Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
CK
CK
Hallo allemaal,
Momenteel zijn we bezig met het opstarten van een webwinkel. De producten die we willen verkopen worden nog niet in Europa gemaakt/verkocht. Vandaar dat we contact hebben opgenomen met leveranciers in de US.
Nu zitten we echter met de volgende vragen:
Hoe kunnen wij het beste onze risico's inperken?
We hebben het product nog niet in handen gehad en we hebben nog geen zaken gedaan met de betreffende leveranciers.
Hoe kunnen het beste gemaakte afspraken met de leveranciers worden vastgelegd?
Minimumorder hoeveelheid
Verschillende leveranciers hebben al gereageerd. Waarop er eentje een voorstel doet met een min. order hoeveelheid. Echter dit is voor ons (studenten hbo), iets te hoog gegrepen. Niet alleen financieel, maar ook met de afzetmarkt (wordt hier immers nog niet verkocht). Hoe kunnen we het beste op zo'n voorstel reageren?
We horen verschillende antwoorden van verschillende mensen, echter nog niemand die echt ervaring met zo'n situatie heeft.
De eerste gedachte is om een kleine hoeveelheid (stel 10 stuks) over te laten komen en proberen af te spreken dat er betaald wordt nadat wij het verkocht hebben (binnen een bepaalde periode). Mocht dit niet het geval zijn dan betalen we de overige producten uit eigen zak.
Echter geen idee of dit mogelijk, laat staan verstandig is. Het is de bedoeling om een relatie met de leverancier aan te gaan voor een langere tijd.
Graag advies van jullie kant.
Bij voorbaat dank.
CK
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag