Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
headquarters

Versturen van testartikelen

Recommended Posts

Steeds vaker krijg ik het verzoek om een kledingstuk (vóór veredeling) eerst op te sturen naar een geïnteresseerde zodat deze eerst kan voelen, zien en eventueel passen voordat er mogelijk tot een order mét veredeling wordt overgegaan. Ik begrijp de verzoeken en wil daar graag aan meewerken maar weet niet zo goed hoe ik dit administratief moet aanpakken.

 

Een gëinteresseerde op voorhand laten betalen voor een "kijk artikel" vind ik niet klantvriendelijk. Maar het is vaak heel moeilijk inschatten of er een order volgt. Als er een order volgt neem ik graag alle kosten voor het toesturen van een kijk artikel op me. Volgt er echter geen order, dan ben ik het artikel kwijt + verzendkosten. Of moet ik het terug laten sturen?

 

Kortom, het komt steeds vaker voor en ik zou dit graag mooi oplossen. Klantvriendelijk, maar toch ook wel enigzins kostendekkend. Heeft iemand tips om dit leuk aan te pakken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zou een bepaald bedrag voor test artikel in rekening kunnen brengen en als er dan definitieve order geplaatst wordt dat bedrag weer in mindering kunnen brengen (of zelfs dubbel in mindering).

 

Dat kan je natuurlijk ook alleen doen in gevallen waarbij je "onderbuik gevoel" aangeeft dat de kans op een echte order erg klein is.

 

indien ze test artikel betaald hebben en dat weer als korting op order krijgen zullen ze misschien net iets sneller bij jou de bestelling plaatsen als alsnog verder naar andere leverancier kijken omdat ze immers al in die order geïnvesteerd hebben (ook al is dat minimaal)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij kleine potentiele orders zou ik het ook gewoon factureren en bij een order weer in mindering brengen. Als klant zou ik dat ook volledig acceptabel vinden.

 

Als je het hebt over een mogelijk grote order, dan kun je het als investering in die klant zien en het gratis opsturen, natuurlijk. Wat klein en groot is bepaal je natuurlijk zelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 11 leden online en 366 gasten

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept