• 0

opschorten managementovereenkomst bij geen betaling?

Ik heb uiteraard rondgeneusd op deze en andere websites maar heb het idee dat ik toch een vraag heb waar elders geen antwoord op is te vinden.

Ik ben via een holding mede eigenaar van een BV en word ingehuurd als een van de directeuren. Door een oplopend conflict wordt ik al enige tijd niet meer betaald (managemenfee). Ik zie een failissement aankomen en verwacht dat nieuwe facturen niet zullen worden betaald. Kan ik de MOVK opschorten wegens wanprestatie en de werkzaamheden die ik bij klanten verricht rechtstreeks factureren, of heb ik dan straks wellicht een curator die mij wanbestuur verwijt?

 

 

afkorting in titel aangepast

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoe bedoel je de MOVK opschorten? Dan kun jij je fee ook niet meer factureren...lijkt me niet de bedoeling.

 

Als je vervolgens zelf gaat factureren om dat recht te zetten dan denk ik dat de curator daar inderdaad niet in mee zal gaan.

Je treedt in concurrentie met de BV en dat kan doorgaans niet zonder voorafgaand akkoord van de AvA van de BV.

 

Is er een aandeelhoudersovereenkomst? Wat zegt die over concurrentie, nevenwerkzaamheden en/of zaken doen met relaties van de BV?

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

 

Joost, idd geen fee. maar factureren gaat niets opleveren.

Ik begrijp uit jouw antwoord dat een akkoord van de AvA mij kan helpen. dat is zeker een idee. in de statuten staat (uiteraard?) dat de AvA over de arbeidsvoorwaarden gaat, dus dat is wellicht iets. Er is een MOVK, maar die is nooit door de AVA vastgesteld of bekrachtigd.

Link naar reactie
  • 0

Dit gaat niet om de arbeidsvoorwaarden maar om mogelijke schending van bedingen op het gebied van:

- relaties van de BV;

- in concurrentie treden met de BV;

- of ongevraagd nevenactiviteiten uitvoeren.

 

Een van de drie kan in de statuten staan. Eerder zie je ze in een aandeelhoudersovereenkomst. Is die er?

 

En voor welk deel ben jij aandeelhouder? Als je dit aan de AvA wilt voorleggen dan kan het zijn dat je met jouw stem niet voldoende gewicht in de AvA hebt om jouw verzoek aanvaard te krijgen.

 

gr. Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 149 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.