• 0

Inkoopkosten of Bedrijfskosten bij een Restaurant / Catering

Goedemiddag,

Ik vroeg me het volgende af.

Voor mij is het niet helemaal duidelijk wanneer ik iets inkoop of het daadwerkelijk inkoopkosten zijn of onder rubriek 4 - bedrijfskosten thuis hoort.

Voorbeeld een administratie van een Restaurant.

Inkoop levensmiddelen en drank etc dat is duidelijk, dit zijn daadwerkelijk inkoopkosten.

Maar andere aanschaffingen zoals wegwerpbakjes / servetten maar ook benodigheden zoals pannen en borden. Valt dit onder de inkoopkosten of bedrijfskosten?

ben benieuwd

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

En wat is volgens jouw systematiek dan het verschil tussen inkoopkosten en bedrijfskosten?

Dat bepaalt normaal gesproken namelijk wanneer iets in de verslaggeving als kostprijs van de omzet of als onkosten aangemerkt wordt.

Klinkt trouwens als een studievraag (of een vraag voor een cliënt).

• 0

Het gaat mij er inderdaad om of het bij de kostprijs van de omzet thuis hoort bij de overige bedrijfskosten / onkosten.

Ik heb de studie afgerond en werk sindskort op een administratiekantoor waar we voor diverse cliënten administratie doen.

Mijn werkgever was met vakantie, dus ik stond er even alleen voor.

Was gewoon eens benieuwd wat juist is.

• 0

Ik heb de studie afgerond en werk sindskort op een administratiekantoor waar we voor diverse cliënten administratie doen.

Mijn werkgever was met vakantie, dus ik stond er even alleen voor.

Dan sluit ik dit topic omdat de vraag buiten de focus van HigherLevel valt (HL is een ondernemersforum).

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar