We kennen natuurlijke huurcontracten voor de huur van een vaste kantoorruimte.
En we kennen flexplekken, zo'n plek bij een hotel/restaurant waar je even wat kunt werken mbv WiFi,
waar je kunt praten met een relatie, waar je koffie kunt krijgen en waar je alleen je koffie en het parkeren hoeft te betalen en waar je niet hoeft te reserveren en waar je geen contract voor hebt.
Nu doe ik iets daar tussenin zit en verwarrend genoeg noem ik dat ook Flexplekken (maar wellicht wordt het dus tijd voor een minder verwarrende naam).
'Mijn' Flexplek is een plek in een bedrijvencentrum welke je kunt gebruiken indien gewenst,
Je kiest een vrij buro in de flexplek ruimte en gebruikt elektra en WiFi om daar te kunnen werken.
Een vergaderruimte of spreekkamer kun je optioneel krijgen voor een kleine meerprijs.
Tot zover eigenlijk net als die andere flexplek in het hotel/restaurant dus.
Het verschil van ''mijn' flexplek is:
- je kunt beschikken over 2 ruimten, naar keuze een sociale werkruimte of een stilte plek,
- je mag het adres ook als kantoor/bedrijfsadres gebruiken
- je post en afleveringen worden ook opgevangen
- er is een contract/abonnement vereist.
De bedoeling is deze flexplekken te laten gebruiken door ZZP'ers die in de regio wonen en daar ook het liefste werken maar het wel handig vinden dat ze een echt kantoor als bedrijfsadres kunnen opgeven
en die over echte kantoorfaciliteiten kunnen beschikking op geringe afstand als daar even behoefte aan is.
De flexplekken zijn een soort abonnementsvorm.
En inmiddels heb ik ook de eerste klanten ervoor (welke bij de KvK een fictief huurcontract van mij hebben getoond).
Overigens is dit een product waarbij ik inzake van starters en vooral innovateve starters,
ook vaak genegen ben hun financieel tegemoet te komen, tot 100% korting toe.
Het probleem is echter dat de KvK voor het bedrijfsadres een contract verlangt
en blijkbaar bijzondere eisen daaraan stelt, bv dat het 24x7 beschikbaar is voor de gebruiker.
Nu is dat laatste welliswaar wel mogelijk -ook al wordt daar praktisch nimmer gebruik van gemaakt- maar mijn vraag is nu feitelijk:
Heeft iemand een voorbeeld gebruikerscontract voor een dergelijke werkplek die voor de KvK acceptabel is tbv bedrijfsadres van de ondernemer ?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
LittleBit
LittleBit
We kennen natuurlijke huurcontracten voor de huur van een vaste kantoorruimte.
En we kennen flexplekken, zo'n plek bij een hotel/restaurant waar je even wat kunt werken mbv WiFi,
waar je kunt praten met een relatie, waar je koffie kunt krijgen en waar je alleen je koffie en het parkeren hoeft te betalen en waar je niet hoeft te reserveren en waar je geen contract voor hebt.
Nu doe ik iets daar tussenin zit en verwarrend genoeg noem ik dat ook Flexplekken (maar wellicht wordt het dus tijd voor een minder verwarrende naam).
'Mijn' Flexplek is een plek in een bedrijvencentrum welke je kunt gebruiken indien gewenst,
Je kiest een vrij buro in de flexplek ruimte en gebruikt elektra en WiFi om daar te kunnen werken.
Een vergaderruimte of spreekkamer kun je optioneel krijgen voor een kleine meerprijs.
Tot zover eigenlijk net als die andere flexplek in het hotel/restaurant dus.
Het verschil van ''mijn' flexplek is:
- je kunt beschikken over 2 ruimten, naar keuze een sociale werkruimte of een stilte plek,
- je mag het adres ook als kantoor/bedrijfsadres gebruiken
- je post en afleveringen worden ook opgevangen
- er is een contract/abonnement vereist.
De bedoeling is deze flexplekken te laten gebruiken door ZZP'ers die in de regio wonen en daar ook het liefste werken maar het wel handig vinden dat ze een echt kantoor als bedrijfsadres kunnen opgeven
en die over echte kantoorfaciliteiten kunnen beschikking op geringe afstand als daar even behoefte aan is.
De flexplekken zijn een soort abonnementsvorm.
En inmiddels heb ik ook de eerste klanten ervoor (welke bij de KvK een fictief huurcontract van mij hebben getoond).
Overigens is dit een product waarbij ik inzake van starters en vooral innovateve starters,
ook vaak genegen ben hun financieel tegemoet te komen, tot 100% korting toe.
Het probleem is echter dat de KvK voor het bedrijfsadres een contract verlangt
en blijkbaar bijzondere eisen daaraan stelt, bv dat het 24x7 beschikbaar is voor de gebruiker.
Nu is dat laatste welliswaar wel mogelijk -ook al wordt daar praktisch nimmer gebruik van gemaakt- maar mijn vraag is nu feitelijk:
Heeft iemand een voorbeeld gebruikerscontract voor een dergelijke werkplek die voor de KvK acceptabel is tbv bedrijfsadres van de ondernemer ?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/43698-gezocht-contract-voor-flexplek-plus/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag