• 0

Indienen facturen ter vordering bij een incassobureau

Wij zijn altijd op zoek naar manieren om het zo makkelijk mogelijk te maken om facturen in te dienen bij incassobureaus.

 

Mijn vraag is nu eigenlijk, wat zouden jullie nou makkelijk vinden in jullie huidige situatie? Een module voor een bepaald pakket, of simpelweg de factuur faxen of misschien een XML bestand indienen ..

 

Graag hoor ik wat in jullie situatie het makkelijkst zou zijn.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een openstaande factuur is slechts 1 variabele. Wat reeds met debiteur gecommuniceerd is, het contract, eventuele voldane deelbetalingen e.d. zijn ook variabelen die bij een incassotraject horen. Je systeem moet hier rekening mee houden, anders is het niet volledig te benutten. Incassobureaus moeten ook met jouw systeem willen werken. Ik weet dan ook niet of je voor de makkelijkste optie moet gaan.

 

Qua module is een webbased - goed beveiligde - applicatie voor invoer gegeven op jullie eigen server i.c.m. XML-functie voor migratie van de gegevens naar het incassobureau een goede optie. Wanneer een incassobureau de opdracht niet accepteert kan je eenvoudig migreren naar andere aanbieders. Ook zou je een soort offertesysteem kunnen maken op deze manier. De XML-functie kan je dan op userid-niveau beveiligen. Let uiteraard wel op privacyvoorwaarden.

 

Incassobureaus gebruiken verschillende soorten softwarepakketten. Sommige zijn geschikt voor XML, andere niet. Eventueel zou je ook een front-endapplicatie kunnen maken zodat een incassobureau met een niet geschikt softwarepakket toch gebruik kan maken van je dienstverlening (tegen vergoeding van een additionele fee uiteraard).

 

Link naar reactie
  • 0

De meeste incassosoftware kan ook bulkzaken verwerken. Doorgaans op basis van XML. Is een kwestie van eenmaal goed afstemmen en instellen en dan scheelt dat aan beide zijden veel tijd.

 

Het volume moet uiteraard wel groot genoeg zijn om dit af te stemmen en in te stellen. Bij enkele vorderingen per maand is het niet echt de moeite.

Link naar reactie
  • 0

Wij zijn altijd op zoek naar manieren om het zo makkelijk mogelijk te maken om facturen in te dienen bij incassobureaus.

 

Mijn vraag is nu eigenlijk, wat zouden jullie nou makkelijk vinden in jullie huidige situatie? Een module voor een bepaald pakket, of simpelweg de factuur faxen of misschien een XML bestand indienen ..

 

Graag hoor ik wat in jullie situatie het makkelijkst zou zijn.

 

 

 

Wie is "Wij" en waarom is het voor jou belangrijk wat voor andere "het makkelijkst" zou zijn? Heb je zelf een incassobureau?

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

Bij deze aanpak gaat het incasso bureau er dus automatisch van uit dat de crediteur in zijn recht staat.

Het is bij mij meer dan eens voorgekomen dat ik een incasso bureau op mijn dak kreeg waarvan de factuur zeker geen grond meer had tot betalen. Wil je daar als incasso bureau je goede naam aan hangen?

De debiteur kan dan de kosten voor de tegenpartij fors op laten lopen voordat deze wederom zijn kaarten op tafel legd.

 

Paul

 

(de meest hilarische dwangbrief van een incassobureau ging bij mij over een opendstaande creditnota van de crediteur...)

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.