• 0

Stakingslijfrente NL > onder te brengen bij BV te buitenland?

Beste Higherlevel Leden,

 

Ik ga dit jaar mijn eenmanszaak staken in Nederland, hierbij houd ik nog een aanzienlijk bedrag over wat ik waarschijnlijk ga "overzetten" in stakingslijfrente. Ik ben aandeelhouder van een BV in het buitenland en vroeg mij af of ik mijn stakingslijfrente kan onderbrengen in de BV in het buitenland? Zijn hier enkele regels aan verbonden? Aangezien daar dan waarschijnlijk mee wordt geïnvesteerd etc.

 

Ik lees het volgende op pensioenweblog.nl

Lijfrente bij de eigen BV

 

De stakingswinst die voor een lijfrente wordt aangewend, hoeft niet altijd te worden ondergebracht bij een verzekeringsmaatschappij of een bank. Het is ook mogelijk de lijfrente onder te brengen bij de voorzettende ondernemer (bij overdracht aan een andere ondernemer) of de voorzettende onderneming (bij overdracht aan een BV). Staking van een onderneming komt in de praktijk veel voor als een ondernemer besluit de onderneming te beëindigen en verder te gaan als BV. Op die manier kan een lijfrente worden bedongen bij de eigen BV, zodat er op dat moment niet hoeft te worden afgerekend over de stakingswinst, maar gaat het ook niet ten koste van liquiditeiten, daar er geen lijfrente elders wordt afgestort, maar in de eigen BV

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.