland importeert wel wat groente, fruit, wijn etc uit Israel. Dus je zou zeggen die containers gaan niet allemaal vol weer terug.
  7. Bedankt voor uw reactie! Het pand ligt bij een rijtje van ong 6 winkels (buurtsuper, slager, patatzaak, kledingwinkel) en vlakbij een school. Ik denk dat ik het met de winkel net wel of net niet redt, vandaar dat ik het zou willen combineren met een webwinkel. Met een webwinkel ben je bereikbaar voor heel Nederland en kan je volgens mij ook goed winst uit halen. Alleen een webwinkel is voor mij op dit moment niet mogelijk, omdat ik nog bij mijn ouders woon. Voor het huren van een winkel is dit juist ideaal, omdat ik naast kostgeld geen vaste lasten van een huis heb. Een webwinkel mag je gewoon beginnen zonder winkel. Dus ik zou zeggen begin eerst met een webwinkel en kijk hoe dat loopt en of je het ondernemerschap echt leuk vind. Ik heb ook een webwinkel met winkel gehad en de webwinkel liep goed, maar de winkel niet dus ik gooide goed geld naar kwaad geld.
  8. Je kan zeker korting en/of huurvrije maanden krijgen in deze tijd. Er staat gigantisch veel winkelruimte vrij en het is zogezegd een "kopersmarkt". Maar er staat niet voor niks veel vrij. Voordat je over gaat tot huren, ga na wat de doorloop er is in de straat waar het winkelpand is gelegen. Hoeveel van die klanten per week heb je nodig om goed te draaien? Is het realistisch dat die ook binnen komen en minimaal dat gemiddelde bedrag uitgeven dat jij nodig hebt om geld te verdienen? Wat als dat niet uitkomt? Wat zijn de plannen van de gemeente met die winkelstraat of het winkelgebied? Praat met winkeliers in die buurt en vraag hoe zij er tegenaan kijken. Ik zou ook geen 2-jarig contract, laat staan een 5-jarig contract tekenen. Veel winkeliers tekenen tegenwoordig een 1-jarig contract omdat de detailhandel het gewoon erg moeilijk heeft. Gas, water, licht was voor mijn winkel 90 m2 zo'n 150 euro per maand. Verzekeringen en kosten die er bij komen: ik had geloof ik wa-verzekering en inbraakverzekering. Daarnaast had ik ook nog een inbraaksysteem met daaraan gekoppeld een meldkamer die het systeem in de gaten hield. Voor een abonnement bij die meldkamer betaalde ik zo'n 100 euro per maand. Ik snap dat je erg positief bent over je eigen plannen en het gevoel hebt dat het niet fout kan gaan. Dat tekent een goede ondernemer; positiviteit. Maar ik zou wel een forse veiligheidsmarge inbouwen door erg goed een goede winkel locatie uit te onderhandelen voor een lage huurprijs. Als het dan minder loopt heb je die veiligheidsmarge. Veel vastgoedondernemers hebben het vastgoed in de gouden tijd gekocht en die winkelpanden staan nog voor forse bedragen in de boeken en de meesten blijven nog gewoon dezelfde bedragen vragen voor winkelruimtes als voor 2008. Concluderend: doe het, maar bouw een forse veiligheidsmarge in en bereken ook mindere scenario's in je businessplan.
  9. Vinden ze het gek dat de economie niet goed draait met al die regels?
  10. De hosting is bij een klein bedrijfje die ook mijn site hebben gemaakt. Ze zeiden we hosten ook sites, wil je gebruik maken van onze diensten? Ik zei ja host maar en stuur maar een factuurtje. Ik heb dus nooit ergens iets aan gevinkt. De website registratie is gedaan bij een ander bedrijf en is al opgezegd. Het bedrijf zegt dat ik een overeenkomst met ze ben aangegaan doordat ik ze betaald heb en dat ik als bedrijf hosting niet maandelijks op kan zeggen.
  11. Ik heb al twee jaar een website online staan dat gehost wordt door een klein bedrijfje. Ik heb nooit een contract of niks ondertekend ik ben gewoon begonnen met betalen voor het hosten na het ontvangen van een factuur. Nu wilde ik de hosting opzeggen, maar het bedrijfje zegt dat ik de hosting voor 21-03-2014 had moeten opzeggen en dat ik nu moet betalen voor het hosten van de website tot 21-03-2015. Kan ik hier iets tegen inbrengen?
  12. MKB Nederland heeft me nu wel netjes uit haar systeem gehaald en ik heb een bevestigingsmail gekregen waarin dat wordt bevestigd. Nog bedankt voor de reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.